|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Grzybiarz v1.0 |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017
|
|
|
Z moich Samsungów 29E ciągnę max 90A. Czyli trochę ponad 5,6A ogniwo. Ale to czasami tyle wychylam manetkę Co do żywotności narazie jest OK. Średnia z całej jazdy i tak kończy się przeważnie na 0,5C. Ogniwa ładuje do 4.1V i kończę w okolicy 3V. Co do ogniw gdybym stał przed ponownym wyborem to kupił bym sanyo GA lub BL. Te Samsungi są tylko dlatego że trafiła się mega okazja i nie dało się jej odmówić 80A w falconie przy 20S da dużo radości. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017
|
|
|
Bartosh
A jesteś pewny, że potrzebujesz właśnie takiego bajka? Że słabszy napęd nie da tyle radości z jazdy? Moim zdaniem to duży błąd, taki trend, żeby nawet na pierwszą maszynę robić ciężkiego i potężnego customa. Jeszcze parę lat temu ludzie jeździli na fullach po 3kW i też było super. IMHO to bardzo niezdrowy tręd i taka polityka, żeby od razu porywać się na tak głęboką wodę. No ale skoro "musisz" mieć QS'a i sabka na 10kW no to nie ma mocnych i rób jak uważasz. Nie chodzi mi o to, że ludzie
"nie mają co z kasą robić a w kraju bieda", guzik mnie obchodzi co, kto i za ile. Przestrzegam tylko, że to może nie być najlepsza droga. Dla porównania dodam, że za cenę sabka i QS'a dostaniesz używanego fulla do enduro/freeride'u a i za 4-5 kawałków zrobisz z niego "super" bajka na "jakichś tam" 200 ogniwach li-ion i nawet na mxus'ie.
Rób jak uważasz, przecież nie zakażę ci robić roweru i wydawać kasy jak/na co chcesz.
Swojego bajka planuję właśnie w ten sposób i jestem pewny, że dostarczy mi mnóstwo fun'u z jazdy za 2x mniej niż custom na falconie. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017
|
|
|
Problem polega na tym, że kolega pewnie pojeździł na zlocie na mocnych falconach i teraz chce też mieć taki i w cale się nie dziwię. Sam zrobiłem już parę falconów i za każdym razem po pierwszej jeździe właściciela to wielki banan na twarzy. Także trend idzie tam, gdzie jest zainteresowanie produktem.
Muszę wreszcie swojego zrobić, jedynie czego mi brakuję to brak umiejętności, żeby na tym jeździć po górach. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Tomek, puściłem zapytanie do kolegi RedBacka. Podoba mi się ten pomysł i nowe możliwości. Sprawa amorów raczej wyjaśniona. Tak zrobię, jest czas na poszukiwanie okazji, rama za około miesiąc. |
Ostatnio zmieniony przez Bartosh Wto 30 Lip, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017
|
|
|
Bartosh,
No i fajnie, rób, tylko żeby to roku nie zajęło Dobierz resztę osprzętu i działaj. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Panowie, pytanie. Jakie macie w falconach średnie zużycia wh/km w terenie? Przyda się też info o prądzie z aku i samej baterii. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Mały status update - wczoraj dotarł silnik i kontroler. QS205 v3 24x5 to kawał dziada, sabvoton 72150 również zacnych gabarytów. Pytania dwa do Was: jak to przetestować (nie mam jeszcze aku) i czy kontroler o szerokości 14cm z hakiem zmieści się pod ramę Falcon v2 (teoretycznie 140mm)? Jutro wrzucę kilka fotek. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Musisz uchlastać boki sabvotona |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Musisz uchlastać boki sabvotona |
Znaczy się przyciąć
Włóż bok w imadło i ruszaj raz lewo raz prawo, uchlastasz w ten sposób dość łatwo i prosto boki Sabka
Obudowa jest z miękkiego materiału. Ja tak robiłem. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Ok, ale jak toto najlepiej do ramy dalej zamocować bez koniecznosci otwierania obudowy (gwarancja)? |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
P.s. Wziąłem właśnie dwa grube kabelki od silnika i podłączyłem do prądu, ale nie kręci. Co robię źle? A poważnie, bez aku nie potestujemy jak sądzę? Może chociaż sabvoton pogada po usb? |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017
|
|
|
Bartosh napisał/a: | P.s. Wziąłem właśnie dwa grube kabelki od silnika i podłączyłem do prądu, ale nie kręci. Co robię źle? A poważnie, bez aku nie potestujemy jak sądzę? Może chociaż sabvoton pogada po usb? |
Zakreci na dowolnym zródle zasilania, np. zasilacz labo, albo zasilacz/ładowarka. Ma byc napięcie w zakresie działania sabka i prądu chociaz 2A zeby silnik obrócic albo z 4A zeby na jałowym zakrecic na max. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Witajcie. Kolejny status update.
Dla potomnych, gdyby się kto zastanawiał, to można podłączyć Sabka tylko pod +5V USB (kabel z grubszą/większą wtyczką po stronie komputera) i podpatrzeć/pozmieniać nastawy. Rzuca co prawda error, bo brak info z silnika, ale pogadać pogada. W Win10 nie ma problemu z ostatnimi driverami (V2) z oficjalnej strony producenta. Zasilacza min. 36V nie mam na stanie, więc poczekam cierpliwie na aku.
Akumulator będzie na ogniwach od RedBacka, którego wszyscy chwalą i polecają - 20s16p, wysokoprądowe Sony VTC4.
Amortyzatory wyrwane w dobrych cenach - przód Rock Shox Domain RC DC 2016, tył Fox Van RC 2014.
Odpowiem sam sobie na pytanie odnośnie zużycia (-; Wczoraj była okazja na rzeźbę w terenie (lasek, piasek, małe górki) z Maniekrox'em. Przy ostrym "dzidowaniu" CA pokazało ok. 50wh/km Z informacji od kilku Kolegów (PW) wynika, że mogę się nastawiać na średnią 30-40 wh/km. Na baterii ok. 2,5kWh dystans będzie do zaakceptowania (ca. 60km), a na luzie sądzę, że uda się zrobić ponad 100km.
Tyle. Miłego weekendu. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Ahoj.
Pytanie do osób z ciężkim sprzętem (Falcon). Jak zaplatacie tylne koło? Widziałem kilka opcji jednego krzyża, m.in. taki zaplot http://i743.photobucket.c...d.jpeg~original
Czyli po każdej stronie szprychy są włożone na przemian, raz z góry, raz z dołu i każda szprycha z łbem do środka krzyżuje się od zewnątrz ze szprychą, która ma łeb od zewnątrz. Na kilku zdjęciach widziałem też zaplot wszystkich szprych z łbami od zewnątrz. I w takim wypadku szprycha, która idzie w lewo (od strony z kablem), przechodzi na zewnątrz.
Ma to znaczenie dla konstrukcji? Co proponujecie?
Dzięki. |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
W obręcz moto szprychami moto zaplatasz? Wtedy 18 szprych ma kąt łebka prosty i 18 rozwarty, te z rozwartym idą do środka (tak jak na foto) a z prostym od zewnątrz. Felga moto ma 1 możliwy sposób zaplotu, trzeba dopasować szprychy do wyprofilowanym kieeunkowych otworów otworów. Zapleć na 1 krzyż jak szprychy moto to bez przeplotu jak rowerowe to z przelotem. |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|