|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka BMS z transmisją danych. |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
A tu dołoży się 200 zł i trochę roboty i będzie lepiej, niż w oryginale
Ogólnie, to rowerek fajny. Aluminium, dobrze poskręcany, staranne wykonanie, nie tania chińszczyzna, hamulce hydrauliczne tarczowe, pełne koła, bez szprych, przerzutka 7 biegowa, ładnie się prezentuje. Dołożyli nawet złączkę na kablu przy tylnym kole, do łatwiejszego demontażu przy awarii ogumienia.
Szkoda, że dali ciała z kontrolerem w silniku. Pewnie to zamiar wyciągania kasy przy awarii elektroniki. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
Szkoda, że dali ciała z kontrolerem w silniku. Pewnie to zamiar wyciągania kasy przy awarii elektroniki. |
Dla firmy to rozwiązanie bardziej spójne, tzn silnik + kontroler w obudowie. Mniej kabli, widocznych elementow itp. To troche podobne do pakietu aku w wymiennej obudowie, w ktorej jest BMS. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
Według mnie, nie tędy droga. Zrobi się tak, jak z samochodami. Kiedyś mogłeś naprawić auto w trasie samemu. Dziś wymaga to autoryzowanych, specjalistycznych serwisów. W rowerze typowym, jak ci nawali kontroler (bo w silniku praktycznie nie ma co nawalić poza łożyskami), to wymieniasz kontroler, lub go sobie sam naprawiasz. W kole z silnikiem i wbudowanym kontrolerem, to już wyższa szkoła jazdy. W prosty sposób nie dokupisz takiego kontrolera do koła i pozostają ci drogie serwisy producentów. A kabli nie jest o wiele mniej. Do tego silnika wchodzi 10 przewodów, a pod gniazdem złączek akumulatora jest pajęcze gniazdo z wieloma wtyczkami. Tam powinien być kontroler, a nie w silniku |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
z ciekawostek w BMW 7 z rocznika około 2008 zeby zmienic żarówke trzeba zdjąc zderzak.
Natomiast w audi A8 d4 zeby zmienic pióra wycieraczek, trzeba podpiąc pod kompa, poniewaz ramiona znajdują sie w zagłębieniach pod maską i nie ma dojscia |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Według mnie, nie tędy droga. Zrobi się tak, jak z samochodami. Kiedyś mogłeś naprawić auto w trasie samemu. Dziś wymaga to autoryzowanych, specjalistycznych serwisów. .... |
Nadal to możesz robić , wystarczy że kupisz "starego gruchota" i możesz się bawić w naprawy Prawda jest taka że nikt obecnie nie kupuje samochodu bez "full wypas" a to jest już sama elektronika. Sam namawiałem brata by kupił sobie nową Dacię (sam mam od 9) zamiast pięcioletniego forda z serwisu. Po roku (po gwarancji) zaczęły mu padać wtryskiwacze. Ponieważ są sterowane "komputerowo" mechanik stwierdził że może mu je wymienić lecz na "wyregulowanie" i tak musi udać się do serwisu. I tak obecnie co pół roku dojeżdża "na awaryjnym" na wymianę kolejnego wtryskiwacza (ostatnia wizyta 2 miesiące temu). |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | I tak obecnie co pół roku dojeżdża "na awaryjnym" na wymianę kolejnego wtryskiwacza |
To i tak nie jest najgorzej.
Z tego wynika ze ma za kazdym razem poł roku na sprzedaż |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | Natomiast w audi A8 d4 zeby zmienic pióra wycieraczek, trzeba podpiąc pod kompa, poniewaz ramiona znajdują sie w zagłębieniach pod maską i nie ma dojscia |
U mnie w WV po wyłączeniu silnika należy przytrzymanie przez sekundę wajchę od wycieraczek w dół (czyli jak na chwilowe uruchomienie wycieraczek). Ustawiają się wtedy w pozycji sztorcem u góry. Po roku posiadania auta jakimś cudem na to wpadłem. Może ta informacja się komuś przyda.
A wracając do tematu - biznes is biznes. Jakby dało się zarobić na produkcji takich rowerów jak zeeltom chce, to ktoś by to robił. Konkurencja jest za duża, żeby przepuścić taką okazję. Ale konsumenci bardziej zwracają uwagę na cenę przy zakupie i kolor ramy niż na to jak to się będzie serwisować. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Stanęło na tym, że wyleciał sterownik z silnika, panel i cała otoczka. Założony nowy, zewnętrzny kontroler, manetka, przełącznik wspomagania, świateł i klakson, dodatkowo licznik rowerowy. Wymienione też oświetlenie na 36V, bo było na 5V. Nawet nieźle to posuwa. Ze mną leci 30 km/h.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Następny kwiatek do kożucha Po co produkują coś takiego?
Po rozebraniu elektroniki okazało się, że padł BMS i kontroler. Doszło do przegrzania się przewodów fazowych, stopienia się izolacji przewodów i zwarcia w kontrolerze. Ciekawostką w tym rowerze jest to (a raczej było), że włączało się go i wyłączało przykładając brelok zbliżeniowy do wyświetlacza. Wszystkie elementy komunikowały się ze sobą za pomocą dwóch przewodów z danymi.
Cała stara elektronika została wyrzucona z roweru i zastąpiona nowym BMS i kontrolerem. Przy okazji dołożyłem manetkę, bo było tylko wspomaganie. Swoją drogą całkiem fajny rowerek. Ponad 40 km/h i zbiera się bardzo dobrze.
I jeszcze jedna ciekawostka Złączka ładowania i kontrolera jest magnetyczna. Sama się przyciąga do gniazda po zbliżeniu do akumulatora |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|