Grzybiarz v1.0 |
Autor |
Wiadomość |
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Tak, oczywiście obręcz moto (19). Szprychy tył również grube moto.
Wydaje mi się, że te wejścia łbów i krzyżowania szprych są różne (nawet dla 1 krzyża i obręczy moto). Zaraz znajdę jakieś zdjęcie. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Ja zaplotłem koło tak, jak na tym poprzednim zdjęciu (gdzieś z Endlessa). Tutaj na foto moja obręcz: http://imgur.com/a/6fULH
Ale potem zacząłem oglądać inne konstrukcje i niektórzy mają to zrobione inaczej - m.in. w ten sposób, że krzyż jest odwrotny i obie szprychy wchodzą od wnętrza huba. Tutaj to dokładnie widać na zdjęciu: http://imgur.com/a/EZn8P
Do tego przy tym moim zaplocie niektóre szprychy poszły w niezły łuk... ale może to się dociągnie? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Masz bardzo dobrze zaplecione. Nie ruszaj
P.S - co to za obręcz ? aluminiowa ? Ile dałeś ? |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Tomas, obręcz aluminiowa 1.40, malowana proszkowo. Zakupiłem u Sebastiana od ram Falcon. Przód będzie taki sam (tylko inny bieżnik). |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Jeszcze jedna ważna informacja, która przemawiałaby za zaplotem z łbami od zewnątrz, jak na tym foto któregoś kolegi: http://imgur.com/a/EZn8P
QS ma po zew. stronie lekkie frezowania, które umożliwiają głębokie wejście łba szprychy. Natomiast po włożeniu z łbem od wnętrza huba, będzie on odstawał kilka mm do środka. Tak jest w moim przypadku. Zaznaczyłem to na tym zdjęciu: http://imgur.com/a/HYhx4
Możecie się wypowiedzieć na ten temat? |
Ostatnio zmieniony przez Bartosh Wto 30 Lip, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Zakładam że zauważyłeś że połowa szprych moto z zestawu ma dłuższe zagięcia i one powinny być z łbami od wewnątrz.
Na endlees i u nas większość zaplata QSy na przemian.
Ale Niech się wypowie jeszcze ktoś bardziej doświadczony |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Tomas, u mnie te szprychy wyglądały tak samo, ale się upewnię.
Edit:
Potwierdzam. Nie ma różnej długości łbów, zagięć czy kątów. 36 takich samych szprych. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
To dziwne u mnie 16 szprych miało dłuższe zagięcia a 16 krótsze. Te dłuższe zagięcia pozwalały bardziej odgiąć szprychę (do osi obręczy) która idzie po zewnętrznej stronie silnika.
Ale nie przejmował bym się jak masz wszystkie takie same. I tak wszystko się ładnie ułoży po naciągnięciu i pojeżdżeniu. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Szprychy na tył mam o identycznej długości (lewe i prawe, ok. 131mm licząc od zagięcia) - do zeszlifowania ew. naddatków od strony nypli po dociągnięciu i centrowaniu. Na przód będą dwie długości szprych z różnicą 2mm - lewe i prawe. Tak wyszło z wyliczeń dla mojej piasty. Tutaj szprychy rowerowe z podkładkami pod nyple i zaplot na 3 krzyże. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
Pierwszy bajk już jeździ od jakiegoś czasu, ale nie było czasu na aktualizację. Bajk został również ochrzczony i nosić będzie dumne miano Grzybiarza v1.0 (-; Inspiracja dla Grzybiarza na foto.
Dziękuję wszystkim Kolegom za pomoc, w szczególności tym, którzy bezinteresownie dzielili się swoim know-how, prawdziwym zapaleńcom, z którymi spędziłem kilka(naście) h na telefonach i @.
wzor.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 390 raz(y) 248,09 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Bartosh Wto 30 Lip, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
Elegancka i piekielna maszyna powstała |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
chyba lepsza od wzoru. Co wzor ma zamiast suportu? |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
SR Suntour V-Boxx |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Do pełni szczęścia planuję zmienić:
- nowa osłona sabvotona od Sebastiana, jeszcze czekam, bo wyszedł w lakierni inny kolor
- wywalić napinacz i wrzucić na sztywno łańcuch połówkowy (spada w terenie)
- twardsze sprężyny na przodzie i tyle
- tarcze zamienić na sztywne icetechy, bo dzwonią niestety (tylną zdążyłem już przegrzać przy hamowaniu z 90 km/h - Vmax btw)
- koła na większe, aby zwiększyć prześwit u dołu - ale ucierpi moment i temp.
- i najważniejszy update na zimę: zmiana silnika na 273 (-; ciągle w rozważaniach, bo mało informacji - zobaczymy, jak Arkowi się będzie spisywał, śledzę wątek i bardzo mi się podoba (-; |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Arek coś wspominał, że przy ostrym dzidowaniu temperatura mu skacze do 60 °C, hehe |
|
|
|
|
|