ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup hamulców tył, przód do silnika QS
Autor Wiadomość
cr793 
początkujący
cr793


Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017   Zakup hamulców tył, przód do silnika QS

Cześć,
Szukam dobrych hamulców na przód i tył do silnika ok. 5kW.
Czy ktoś może coś polecić? Dodam, że moje koła to 26". Szukam rozwiązania w dobrej cenie i dobrej jakości.
Dzięki!
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017   

Ja w swoim rowerze (też na QS-ie) mam avidy bb7 + mocno ustawiony regen. Podczas użytkowania hamulców praktycznie nie używam, wystarczy że dotknę klamki a rower mogę postawić dęba a ma się co zatrzymać. Rower pewnie z 75 kg, ja znacznie więcej.
W mojej opinii najważniejsza sprawa to mocarne haki które unieruchomią skutecznie oś silnika. Jeśli to ogarniesz to hamulec jest tylko dodatkiem.
Nie mając regena przez dwa dni zarżnąłem klocki z przodu a tarczy nie można było dotknąć. Po jego ustawieniu klocki noszą minimalne ślady użytkowania.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017   

Avid Code, Shimano Zee/Saint, Hope Mono M4, Hope Tech.. wszystko zatrzyma nawet lokomotywe z wagonami.
 
 
cr793 
początkujący
cr793


Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017   

Do takiej konstrukcji hamulce z przodu i z tyłu tego samego typu? Jak z czujnikami w tych hamulcach?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

BB7 są na linkę, stąd czujnik wygląda tak:

http://maxev.pl/p169,czuj...u-na-linke.html

Działa tak, że dopiero wciśnięcie dźwigni o 0.5 cm aktywuje ew.regena i wyłącza silnik.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Shimano SLX - okładzniny metaliczne - tańsza wersja
Shimano Zee - okładziny metaliczne - droższa wersja ( lepsza)
Czujnik ciśnienia montowany oddzielnie - dostępny tutaj

Oba powyższe egzemplarze sprawują się świetnie.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
cr793 
początkujący
cr793


Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Hamulce to nie taka tania sprawa :D Tysiaka trzeba mieć...
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Nie sztuka coś rozpędzić , sztuka dobrze i szybko wyhamować :)
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania :mrgreen:
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

lub hamulec moto :) komplet klamka , przewod , zacisk mozna zrobic od 130zl. Ciezej zncznie ale i mocniej a klocki kosztuja 10zl a zuzyja sie po pol roku. W klamce jest tez czujnik swiatel stopu mozna go uzyc do regena. Tanio i mocno , to kierunek w ktorym swoja konstrukcje robie. Po co wydawac sporo tys na wysokiej klasy czesci rowerowe do 50-70kg roweru , gdzie czesci moto sa tanie i stworzone do predkosci i wagi forumowych konstrukcji.

A zaoszczedzone pieniadze i wieksza waga calosci mozna skompensowac wieksza bateria.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Mobil napisał/a:
Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania :mrgreen:

Hola hola. To nie zwykly rower tylko elektryk. Pomysl o bezwładności silnika. Tarczka 203 musi być na tyl obowiązkowo.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

Pastek, pomyślałem, pojezdziłem i już wiem, że hamulec z tyłu przy dobrym przodzie nie ma co robić bo transfer masy idzie na przód podczas hamowania. Tylko ja jeżdże zwykłym rowerem, na fajnych oponkach z niskim ciśnieniem a nie sztywnych moto nabitych do granic możliwości, continent też jest stosunkowo lekki więc nie potrzeba nic więcej do sprawnego hamowania :razz: Falcony i inne nie-rowery to pewnie inna zupa :razz:
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

różnica w cenie tarczy o srednicy 180 a 203 jest znikoma. Większe ramie - większa siła - mniejszy nacisk na klamkę - mniejsze zużycie okładzin - późniejsza oszczędność .
To jest moje zdanie ;)
U nas w górach tylne okładziny potrafią się przygrzać a nawet spalić , nie przednie :) A to temu iż jadąc ze zjazdu stałym tempem, hamujemy 4/5 drogi tylnym heblem a przodem tylko 1/5 i stąd ten efekt.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Prawda, zahamuj przodem przy zjeździe po piachu to zębów już nie znajdziesz :D Jeszcze jak założyłem koło moto z tyłu to czuć że ciężej zablokować przy hamowaniu i nie wyobrażam sobie mieć słabsze hamulce. U mnie też z tyłu klocki połowe szybciej schodzą.
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

skolei na plaskim asfalcie zwlaszcza przy wiekszych predkosciach to tylnych sie prawie wogole nie uzywa :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group