ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa baterii i innych elementów
Autor Wiadomość
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   Budowa baterii i innych elementów

Cześć,
Próbuję wyklarować sobie sposób działania niektórych elementów. Planuję złożyć baterię w konfiguracji 8P13S. Czy takie napięcie będzie odpowiednie dla mojego zestawu (3,7 V x 13 = 48,1V) czy może powinienem dać więcej lub mniej?

Ogniwa, które planuję kupić:
Akumulator 18650 Li-ion 3200 mAh LG INR18650 MH1

https://seltrade.pl/akumulator-18650-li-ion-3200-mah-lg-inr18650-mh1

104 szt co powinno dać teoretyczną pojemność 26,6 Ah.
Prąd rozładowania dla tych ogniw to maksymalnie 10 A więc w mojej konfiguracji będzie to 3,75 A na ogniwo przy zastosowaniu sterownika 30A.

GT500, 36V - 48V, 30A
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html

Ten sterownik planuję kupić. Teraz pytanie (wiem, pewnie głupie) czy te 30 A to jest pobór ciągły czyli ogniwa cały czas będą obciążone 3,75A czy też może w zależności od tego jak mocno będzie obciążony cały zestaw? Mam wrażenie, że to będzie maksymalne obciążenie jednak wolę się upewnić.


Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html

Ten silnik planuję kupić.

I na koniec zostawiam pytanie o BMS. Czy muszę kupić BMS stricte pod konfigurację 13S? Czym muszę się kierować kupując BMS? Jakimi parametrami?
Mam nadzieję, że ktoś pomoże początkującemu :)
Dziękuję i pozdrawiam
Wojtek
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   

1. Napiecie ok dla tego sterownika.
2. 30A to prad maksymalny (gdy sie rozpedzasz lub jedziesz pod góre)
3. Prad BMS musi byc wiekszy od 30A, a ilosc "S" wieksze lub rowne 13S

Pozdrawia Wojtek:)
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   

Dzięki! Czy jakiś chiński Bms w konfiguracji 13s, >30a i 48v szukać?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   

https://www.aliexpress.co...0608.0.0.1BpGk1

Powinien wystarczyć, gdyż te 30A osiągnie Twój silnik przez moment albo wcale. Mam taki bms, baterie 13s6p i 7x9 i max co na watomierzu było to 28 A.
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   

Ogniwa kup na forum, nawet taniej idzie tu dostać sanyo GA 10A 3500mah albo od Redback'a nowe z demontażu nieużywanych pakietów https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5038&start=90
Kupiłem od niego już bardzo dużo ogniw do elektronarzędzi i polecam .
Możesz dać też ogłoszenie w dziale "kupię" a na pewno ktoś da 2-3 razy lepszą propozycję niż z tego linku :smile:
BMSowi warto dać jakiś zapas mocy nawet minimalny, był już przypadek spalenia bmsa po użytkowaniu na 100%.
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Ok, Czyli zapas na 40A będzie ok? Czy może 50A? Zastanawiam się co kupić, celuję w BMS z Aliexpress ale może nie warto?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

https://pl.aliexpress.com/item/Electric-motor-car-13S-48V-40A-BMS-lithium-ion-battery-BMS-Used-for-48V-20Ah-30Ah/32484213150.html

40A 13s. Polecane są ze sklepu GreenTime ale oni nie maja 13S40A
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

A czy ten się nada?

https://pl.aliexpress.com/item/Electric-motor-car-13S-48V-40A-BMS-lithium-ion-battery-BMS-Used-for-48V-20Ah-30Ah/32484213150.html?spm=2114.010208.3.9.QokAU0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_436_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10181_10183_10182_10185_10078_10079_10073_10070_10123,searchweb201603_1,ppcSwitch_5&btsid=4bc0c98d-205e-4a67-b20c-1c0d98228c70&algo_expid=aa4963d2-c9d2-446d-8b9e-debacc8ef9bb-1&algo_pvid=aa4963d2-c9d2-446d-8b9e-debacc8ef9bb
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

To ten sam co Ci linkowałem wcześniej. Jak chcesz 40A to musi byc taki.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Dziękuję bardzo. Myślę jeszcze nad zakupem ładowarki, najlepiej od tego sprzedawcy. Niestety nie wiem czym powinienem się kierować? Możecie proszę doradzić? Dziękuję!
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Jeżeli mógłbym ci doradzić, rozważ zakup GT1500 i obcięciu jednej nóżki w celu ograniczenia mocy z 45 do 30A (bardzo łatwa operacja )
Dlaczego? Apetyt rośnie wraz z jedzeniem, szybko zapragniesz większego powera - zlutowywujesz odciętą nóżkę i masz większą moc)
Zostając z GT500, dużo rower nie podkręcisz, albo w przyszłości jak jednak zaplanujesz złożyć nowy, mocniejszy, będzie się wiązało z kupnem nowego sterownika
A takto przekładasz na nowego bajka GT1500 zlutowywujesz uciętą nogę i masz but.
Jedynie musisz pamiętać że jak wstawisz sterownik 45A pod twoją projektowaną baterię 8p będziesz miał 5,625A prądu rozładowania. Jest to jeszcze do zaakceptowania przy tych ogniwach o ile nie będziesz jeździł na 120% mocy :)
Dopłacasz 50zł do GT1500 ucinasz nóżkę masz to samo co GT500, z różnicą że masz możliwość upgrejdu o te 15A w górę.
Kupując GT500 jak ci się zachce większego powera, musisz kupić nowy sterownik (kasa wydana na nowo) i próbować odzyskać część pieniędzy poprzez sprzedaż GT500 jako używka.
Jeżeli koniecznie GT500 bo kasa szczypię, poszukaj na forum może znajdziesz używkę GT500 u ludzi co się przesiedli na GT1500 albo i wyżej, ewentualny upgrejd w przyszłości będzie wtedy mniej bolesny

To samo się tyczy BMS'a aby ten zapas mocy więcej miał, aby nie było że kupisz mocniejszy w przyszłości sterownik a się okaże że BMS odcina bo nie da rady więcej niż 30A...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Popatrz sobie na BMSy z diodami balansującymi, wersje 60A obsługują 3-24S. Dają możliwość późniejszego podniesienia napięcia, a GT1500 też śmiga od 48V. Ja bym poleciłó 14S, gdyż gt1500 odcina przy 42v. 42/14=3.0V/celę. Na 13S będziesz miał ~3.3V na celach przy odcięciu sterownika.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Dzięki za sugestię. Zmiana z 13S na 14S nie wiem czy wchodzi w rachubę bo zamówiłem już 104 ogniwa i raczej tego chcę się trzymać. Wrócę do tematu ładowarki, czym powinienem się kierować? Czy istotna jest ilość S? Jakie napięcie powinna podawać ładowarka dla mojej konfiguracji?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Tylko 45 A w 7x9 bez zabezpieczeń termicznych oraz podwójnych przewodów fazowych grozi przy ostrej jeździe spaleniem silnika. Sterownik GT 1500 jest sporo większy, jeśli autor chce go upchać w skrzynce to może być problem. Ładowarka musi być na 54,6 V do 13s. Najlepiej ok 4A
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017   

Właśnie dlatego nie będę ryzykować tym bardziej, że na razie moja wiedza jest mała i apetyt na moc również mały. Zamierzam jeździć do pracy i czasem wyskoczyć na dłuższą wycieczkę rowerową ze znajomymi bez ebikow :lol: nie mam skrzynki, mam już torbę em3ev trójkątna więc sterownik prawdopodobnie wyladuje poza torbą. Dzięki za info z ładowarką!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group