|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rower elektryczny niskim kosztem |
Autor |
Wiadomość |
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Racja, jednak w aukcji hailonga na 65 jest podane, że max wymiary BMS to 80*70*9. Z tego co szukałem wychodzi na to, że tylko ten BMS podejdzie, będzie ok?
BMS 13S
PS: Ogólnie mam rozterkę, bo chciałem zrobić ebike, w którym mogę odczepić akumulator i używać jak zwykły rower-stąd pojemnik na baterię w miejsce bidonu. Jednak za cenę bidonu ( ok. 150zł ) mam już z 25-30 ogniw więcej.... |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Każde inne rozwiązanie obudowy dla baterii pochłonie Ci jakąś kasę. A jak wliczysz swój czas to na pewno wyjdzie to więcej. Rozważaj tą kwestie tylko z punktu widzenia, czy taka pojemność baterii Cię zadowoli. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
lobudek napisał/a: | Ogólnie mam rozterkę, bo chciałem zrobić ebike, w którym mogę odczepić akumulator i używać jak zwykły rower |
Koło z silnikiem też będziesz wyjmował i wsadzał zwykłe? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
sirgregs, ponoć przekładniówki nie stawiają oporu, to prawda?
Chciałbym mieć 60km zasięgu przy 30km/h na asfalcie. Mieszkam w kujawsko-pomorskim, więc jest raczej płasko . |
Ostatnio zmieniony przez lobudek Pon 08 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Teoretycznie nie stawiają oporu te silniki które mają wolnobieg/sprzęgło jednokierunkowe.
Ale wciąż masz dodatkowe kilogramy w tylnym kole które musisz rozkręcić jak przyspieszasz i zatrzymać podczas hamowania.
To nie jeździ jak normalny rower.
Po to wkładasz silnik żeby napędzał/wspomagał albo przynajmniej nie przeszkadzał |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
sirgregs, masz rację. Pewnie jak już poczuję jak to jest jeździć elektrykiem to za nic nie będę chciał jeździć o własnych siłach.
Który BMS wziąć:
ten
czy
ten2 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Było wpaść na zlot, to byś poczuł wiatr we włosach i beton na czole |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
zeeltom, no było, było. Za rok, mam nadzieję, że już z własnym e-bike Może i wziąłbym jeepa, coby dzieciaki sobie mogły pojeździć dla urozmaicenia |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
lobudek, to z moich pobieżnych obliczeń wynika, że obudowa na 65 ogniw będzie na styk, jeśli założysz do niej ogniwa 3000mA. Ale przy jeździe bez pedałowania. Ale z pedałowaniem minimum to ok. 2200.
P.S. Starałem się przyjąć w miarę bezpieczne założenia, jazda 30 km/h wymaga 350W (prądu, czyli wliczając straty silnika), pedałując jesteś w stanie dodać do układu od siebie 100W. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
atomek1000, to źle, że BMS ma 20A? Sterownik już kupiłem 17A, więc BMS 20A powinien być ok chyba, że się mylę? |
|
|
|
|
jan_elektryczny
początkujący
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Tak tylko dla sprostowania. Kolega atomek1000 pisał to bardziej w moim kierunku, bo rozmawialiśmy o tym Hailongu na 65 ogniw na zlocie. Ja mam BBSHD i potrzebowałbym taki BMS na 30A. Dlatego też wspomniałem wcześniej, że jak dowiesz się czegoś na temat BMS'ów, które faktycznie wejdą do tej obudowy to też będę zainteresowany takimi informacjami. W Twoim przypadku, BMS 20A do sterownika 17A nie powinien robić problemów. |
|
|
|
|
cardy
początkujący
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Rabka-Zdrój
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017 rower niskim kosztem
|
|
|
Zakupilem ta obudowę czy ktoś zamontował do niej BMS? jaki? (mam sterownik 17A) |
|
|
|
|
jan_elektryczny
początkujący
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017
|
|
|
Marna to pomoc, ale jedyne co mi się udało znaleźć to poniższe zdjęcie. Może ktoś będzie w stanie rozszyfrować co to za BMS na tym zdjęciu:
Zdjęcie jest stąd. |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
Nie wiem co to znaczy niskim kosztem, ale zakładam że do 1000 zł.
W tej cenie najlepiej kupić używany rower np. Sparta lub podobny.
Jedna bateria w ramie druga na bagażnik (48V, 9-11Ah NiMh) i powinno wystarczyć na przejechanie 60 km z prędkością 30 km/h ale ze wspomaganiem.
Bo bez wspomagania to trzeba by jeszcze większą baterię albo zmniejszyć prędkość jazdy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|