ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa silniki BLDC + Dwa Sterowniki + 1xPAS + 1xBrake + 1xLED
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

amedo napisał/a:
....@tkoko Problem pojawia się już na LOW, a na wyższych trybach to całkiem jest odrzutowiec....


To spróbuj, na przewodzie trybów "3 speed" założyć potencjometr (np. 10 k).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

To nic nie da. Tak mi się wydaje, bo te służą tylko do przełączania trybów, a główny sterujący, to inna para kaloszy. Właśnie na tym czwartym pojawiają się napięcia sterujące wspomaganiem. Piszę tu o panelu na kierownicę wyświetlaczem baterii i wspomagania.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

amedo napisał/a:
@wibi Niestety manetka nie pomoże zbyt ryzykowne. Z manetką pojazd może pojechać bez kierowcy a to by była katastrofa...


"Pojechać bez kierowcy"??? to przecież jest lekko mówiąc "bzdura" gdyż istnieje coś takiego jak STACYJKA czyli wyłącznik sterownika.Wsiadasz na pojazd-rower włączasz stacyjkę,zsiadasz wyłączasz i o żadnym "samodzielnym" ruchu pojazdu z włączonym silnikiem mowy być nie może.Dodam więcej,przy zastosowaniu PASu jaki jest najbardziej popularny czyli magnesów na obrotowej tarczy i czujnika halla jako odbiornika NIGDY i w Żadnym przypadku NIE DA SIĘ zrealizować płynnej jazdy od zera do maksimum,będą "szarpania" w momencie kiedy jeden z magnesów PASu znajdzie się (będzie przemieszczał się) w pobliżu odbiornika czyli czujnika hall.Wtedy sterownik puszcza max.dla danego ustawienia wspomagania prąd a pojazd po prostu "skacze" do przodu w sposób zaskakujący i praktycznie nieprzewidywalny. Jeśli tego nie rozumiesz to przekonasz się raczej wcześniej niż później.
Jedyne rozwiązanie płynności PAS to zastosowanie czegoś takiego jak w fabrycznych rozwiązaniach czyli czujnik tensometryczny wykrywający nacisk na pedały.
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

Cytat:
To nic nie da. Tak mi się wydaje, bo te służą tylko do przełączania trybów, a główny sterujący, to inna para kaloszy. Właśnie na tym czwartym pojawiają się napięcia sterujące wspomaganiem. Piszę tu o panelu na kierownicę wyświetlaczem baterii i wspomagania.


Mogę prosić o rozpisanie za co są odpowiedzialne przewody ?
Czy w takim razie na tym przewodzie sterującym można zamontować potencjometr ?
Czy na tym przewodzie sterującym napięcie zmienia się skokowo ?
Czy kontroler będzie potrafił zinterpretować napięcie zmieniające się płynnie ?
Chodzi o panel na kierownicę z wyłącznikiem, wskaźnikiem baterii oraz przyciskiem wyboru trzech trybów pracy.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

amedo napisał/a:
..Chodzi o panel na kierownicę z wyłącznikiem, wskaźnikiem baterii oraz przyciskiem wyboru trzech trybów pracy.


Taki panel ma zapewne 4 przewody. Czerwony (+ baterii), czarny (minus), prawdopodobnie niebieski (włączenie/wyłączenie panelu/sterownika), i zielony (speed). Na tym przewodzie (być może) da się zmniejszyć jeszcze moc (nie testowałem). Najprościej sprawdzić jakie są napięcia na tym przewodzie przy trybach Low, Medium, High.
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

U mnie przewody wyglądają tak jak na zdjęciu:
https://ibb.co/bzshiF

Czerwony (+)
Czarny (-)
Niebieski ?
Biały ?
Chociaż z wyświetlacza wychodzą jeszcze jakieś dodatkowe.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że na niebieskim może być napięcie baterii służące do wyświetlania "stanu-napięcia" baterii na wyświetlaczu a biały to zapewne przełącznik trybu pracy-wspomagania. Jakieś dwa lata temu przerabiałem podobny "panel" na wyższe napięcie (25V->36V),zamieściłem wówczas zdjęcia wnętrza i kabelki,musisz poszukać na forum
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

amedo napisał/a:
U mnie przewody wyglądają tak jak na zdjęciu:
https://ibb.co/bzshiF

Czerwony (+)
Czarny (-)
Niebieski ?
Biały ?
Chociaż z wyświetlacza wychodzą jeszcze jakieś dodatkowe.


Wypnij z wtyczki biały przewód i sprawdź czy wyświetlacz się włącza (włączają się diody napięcia), oraz czy PAS działa dalej. Jeżeli tak to z jaka mocą (sprawdź napięcie na odłączonym białym przewodzie).
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

Cytat:
Wypnij z wtyczki biały przewód i sprawdź czy wyświetlacz się włącza (włączają się diody napięcia), oraz czy PAS działa dalej. Jeżeli tak to z jaka mocą (sprawdź napięcie na odłączonym białym przewodzie).

Niestety nie mam dzisiaj żadnego narzędzia do wyjęcia pinów. Ale zrobiłem coś innego i wysunąłem wnioski.

Opis przewodów :

Stan napięć przy odłączonej wtyczce WYŚWIETLACZ-KONTROLER.
Po stronie kontrolera oraz ----> połączone z nimi przewody po stronie wyświetlacza:
czerwony +36V (obecny stan baterii) ---> czerwony
czarny GND ----> czarny
niebieski 0,1V ----- > niebieski
biały 0V ----- > zielony,

Po stronie wyświetlacza przy włączonym wyświetlaczu,
żółty dla trybu LOW 0,6V MID 1,22V HI 1,86V (ten przewód nie jest połączony z kontrolerem!),
zielony 0,09V dla każdego trybu a 0,00V przy odłączonej wtyczce,
czarny GND,
niebieski 0,1V
czerwony +36V lub obecny stan baterii,

A teraz historia, nie miałem od początku przewodu łączącego wyświetlacz z kontrolerem, dokupiłem od kogoś przewód z wtyczką pasującą do wyświetlacza ale z drugiej strony wtyczka była inna i ten ktoś musiał w moim kontrolerze zmienić gniazdo żeby pasowało do przewodu.
1. Czy wniosek że ten ktoś pomylił się we wtyczce podłączając przewód biały z zielonym, zamiast połączenia biały z żółtym (na którym zmienia się napięcie wraz ze zmianą trybu ) jest prawidłowy ?
2. Czy prawdą jest, kontrolery nie widząc zmiany napięć na przewodzie białym pracują z pełną mocą i tym samym mam problemy z okiełznaniem rumaka ?
3. Czy mogę bezkarnie zamienić przewód zielony z żółtym we wtyczce i uzyskać możliwość sterowania mocą ?

Przy okazji problem koła kręcącego się do tyłu rozwiązany (w euforii nie sprawdziłem wszystkich możliwości połączenia Halli i z rozpędu zamieniłem stronami koła).
Teraz mam mały problemik z odkręcającym się kołem po stronie gdzie koło kręci się zgodnie z gwintem na osi, ale jakoś to rozwiążę kontrą albo klejem do gwintów.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

amedo napisał/a:
....Po stronie wyświetlacza przy włączonym wyświetlaczu,
żółty dla trybu LOW 0,6V MID 1,22V HI 1,86V (ten przewód nie jest połączony z kontrolerem!)
....


Wygląda na to że po zmniejszeniu napięcia poniżej 0.6V uzyskasz i mniejszą moc/prędkość.
Pięć przewodów w wyświetlaczu występuje przy sterownikach LCD. Być może ten wyświetlacz jest przystosowany zarówno do LED jak i LCD. Skoro teraz masz 3 tryby PAS, to żółty zapewne jest spięty z białym.
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

Cytat:
to żółty zapewne jest spięty z białym.
Żółty nie jest przypięty do niczego.
Zmienia się na nim napięcie, w miarę jak przestawiam MODE i dioda przeskakuje w kolejne pozycje. Ciekawostką jest że w momencie gdy nie wybiorę żadnego trybu wspomaganie elektryczne pomimo tego nadal jest włączone ! Wydaje mi się że cały czas mam FULL moc a dioda na wyświetlaczu niczego nie wskazuje i wyświetlacz niczego nie zmienia.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 12 Cze, 2017   

Jeżeli biały (od sterownika), jest połączony tylko z zielonym (od wyświetlacza), to prawdopodobnie sterownik ma przełączanie "sekwencyjne", czyli zwarcie do "+" powoduje przeskok sterownika w następny tryb. Poziom napięcia nie ma wówczas wpływu na prędkość a jedynie na przełączanie trybów.
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Pon 12 Cze, 2017   

tkoko napisał/a:
Jeżeli biały (od sterownika), jest połączony tylko z zielonym (od wyświetlacza), to prawdopodobnie sterownik ma przełączanie "sekwencyjne", czyli zwarcie do "+" powoduje przeskok sterownika w następny tryb. Poziom napięcia nie ma wówczas wpływu na prędkość a jedynie na przełączanie trybów.


Zmiany napięcia podczas przełączania trybów występują tylko na przewodzie żółtym.
Czy połączenie białego z zielonym może być wynikiem błędu ?
Odwiozłem dzisiaj baterię do firmy która zrobi mocowania do ramy i na kilka dni jestem zmuszony przerwać testy. Ale jak tylko wróci to zaryzykuję zamianę pinów i połączenie żółtego z białym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group