ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik do zethosa (damka)
Autor Wiadomość
roybatty 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 15
Skąd: afe
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   silnik do zethosa (damka)

Witam po raz 1 na forum
na wstępie zaznaczam że w sprawie rowerów elektrycznych jestem zielony,
problem jest taki, że chciałbym aby moja żona mogła ze mną trochę pojeździć w terenie - oczywiście nie są to żadne treningi MTB, ale jest cała masa stromych podjazdów, szybkie zjazdy i tak w kółko, suma sumarum jest to zbyt męczące. No więc chcę dołożyć jej jakiś silnik do roweru.

A rower to unibike zethos lady 17 cali - wersja fabryczna czyli korba na octalinku, hamulce hydrauliczne.


No i chciałem się dopytać, bo jak rozumiem można kupić jakiś zestaw typu gotowiec z silnikiem na tylnym kole, ale można też kupić silnik centralny, no i jakie są generalnie różnice w kwestii wygody tych rozwiązań. No i czy w wypadku silnika na tylne koło to korbę muszę wymienić na kwadrat czy czujniki pasują już też na octalinka? Na razie to tyle, jak coś będę pytał dalej.
pozdrawiam Kris
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
roybatty 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 15
Skąd: afe
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych.


tak przeglądałem, za dużego wyboru tam niestety nie ma, ale to nie problem,

natomiast bardziej chodzi mi o porównanie silnika w tylnej osi do silnika centralnego -
w większości rowerów jakie znam z filmów są to silniki centralne - te w tylnej osi spotykam tylko w mieście, czy one nadają się tylko do utwardzonych dróg i nie sprawdzają się się w terenie, czy o co chodzi??? - jak już wcześniej pisałem zależy mi tylko na wspomaganiu, a nie na tym aby rower sam jechał z zawrotną prędkością to raz a dwa zależy mi też na jak największej efektywności silnika i jak najmniejszej masie tego wszystkiego. Może się mylę, ale sądzę że silnik centralny będzie najlżejszy, bo nie montowany w kole czyli masę rotującą mamy nieporównywalnie mniejszą czyli manewrowość tego roweru powinna być znacznie lepsza. Czy ktoś może się w tych tematach wypowiedzieć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group