|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Pytanie budżetowe |
Autor |
Wiadomość |
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 Pytanie budżetowe
|
|
|
Witam,
Po prostu zaplątałem się w różne możliwości i już sam nie mam pojęcia, co wybrać. Może wy pomożecie, bo już mnie szlag trafia...
Jak już wspominałem na forum robię lekkie enduro EV. Silnik prawdopodobnie post modelarski Turnigy Monster (albo dwa na jednym wale, jeszcze nie wiem) 6.6kW (w peaku), ok 2kW stałej mocy. Zależy mi bardziej na zrywności, niż na zasięgu (ale zasięg ok 30-40 km jest pożądany.
I teraz pytanie: na początek na baterie + bms mam budżet ok 800 USD. Co byście polecali za tą kasę? Czy w ogóle opłaca się z tą kasą inwestować w LiFePo (czy jakiekolwiek litowce), czy zostać przy zelach AGM?
Help me Obi-Wan Kenobi, you're the only hope |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
na 96W to bedziesz pędziwiatr |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
Słabowaty ten regulator, 6 li-po? |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Poczytałem, wygląda to na niskonapięciowy regulator. 6s to troche mało dla EV. a prądu ciągłego tylko 120A. Silnik ma 6,5kW |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
nawet na 1/4 mili nie wytrzyma |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
A czy te części są gdzieś w PL dostępne? Cenowo np silnik jest bardzo zachęcajacy, ale przesyłka + cło... I już nie jest tak ciekawie |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
Mibars napisał/a: | A czy te części są gdzieś w PL dostępne? Cenowo np silnik jest bardzo zachęcajacy, ale przesyłka + cło... I już nie jest tak ciekawie |
140$ za sam silnik z przesyłką (air parcel) - nie mam pojęcia jakie będzie cło, ale nie wiecej niz 50% - w dalszym ciągu się dosyć opłaca |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
Do 150Euro cło wynosi 0%, watu 22% i to tyle. Śmiem twierdzić że jest ogromna szansa, że VATu też nie policzą. |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
sobolu napisał/a: | Do 150Euro cło wynosi 0%, watu 22% i to tyle. Śmiem twierdzić że jest ogromna szansa, że VATu też nie policzą. |
Więc super - problemem dla tego silnika jest sterownik - mozna go kupic ale juz kosztuje prawie 200$ (turnigy monster 2000), chyba, zeby wybrać jakiś sterownik do mniejszego prądu... |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009
|
|
|
Jest duże ryzyko, że bezczujnikowy sterownik modelarski będzie się gubił przy małych obrotach, zwłaszcza przy ruszaniu pod obciążeniem, chyba że ten o którym piszesz to jakaś insza inszość. |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009
|
|
|
Wiem dokładnie o czym mówisz - Ci Szwedzi, którzy zrobili gokart na tym silniku też mieli problem z zerowymi prędkościami - oni to rozwiązali sprzęgłem (najpierw rozpędzali silniki i dopiero potem zwalniali sprzęgło. Nie wiem - jeszcze nie mam wolnego budżetu na silnik, więc mam jeszcze pole do manewru.
Z innej beczki: a może silnik w kole? Tylko musiałby być trochę mocniejszy niż standardowe silniki - przynajmniej 4kW. |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010
|
|
|
Khm khm... odsyłam do innego wątku, gdzie od samego początku pisałem właśnie o tym sterowniku |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|