ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Kaseta - wyłącznik term
Autor Wiadomość
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017   

Dobra ale będzie na Ciebie :) Jeszcze spróbuję tam pogmerać i może uda się coś nowego zauważyć :D
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017   

Spać bym nie mógł gdyby tego dzisiaj nie rozkminił :D Włączył mi się Sherlock, cóż poradzić :)



Na moje oko te dwa przewody, biały i przezroczysty są podłączone do jakiegoś czujnika.Czujnik jest na 90% po drugiej stronie, tam gdzie jest druga część obudowy. Dobrze widać to na zdjęciu. I teraz kolejna zagadka :D
Czujnik temperatury chciałbym podłączyć do LCD v2, który już mam. Fajnie byłoby mieć na wyświetlaczu aktualną temperaturę silnika. Nie zamierzam jej ciągle obserwować ale w początkowej fazie będzie łatwiej poznać możliwości silnika. Problem w tym, że na schemacie watomierza LCD v2 mam TRZY przewody (GND, napięcie 5 lub 12V i sygnałowy) i teraz nie wiem czy to zadziała? W takim układzie musiałbym pociągnąć dwa przewody do wyłącznika.
Jeeezu, po co ja otwierałem ten silnik :D :D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017   

Jest Ci potrzebny wyłącznik termiczny, nie czujnik temperatury, odetnij te kabelki w końcu i zamontuj zamiast rozkminiać ;)
Czujnik i podawanie temperatury to jest w mojej opinii wada, nie zaleta. Zamiast się bawić i używać konstrukcji w pełni jej możłiwosci to będziesz się 10x na minutę lampić na wyświetlacz ile ma silnik stopni i dopiero się zacznie kalkulacja, spekulowanie i jazda non stop sachowawcza "a czy mogę jeszcze" "ojej a może już powinienem zwolnić" "nie wiem czy dam radę, na szczycie będzie 120st" itp itd. Będziesz to robić co chwilę nieświadomie jak każdy :)
Komu to potrzebne...
Absolutne zero pokazywania temp na kierze, albo wyłącznik termiczny zupełnie automatyczny albo ograniczenie mocy w sterowniku. Dla mnie jest nie do pomyślenia mieć wyświetlanie temperatury na kierownicy :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 05 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017   

Czujnik temperatury by Ci wystarczył, jakbyś miał CA3, bo tam można sobie ustawić, powyżej jakiej temperatury ma Ci odciąć. Tutaj potrzebujesz w szczególności wyłącznika termicznego.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017   

Dobra, skoro tak piszecie to na pewno macie rację i tak zrobię :) Wykonam to ceremonialne CIACH :D Zawsze będzie można się podłączyć w razie potrzeby. Tylko gdzie mam wcisnąć ten czujnik? Chciałem tak jak na blogu Tasa jest ale nie ma szans aby go tam wepchnąć między te miedziane uzwojenia. Ciężko znaleźć w tym silniku jakieś rozsądne miejsce.
Sorki panowie, że was tak męczę z każdą pierdołą ale tak mam, że wole 100 razy sprawdzić niż walnąć babola. Szacun, że chce wam się pomagać.
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Witam

Też walczyłem z tym silnikiem.
Jednak u mnie przewody biały i przezroczysty były odcięte /do niczego nie podłączone.



Zastosowałem przeróbkę wg. poradnika Tas-a zainspirowany artykułem:
http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/ :lol:

Podwoiłem przewody fazowe, dodałem bezpiecznik termiczny, oraz czujnik 10K - na dodatkowych przewodach /szary i brązowy



Silnik przed zamknięciem wyglądał tak:



Bezpiecznik /po lewej stronie na zdjęciu/ oraz termistor /po prawej stronie na zdjęciu/ został przyklejony klejem termo-przewodzącym max. przy końcu uzwojeń.

Mam nadzieję że pomogłem :grin: choć to mój pierwszy post.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Dzięki Goliath! Zastanawia mnie ten klej, tak tam napaćkałeś (nie mówię, że źle). Nie ma to wpływu na pracę silnika? Te czujniki praktycznie zatopiłeś w tym kleju?Jak używasz termistora w praktyce?
Dzięki!
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Czy to będzie dobre miejsce na zamocowanie wyłącznika?

IMG_20170606_170121.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 2,93 MB

IMG_20170606_165908.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 3,06 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Wystarczy. Ja mam termometr w osi z zewnątrz silnika i też się szybko nagrzewa.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Dziękuję! A kleju ile naładować? Kolega wyżej wydaje mi się, że nieco przesadził?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Mam małą tubkę 5g to wystarcza na trochę. Niżej zdjęcia ile dałem ostatnim razem.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Dzięki. A ta biała materiałowa izolacja to jak się nazywa? Nie mam takiej pod ręką a przydałby się kawałek. Jakiś zamiennik?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Możesz stosować koszulki termokurczliwe.
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

To są koszulki z włókna szklanego dostępne na allegro po kilka zł metr, ja kupiłem takie czerwone do 180st. silikonowo-szklane, kilka razy miałem 150st i dają rade. Zwykłe koszulki mogą popękać zwłaszcza jak ciasne bo one są do ok. 105 st.
Przy zakładaniu wyłącznika termicznego obklej aluminiowy stator kaptonem 2-3 warstwy i w to wklej termik żeby klej nie dotykał alu i uzwojeń tylko samych miedzianych uzwojeń i termika bo może opóźniać zadziałanie wyłącznika.Ja tak sobie zrobiłem i odłącza prawidłowo. W sumie to nie słyszałem żeby komuś nie zadziałał i spalił silnik ale wole dmuchać na zimne :p
Akurat nie mam zdjęcie po wklejeniu ale mam z przed wklejania z przygotowanym "podłożem" w miejscach przyszłych czujników/termików (i widać jeszcze paste bo poprawiałem po pierwszym wklejaniu) widać kaptonowe podłoże :D
A przy okazji kaptonu - jest to alternatywa na te koszulki, jak nie masz szklanych koszulek to owiń kaptonem kilka warstw - będzie pewnie bo odporny na wysoką temp.

20170513_201248.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 3,5 MB

_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Polecam ze szlifowanie ostrych kantów obydwóch otworów w osi (na zewnątrz jak i już w silniku przy stojanie).
Mam przepchane 6fazowych (3podwójne), 5 halowych, 8 zył telefonicz (4pary) i przy zakładaniu pokrywy zrywa izolacje, po zeszlifowaniu kantów a nastepnie po wymianie kabli tył na przód (naklnąłem się co nie miara) izolacja wciąż lekko się naddarła.

Wyłączniki termiczne wstaw najlepiej 3x pod każdą fazę i połącz szeregowo, któryś z nich zadziała i wyłączy cały rower, wszystkie są na jednym kablu
Postaraj sie pod miedź fazowego i aby klej dobrze trzymał, klej jest izolatorem więc nadmiar kleju opóźna działanie wyłącznika

Ja mam 2x na osobnych kablach tzn, że tylko jeden jest podłączony pod obieg, i tera jak mam otwarty silnik mysle zeby zrobic je w szereg i jedną zwolnioną parę kabli mogę upierdzielić bo za ciasno jest bo tnie otuline przy zakładaniu/zdejmowaniu pokrywy.


Po 500km serwisuje i przerabiam niedoróbki i też otworzyłem silnik (wymieniam łożysko widoczne na zdjeciu bo trafiło mi sie z wadą i dawało drgania na ramę) i jedynie ta izolacja fazowego lekko obcierała o obudowę



Jeżdże na 16S (67,2V) gt1500 głównie na 120% (54A) czyli około 3600W i (watownica, powoli obserwuje symptomy odmiany złośliwej) jeszcze nie udało mi sie go zagrzać na tyle aby się wyłączył, nie mam pikacza i nie testowałem na pałę aż wyłączy, ale jak teraz otworzyłem silnik i patrze na zwoje to widzę że nie ma śladów upalenia czyli jest OK :D
Jedynie przy tej mocy aluminiowe haki przedniego koła (droopouty) zgniatają się w samozacisku - ciagle hamowanie z 50km/h hamulcem tarczowym (który jest po lewej stronie) daje mimośród przez co koło odchyla się z pionu w lewo, wyrabiając gniazdo widelca., narazie ratuję się metalowymi podkładkami, ale też zawodzi,
nie bez powodu w customach jak jest alu rama, sam drooput jest stalowy
poprostu rower mi sie rozpada, to był błąd przerabiac macrokesza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group