|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Kaseta - wyłącznik term |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dobra ale będzie na Ciebie Jeszcze spróbuję tam pogmerać i może uda się coś nowego zauważyć |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Spać bym nie mógł gdyby tego dzisiaj nie rozkminił Włączył mi się Sherlock, cóż poradzić
Na moje oko te dwa przewody, biały i przezroczysty są podłączone do jakiegoś czujnika.Czujnik jest na 90% po drugiej stronie, tam gdzie jest druga część obudowy. Dobrze widać to na zdjęciu. I teraz kolejna zagadka
Czujnik temperatury chciałbym podłączyć do LCD v2, który już mam. Fajnie byłoby mieć na wyświetlaczu aktualną temperaturę silnika. Nie zamierzam jej ciągle obserwować ale w początkowej fazie będzie łatwiej poznać możliwości silnika. Problem w tym, że na schemacie watomierza LCD v2 mam TRZY przewody (GND, napięcie 5 lub 12V i sygnałowy) i teraz nie wiem czy to zadziała? W takim układzie musiałbym pociągnąć dwa przewody do wyłącznika.
Jeeezu, po co ja otwierałem ten silnik |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Jest Ci potrzebny wyłącznik termiczny, nie czujnik temperatury, odetnij te kabelki w końcu i zamontuj zamiast rozkminiać
Czujnik i podawanie temperatury to jest w mojej opinii wada, nie zaleta. Zamiast się bawić i używać konstrukcji w pełni jej możłiwosci to będziesz się 10x na minutę lampić na wyświetlacz ile ma silnik stopni i dopiero się zacznie kalkulacja, spekulowanie i jazda non stop sachowawcza "a czy mogę jeszcze" "ojej a może już powinienem zwolnić" "nie wiem czy dam radę, na szczycie będzie 120st" itp itd. Będziesz to robić co chwilę nieświadomie jak każdy
Komu to potrzebne...
Absolutne zero pokazywania temp na kierze, albo wyłącznik termiczny zupełnie automatyczny albo ograniczenie mocy w sterowniku. Dla mnie jest nie do pomyślenia mieć wyświetlanie temperatury na kierownicy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 05 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Czujnik temperatury by Ci wystarczył, jakbyś miał CA3, bo tam można sobie ustawić, powyżej jakiej temperatury ma Ci odciąć. Tutaj potrzebujesz w szczególności wyłącznika termicznego. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dobra, skoro tak piszecie to na pewno macie rację i tak zrobię Wykonam to ceremonialne CIACH Zawsze będzie można się podłączyć w razie potrzeby. Tylko gdzie mam wcisnąć ten czujnik? Chciałem tak jak na blogu Tasa jest ale nie ma szans aby go tam wepchnąć między te miedziane uzwojenia. Ciężko znaleźć w tym silniku jakieś rozsądne miejsce.
Sorki panowie, że was tak męczę z każdą pierdołą ale tak mam, że wole 100 razy sprawdzić niż walnąć babola. Szacun, że chce wam się pomagać. |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Witam
Też walczyłem z tym silnikiem.
Jednak u mnie przewody biały i przezroczysty były odcięte /do niczego nie podłączone.
Zastosowałem przeróbkę wg. poradnika Tas-a zainspirowany artykułem:
http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
Podwoiłem przewody fazowe, dodałem bezpiecznik termiczny, oraz czujnik 10K - na dodatkowych przewodach /szary i brązowy
Silnik przed zamknięciem wyglądał tak:
Bezpiecznik /po lewej stronie na zdjęciu/ oraz termistor /po prawej stronie na zdjęciu/ został przyklejony klejem termo-przewodzącym max. przy końcu uzwojeń.
Mam nadzieję że pomogłem choć to mój pierwszy post. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki Goliath! Zastanawia mnie ten klej, tak tam napaćkałeś (nie mówię, że źle). Nie ma to wpływu na pracę silnika? Te czujniki praktycznie zatopiłeś w tym kleju?Jak używasz termistora w praktyce?
Dzięki! |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Czy to będzie dobre miejsce na zamocowanie wyłącznika?
IMG_20170606_170121.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 2,93 MB |
IMG_20170606_165908.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 3,06 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Wystarczy. Ja mam termometr w osi z zewnątrz silnika i też się szybko nagrzewa. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Dziękuję! A kleju ile naładować? Kolega wyżej wydaje mi się, że nieco przesadził? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki. A ta biała materiałowa izolacja to jak się nazywa? Nie mam takiej pod ręką a przydałby się kawałek. Jakiś zamiennik? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Możesz stosować koszulki termokurczliwe. |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
To są koszulki z włókna szklanego dostępne na allegro po kilka zł metr, ja kupiłem takie czerwone do 180st. silikonowo-szklane, kilka razy miałem 150st i dają rade. Zwykłe koszulki mogą popękać zwłaszcza jak ciasne bo one są do ok. 105 st.
Przy zakładaniu wyłącznika termicznego obklej aluminiowy stator kaptonem 2-3 warstwy i w to wklej termik żeby klej nie dotykał alu i uzwojeń tylko samych miedzianych uzwojeń i termika bo może opóźniać zadziałanie wyłącznika.Ja tak sobie zrobiłem i odłącza prawidłowo. W sumie to nie słyszałem żeby komuś nie zadziałał i spalił silnik ale wole dmuchać na zimne :p
Akurat nie mam zdjęcie po wklejeniu ale mam z przed wklejania z przygotowanym "podłożem" w miejscach przyszłych czujników/termików (i widać jeszcze paste bo poprawiałem po pierwszym wklejaniu) widać kaptonowe podłoże
A przy okazji kaptonu - jest to alternatywa na te koszulki, jak nie masz szklanych koszulek to owiń kaptonem kilka warstw - będzie pewnie bo odporny na wysoką temp.
20170513_201248.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 3,5 MB |
|
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Polecam ze szlifowanie ostrych kantów obydwóch otworów w osi (na zewnątrz jak i już w silniku przy stojanie).
Mam przepchane 6fazowych (3podwójne), 5 halowych, 8 zył telefonicz (4pary) i przy zakładaniu pokrywy zrywa izolacje, po zeszlifowaniu kantów a nastepnie po wymianie kabli tył na przód (naklnąłem się co nie miara) izolacja wciąż lekko się naddarła.
Wyłączniki termiczne wstaw najlepiej 3x pod każdą fazę i połącz szeregowo, któryś z nich zadziała i wyłączy cały rower, wszystkie są na jednym kablu
Postaraj sie pod miedź fazowego i aby klej dobrze trzymał, klej jest izolatorem więc nadmiar kleju opóźna działanie wyłącznika
Ja mam 2x na osobnych kablach tzn, że tylko jeden jest podłączony pod obieg, i tera jak mam otwarty silnik mysle zeby zrobic je w szereg i jedną zwolnioną parę kabli mogę upierdzielić bo za ciasno jest bo tnie otuline przy zakładaniu/zdejmowaniu pokrywy.
Po 500km serwisuje i przerabiam niedoróbki i też otworzyłem silnik (wymieniam łożysko widoczne na zdjeciu bo trafiło mi sie z wadą i dawało drgania na ramę) i jedynie ta izolacja fazowego lekko obcierała o obudowę
Jeżdże na 16S (67,2V) gt1500 głównie na 120% (54A) czyli około 3600W i (watownica, powoli obserwuje symptomy odmiany złośliwej) jeszcze nie udało mi sie go zagrzać na tyle aby się wyłączył, nie mam pikacza i nie testowałem na pałę aż wyłączy, ale jak teraz otworzyłem silnik i patrze na zwoje to widzę że nie ma śladów upalenia czyli jest OK
Jedynie przy tej mocy aluminiowe haki przedniego koła (droopouty) zgniatają się w samozacisku - ciagle hamowanie z 50km/h hamulcem tarczowym (który jest po lewej stronie) daje mimośród przez co koło odchyla się z pionu w lewo, wyrabiając gniazdo widelca., narazie ratuję się metalowymi podkładkami, ale też zawodzi,
nie bez powodu w customach jak jest alu rama, sam drooput jest stalowy
poprostu rower mi sie rozpada, to był błąd przerabiac macrokesza |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|