|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Chińskie sterowniki - rozbudowa |
Autor |
Wiadomość |
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010
|
|
|
słuchajcie zadam głupie pytanie .
A jak w dowolnym sterowniku ( powiedzmy chińskim:)
---- wyjście z mosfetów potraktować jak driver i podłączyć tam kawal dużego tranzystora no powiedzmy 300A
To co bedzie ??????
--oprócz , tego ze brak ograniczenia prądu .
To byłoby bardzo proste , wiec mimo prymitywizmu ...... ? |
Ostatnio zmieniony przez tree Czw 11 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010
|
|
|
Pytanie ciekawe
Kto sie poświęci dla idei? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010
|
|
|
Jeśli życie nie miłe.?.
Po to jest elektonika, żeby ograniczać prąd napięcie oraz łagodnie zmieniać ich wartości.
Przecież można by (np. w DC) najpierw pochnąć maszynę, potem pierwszy włącznik włącza ograniczający opornik lub podaje zasilanie z odczepu akumulatorów, a następnie drugi włącznik włącza całe zasilanie. Maszyna pojedzie, ale kontroli w zasadzie żadnej. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Mar, 2010
|
|
|
Teoretycznie taki układ powinien działać normalnie, poza ograniczeniem prądowym silnika. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Teoretycznie taki układ powinien działać normalnie |
No a jakiś szerszy komentarz? TEORETYCZNIE to i mi sie wydaje
Pomysł nie jest taki nieistotny czesto wielu z nas robi kilka żeczy jednocześnie , eksperymentuje ....
jeśli tak iukład zadziała ppoprawnie to dorobić (osobny ogranicznik prądowy), oddzielny i mamy sterownik modułowy , który mogłby byc dosc odporny na eksperymenty.
Działac na dowolne napiecie i potrzebne natężenie
Pytanie tylko na ile poprawnie ,
Potrafi jakiś elektyk , elektronik przewidzieć wady i mankamenty takiego ustrojstwa ???????????????????????????????????????????????????????????????
zeeltom napisał/a: | Kto sie poświęci dla idei? |
Ja sie oczywiscie poswięce, tylko nie chcial bym na ślepo , i bez pozytku dla ludzkosci .
Takie podejscie wydaje mi sie 100 razy sensowniejsze niż przerobki . Zbyszek Kopeć napisał/a: | Po to jest elektonika, żeby ograniczać prąd napięcie oraz łagodnie zmieniać ich wartości. |
Ona powinna byc dla mojej wygody łatawa tania , dostosowana idealnie do moich potrzeb , a nie jest. I nie bedie jesli sie jej nie zmusi projektanci mają klapki na oczach i lenia umysłowego jakich wyuczyli tak tłuka , tak projektuja, i zadna siła ich nie zmusi do myslenia inaczej. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010
|
|
|
Szerszy komentarz... nie mam takiego, dopóki sam nie spróbuję. Teraz nie bardzo mam czas i możliwości sprzętowe do takiej konkretnej zabawy. Wydaje się to logiczne, że powinno działać. Zamiast bawić się w elektroniczne ograniczanie, na początek można wstawić w zasilanie jakiś bezpiecznik. Do prób powinno wystarczyć. |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | jakiś bezpiecznik. Do prób powinno wystarczyć. |
Jasne ale idea osobnego ogranicznika pradowego, regulowanego!!
Mnie korci z wielu wzgledow.
Tak na logike, mogłby taki zatapic zupełnie sterownik z jego PWM 'em razem.
Potencjometr od ogranicznika pradowego zamiast manetki i wio |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Mar, 2010
|
|
|
Przy okazji tych sterowników... gdzie można kupić drugą stronę tych różnych wtyczek?
Tych małych, bo zasilanie i silnik pasuje od niektórych samochodowych, albo same konektorki można wsunąć.
A te małe? W sterowniku są żeńskie. A skąd męskie? Chodzi o obudowy, bo same konektorki są w sprzedaży. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
Witam, to moj pierwszy post więc Witam ponownie:).
Zainteresowała mnie ta idea regulacji obrotów prądem ale jakby patrząc z innej strony.
Mianowicie też mam chyba dokladnie ten sterownik w swoim ebiku i ciekawi mnie co by trzeba zrobić aby dołożyć jakiś knefel EKO. Tzn taki guzik żeby po naciśniećiu prąd nie przekraczał np 10A? To jest sterownik z Ogranicznikiem 20A? |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
Aby przerobić akurat TEN sterownik, to chyba trzeba by było równolegle z istniejącym bocznikiem pomiarowym wlutować drugi o 2x większej rezystancji i przełączać je zespołem 2 przekaźników. Jeden na normalną jazdę i drugi na EKO.
Tak to wygląda na moje oko. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
Dać drugi taki sam w szereg i przełączać tylko punkt pomiarowy. To można na zwykłym przełączniku, bo mierzy się tylko napięcie na zworze. |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
Fakt to jest lepsze rozwiązanie.
Moim zdaniem najlepszym trybem EKO jest zamontowany amperomierz. Szybko można się nauczyć wyczuwać, kiedy przekracza się określone prądy. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
dzięki za podpowiedz, natomiast co do amperomierza to raz ze ta manetka ma mały skok dwa przerobiłem ją tak że nie ma sprężynki... nie chce mi sie tego ciągle trzymać... ustawiam na jakaś predkość i jadę stad przydałby sie tryb eko... Musze sie za to wziaść w najbliższym czasie, przy okazji przerzucenia napędu do innej konstrukcji:) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
Oj, źle zrobiłeś.
Zrób takie coś w samochodzie (chociaż by spalinowym) i niech Ci się zahaczy noga uniemozliwiając naciśnięcie na hamulec, albo niech ścieknie płn z układu hamulca itp., itp.
"Gaz" zawsze musi sam cofać. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
A nie masz opcji "cruise" ?
Przy określonej prędkości wciskasz guzik i jedziesz ze stałą prędkością (manetkę możesz puścić). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|