ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Centurion
Autor Wiadomość
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   E-Centurion

A więc tak, przejechałem ok. 50km na Góralu z silnikiem Etechnology i złapałem bakcyla.
Zakupiłem ramę Centurion BackFire Hydro LBS i zaczynam budowę.

Silnik Mxus V2 3t, sterownik na tą chwilę chiński 48-64V 15 mostef, 40A i bateria na sony vtc4 15s12p do tego bms 80A odkupiony od kolegi z forum.

Silnik planuję dać w obręcz 24 cale i oponę 3 cale o ile wejdzie w ramę, damper z tyłu dopasowałem od motocykla Hyosung 250cm3, przód to Rock Shox Tora 289 o skoku 100mm. Damper tylny ugina się ok. 1-2 cm pod moim ciężarem więc powinien ładnie pracować. Do dorobienia uchwyt do mocowania.
Korba 53T i wolnobieg na silniku 12T pojedynczy.


Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl Sob 03 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Zdradzisz ile taka rama kosztowała? Jest chyba używana ?
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

Tak rama jest używana, cena nawet znośna bo 250 zł.
Pewnie wynikiem braku dampera, bo potrzebny damper 32-33 cm długości i koszt spory.
Na allegro nie znalazłem, a rama z damperem to już koszt 1200 zł.
W nie których miejscach trochę podniszczona np. wahacz tylni od łańcucha.
Ale jak wszystko będzie działać to w planach mam wyklejenie ramy folia 3M w kolorze szczotkowanej stali.
Musiałem przedłużyć amortyzator bo miał 30 cm i opona tarła o uchwyt amortyzatora.
Po przedłużeniu do 33 cm jest ok. Miejsca więcej niż w moim starym rowerze gdzie opona 26x2.6 cala delikatnie szorowała, a tu mam zapas ok. 1 cm z obu stron wahacza.
Więc chyba 24x3.0 wejdzie spokojnie.
Silnik dojdzie po niedzieli, więc ok. środy będę próbował montować.
Prośba czy taki wolnobieg będzie dobry do mxus v2?
wolnobieg 12T
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

pabblo_pl napisał/a:

Silnik dojdzie po niedzieli, więc ok. środy będę próbował montować.
Prośba czy taki wolnobieg będzie dobry do mxus v2?
wolnobieg 12T


Hej Paweł.

Tak, silnik będzie u Ciebie w poniedziałek :)

Tak, dokładnie taki wolnobieg będzie jak najbardziej pasował.
Sam z takiego korzystam.
Nawet kupiłem od tego samego sprzedawcy.

Ważna uwaga, gdy będziesz miał już ten wolnobieg w rękach, to weź pilnik, mocny pilnik i zeszlifuj każdy ząbek osobno z obu stron.
Niestety ząbki tego wolnobiegu są bardzo grube i gdy łańcuch w te ząbki wpada tak jakby się zakleszcza i gdy łańcuch dalej sobie powinnien lecieć prosto to grube ząbki wolnobiegu nie pozwalają na swobodne wypadanie łańcucha co powoduje haczenie, brzęczenie, tarcie i ogólne problemy z pedałowaniem.

Nie wiedziałem co jest grane a wybrałem się na długą wycieczkę. Mimo problemów z pedałowaniem pedałowałem uparcie i po 150km problem zaczął zanikać. Po powrocie do domu wziąłem pilnik i ręcznie spiłowałem każdy ząbek. Nic nie haczy.

Wydaje mi się, że do tego wolnobiegu powinien być szerszy łańcuch.

Powodzenia.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017   

Bujakoto dzięki za informację, od razu spiłuję.
Zamówiłem już, ale jak by ktoś w Polsce miał jakąś szt. wolnobiegu 12T do odsprzedania,
to chętnie odkupię.
Zacząłem robić przymiarki do montażu hamulca z moto i mam wątpliwości czy to wejdzie.
Zacisk od moto plus tarcza rowerowa to powinno wydać, tylko czy jest sens takiego montażu?
Zamówiłem też amortyzatory od simsona z 5 stopniową regulacją, mój stary amortyzator trochę za miękki.

Jaka jest grubość silnika mxus v2?
Chciałbym zmierzyć czy wejdzie zacisk.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017   

Trwają prace nad skrzynką na baterie, dodatkowo założenie silnika Etechnology wykazało że stary amortyzator się nie nadaje.
Kupiłem amortyzatory od simsona i efekt jest idealny.
Ważę ok. 100kg i jak siadam na rower to ugięcie ok. 1.5 cm, rower ładnie wybiera nierówności.
Pozostało dorobić mocowanie górne, bo na razie skręcone tak jak na zdjęciu.


Z racji tego że sprzedają w kompletach to mam do odsprzedania jedną szt.
Długość do środka mocowań to 33cm, posiada 5 stopniową regulację twardości.
Moje testy na, najmniejszym poziomie napięcia sprężyny.
Informacje pw.

Silnik dotarł, hall wymieniony.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017   

pabblo_pl napisał/a:


Silnik dotarł, hall wymieniony.


Brawo :)
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017   

Prace trwają,
muszę przerobić baterię bo nie wchodzi o dwa ogniwa.

Na zdjęciu już dostosowana do skrzynki.
Skrzynka z dubondu wstępnie sklejona, ale nie mam zaufania do wytrzymałości więc całość pokryje żywicą i dwoma warstwami maty szklanej 300g. Od sprzodu wklejona blacha 2mm, będzie na całym spodzie.


Koło odebrane i gotowe do montażu.

 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017   

pabblo_pl napisał/a:

Koło odebrane i gotowe do montażu.


Mam tą samą szosową oponę, zrobiłem na niej 2300km i wygląda na to, że zrobię na niej co najmniej drugie tyle :)
Bieżnik zużywa się wolno i wygląda efektownie.

Na asfalt według mnie jest bardzo dobra, świetnie trzyma się drogi nawet w ostrych zakrętach przy prędkości do 80km/h (szybciej nie testowałem)

Minus tej opony to kompletna bezradność na szutrze lasach i piachu. Trzeba się mocno skoncentrować, balansować całym ciałem i bardzo uważać aby na off-roadzie nie zaliczyć gleby!
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Jaka nazwa tej opony?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Dlugas napisał/a:
Jaka nazwa tej opony?

Wygląda na Kenda flame.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Dokładnie to Kenda Flame w rozmiarze 24x3 cale.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Przymiarka zrobiona, muszę wyfrezować otwór w hakach ramy bo za płytko wchodzi silnik.
Czy oprócz fabrycznych zabezpieczeń powinienem zamontować jakieś dodatkowe zabezpieczenie, przeciw obrotu osi silnika?

Jaki minimalny odstęp może być na wahaczu między oponom a wahaczem?
U mnie 2mm i nie wiem czy podkładać jeszcze podkładki.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

2mm to może być mało, zwłaszcza na zakrętach gdzie opona potrafi się nieźle przesunąć.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

pabblo_pl napisał/a:
Czy oprócz fabrycznych zabezpieczeń powinienem zamontować jakieś dodatkowe zabezpieczenie, przeciw obrotu osi silnika?

Ja na Twoim miejscu zastosowałbym dodatkowe elementy zabezpieczające razem z tymi od silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group