ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Chińskie sterowniki - rozbudowa
Autor Wiadomość
tree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Mar, 2010   

słuchajcie zadam głupie pytanie . :)

A jak w dowolnym sterowniku ( powiedzmy chińskim:)
---- wyjście z mosfetów potraktować jak driver i podłączyć tam kawal dużego tranzystora no powiedzmy 300A

To co bedzie ?????? :?:
--oprócz , tego ze brak ograniczenia prądu .
To byłoby bardzo proste , wiec mimo prymitywizmu ...... ?
Ostatnio zmieniony przez tree Czw 11 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Mar, 2010   

Pytanie ciekawe :)
Kto sie poświęci dla idei?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010   

Jeśli życie nie miłe.?.

Po to jest elektonika, żeby ograniczać prąd napięcie oraz łagodnie zmieniać ich wartości.
Przecież można by (np. w DC) najpierw pochnąć maszynę, potem pierwszy włącznik włącza ograniczający opornik lub podaje zasilanie z odczepu akumulatorów, a następnie drugi włącznik włącza całe zasilanie. Maszyna pojedzie, ale kontroli w zasadzie żadnej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Mar, 2010   

Teoretycznie taki układ powinien działać normalnie, poza ograniczeniem prądowym silnika.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Mar, 2010   

zeeltom napisał/a:
Teoretycznie taki układ powinien działać normalnie


No a jakiś szerszy komentarz? TEORETYCZNIE to i mi sie wydaje :)

Pomysł nie jest taki nieistotny czesto wielu z nas robi kilka żeczy jednocześnie , eksperymentuje ....

jeśli tak iukład zadziała ppoprawnie to dorobić (osobny ogranicznik prądowy), oddzielny i mamy sterownik modułowy , który mogłby byc dosc odporny na eksperymenty.

Działac na dowolne napiecie i potrzebne natężenie

Pytanie tylko na ile poprawnie ,

Potrafi jakiś elektyk , elektronik przewidzieć wady i mankamenty takiego ustrojstwa ???????????????????????????????????????????????????????????????


zeeltom napisał/a:
Kto sie poświęci dla idei?


Ja sie oczywiscie poswięce, tylko nie chcial bym na ślepo , i bez pozytku dla ludzkosci .

Takie podejscie wydaje mi sie 100 razy sensowniejsze niż przerobki .
Zbyszek Kopeć napisał/a:
Po to jest elektonika, żeby ograniczać prąd napięcie oraz łagodnie zmieniać ich wartości.

Ona powinna byc dla mojej wygody łatawa tania , dostosowana idealnie do moich potrzeb , a nie jest. I nie bedie jesli sie jej nie zmusi projektanci mają klapki na oczach i lenia umysłowego jakich wyuczyli tak tłuka , tak projektuja, i zadna siła ich nie zmusi do myslenia inaczej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Mar, 2010   

Szerszy komentarz... nie mam takiego, dopóki sam nie spróbuję. Teraz nie bardzo mam czas i możliwości sprzętowe do takiej konkretnej zabawy. Wydaje się to logiczne, że powinno działać. Zamiast bawić się w elektroniczne ograniczanie, na początek można wstawić w zasilanie jakiś bezpiecznik. Do prób powinno wystarczyć.
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Mar, 2010   

zeeltom napisał/a:
jakiś bezpiecznik. Do prób powinno wystarczyć.


Jasne :) ale idea osobnego ogranicznika pradowego, regulowanego!!

Mnie korci z wielu wzgledow.
Tak na logike, mogłby taki zatapic zupełnie sterownik :) z jego PWM 'em razem.

Potencjometr od ogranicznika pradowego zamiast manetki i wio :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Mar, 2010   

Przy okazji tych sterowników... gdzie można kupić drugą stronę tych różnych wtyczek?
Tych małych, bo zasilanie i silnik pasuje od niektórych samochodowych, albo same konektorki można wsunąć.
A te małe? W sterowniku są żeńskie. A skąd męskie? Chodzi o obudowy, bo same konektorki są w sprzedaży.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

Witam, to moj pierwszy post więc Witam ponownie:).
Zainteresowała mnie ta idea regulacji obrotów prądem ale jakby patrząc z innej strony.
Mianowicie też mam chyba dokladnie ten sterownik w swoim ebiku i ciekawi mnie co by trzeba zrobić aby dołożyć jakiś knefel EKO. Tzn taki guzik żeby po naciśniećiu prąd nie przekraczał np 10A? To jest sterownik z Ogranicznikiem 20A?
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

Aby przerobić akurat TEN sterownik, to chyba trzeba by było równolegle z istniejącym bocznikiem pomiarowym wlutować drugi o 2x większej rezystancji i przełączać je zespołem 2 przekaźników. Jeden na normalną jazdę i drugi na EKO.
Tak to wygląda na moje oko.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

Dać drugi taki sam w szereg i przełączać tylko punkt pomiarowy. To można na zwykłym przełączniku, bo mierzy się tylko napięcie na zworze.
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

Fakt to jest lepsze rozwiązanie.
Moim zdaniem najlepszym trybem EKO jest zamontowany amperomierz. Szybko można się nauczyć wyczuwać, kiedy przekracza się określone prądy.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

dzięki za podpowiedz, natomiast co do amperomierza to raz ze ta manetka ma mały skok dwa przerobiłem ją tak że nie ma sprężynki... nie chce mi sie tego ciągle trzymać... ustawiam na jakaś predkość i jadę stad przydałby sie tryb eko... Musze sie za to wziaść w najbliższym czasie, przy okazji przerzucenia napędu do innej konstrukcji:)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

Oj, źle zrobiłeś.
Zrób takie coś w samochodzie (chociaż by spalinowym) i niech Ci się zahaczy noga uniemozliwiając naciśnięcie na hamulec, albo niech ścieknie płn z układu hamulca itp., itp.

"Gaz" zawsze musi sam cofać.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010   

A nie masz opcji "cruise" ?
Przy określonej prędkości wciskasz guzik i jedziesz ze stałą prędkością (manetkę możesz puścić).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group