ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Kaseta - wyłącznik term
Autor Wiadomość
Torque 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

właśnie przyszedł do mnie nowiutki silnik Nine Continent RH2806 D (10x6) Tył KASETA z Nexuna.
Nie chce nic popsuć a chcę podwoić kable powiedzcie jak go otworzyć. W poradniku na blogu jest informacja, żeby odkręcić śrubki od strony kabla i nadepnąć na koło, gdy oś bez kabla jest na dole.

W tym silniku jedyne śrubki, które są to są od strony bez kabla. Dobrze się domyślam, że w tym silniku odkręca się śrubki od strony gdzie nie ma kabla (Tylko zewnętrzne, bo wewnętrzne są od mocowania kasety) i depcze się na obręcz mając oś z kablem na dole?

Sorry za głupie pytanie, ale to koło z obręczą Mach jest tak ładne, że nie chce niczego popsuć.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

Nie rób tego jak nie masz wprawy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

Chłopaki z Elektrobikes Ci to za około 120zł zrobią profesjonalnie, zamontują wył. termiczny, podwoją przewody i ponad standardowo uszczelnią cały silnik.
Wbijaj tam do nich
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 13 Sty, 2018   

Nie polecam otwierania metodą nadepnięcia. W mojej ocenie powinno się używać profesjonalnych ściągaczy. Z własnego doświadczenia wiem, że nie powinno się grzebać w tych silnikach chyba, że robi się to zawodowo.
 
 
Torque 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

No trudno, chciałem zrobić coś sam. Dziękuję, w takim razie wyślę silnik do Elektrobikes.
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

No nie przesadzałbym z tym "że nie powinno się grzebać w tych silnikach chyba, że robi się to zawodowo."
Jak ktos umie lutować i trochę się zna na majsterkowaniu to zrobi to samemu z tym że zamiast godziny zajmie mu to 3.
Na forum jest wszystko dokładnie opisane jak to zrobić.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Też mi się wydaje, że trochę demonizujecie...
Ja jako totalny laik przerobiłem swojego 9c dokładnie tak jak Tas pokazuje na filmiku
Otworzyłem przez 'nadepnięcie', podwoiłem przewody, dołożyłem wyłącznik termiczny i termoparę, silnik zrobił już prawie 1000 km i dalej się kręci
Więc albo miałem szczęście albo nie taki diabeł straszny... :wink:
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Mówię z własnego doświadczenia. Może jestem antymechanikiem lub coś w tym rodzaju ale u mnie po kilku otwieraniach zaczęły się jaja typu jakieś stukanie i ogólnie to nie było już złożone jak w fabryce. Poza tym ważna uwaga, traci się GWARANCJĘ. Nigdzie też nie widziałem informacji aby zaznaczyć w którym miejscu oryginalnie była założona pokrywa.A to dość istotne przy skłądaniu i rozkładaniu. Osobiście nie zamierzam już grzebać w silnikach bo uważam, że to dość delikatne urządzenie i łatwo coś popsuć. Oczywiście każdy zrobi to co chce, możecie nawet sami przewijać silniki w swoich domowych warsztatach.Wolny kraj :)

PS. Pozbyłem się tego silnika i kupiłem Mxusa 30H V3-1000 z e-bikera. Nie zakładam wyłącznika termicznego. Temperatura będzie pobierana z czujnika temperatury, który jest w tym silniku zamontowany oryginalnie. Sterownik Barmal X2 będzie tą temperaturę odczytywał i regulował moc zależnie od temperatury. Nie widzę sensu robienia wyłącznika.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

[b]Wojtas82[/b], ogólnie ludzie nie mają problemów z takimi dość nietrudnymi przeróbkami, jasne, że jakiemuś tam procentowi się nie udaje, jakis tam procent czuje, że nie da rady, ale większość to robi.

Widzisz, Ty uważasz, że to jest trudne i silnik można zniszczyć, a ja uważam, że aby tak zniszczyć silnik to trzeba by go otwierać chyba łomem ;)

Tak więc nie przesadzaj i miej większe zaufanie do ludzi :)
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Trochę się cezar nie zgodzę - różne cuda widziałem co ludzie z silnikami robili :wink: . Mod kasetowca jest akurat najtrudniejszy z możliwych. Zamykanie silnika z podwójnymi fazowymi potrafi się skończyć zdarciem izolacji i cała praca w....
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Tak jak pisałem. I nie chodzi o zaufanie do ludzi. Skoro silniki mają ten czujnik wbudowany to po co tam grzebać? Nie widzę sensu montowania wyłącznika termicznego. Jedyny sens jaki widzę w otwieraniu to podwojenie fazowych ale z drugiej strony to już bym kupił coś gotowego z grubymi kablami.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Sty, 2018   

Grube przewody występują w silnikach o dużych mocach. Przewoltowanie i puszczanie w mniejszych silnikach ma sens, bo te mniejsze i zarazem tańsze potrafią dużo wytrzymać. Tylko dla mnie podwajanie nie ma sensu. Według mnie dużo lepszym rozwiązaniem jest wymiana przewodów na grubsze. Ja robię to zazwyczaj kupując zwykłe linku miedziane o odpowiednim przekroju. Najczęściej 2,5 mm2. Ściągam z nich izolację i naciągam możliwie najcieńszą koszulkę termokurczliwą i podgrzewam. Wychodzi wtedy dość cienki przewód o sporym przekroju. Poza tym łatwiej się przeciąga taki przewód w termokurczu, bo jest śliski. Zawsze można się wspomóc mydłem, czy olejem.
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Śro 17 Sty, 2018   

zeeltom napisał/a:
Ja robię to zazwyczaj kupując zwykłe linku miedziane o odpowiednim przekroju. Najczęściej 2,5 mm2. Ściągam z nich izolację i naciągam możliwie najcieńszą koszulkę termokurczliwą i podgrzewam. Wychodzi wtedy dość cienki przewód o sporym przekroju.

Cenna rada :mrgreen:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Ja miałem 9C i od początku coś stukało.
Kupiłem jako nowy, bez testowania go oryginalnie, otworzylem go na "kopyto" podwoilem przewody (nie w lutowaniu jest problem), zamykam silnik ciach, izolacje sciete i zwarcia. 2 dni walki pedantycznej roboty poszlo na marne,
znowu otwieranie z kopyta, podwajanie kabli...
udalo sie z lekko skaleczoną izolacja, ale to udalo sie zabezpieczyc juz zewnątrz.
Skladam silnik, po pierwszych 10km stuka.
Rozkminy, moze to lozysko, ok po miesiacu doznalem pierwszego obrotu osi, przy okazji wymiany kabli wymiana lozyska, zamykam
ciach skaleczone nowe kable, zabezpieczylem z zewnątrz...
dalej stuka i coraz glosniej,
magnesy pogryzione od stojana na calym obwodzie, cos powodowalo ze stojan albo pokrywa kreci sie na mimosrodzie i kantem rysuje
z kolejnym obrotem osi (głónie przez regen) wymienilem pozostale lozyska (pod stojanem i od strony kasety), silnik bez zmian stukal nawet glosniej, przy okazji zalatwilem sobie gwinty od ciaglem wkrecania i wykrecania silnika
na koniec urwala mi sie sruba dociskajaca ramiona torqarma i rece mi opadly, znowu sie os obrocila kable do roboty,

temat byl walkowany w innym watku
jest calkiem mozliwe ze te otwieranie na but deforumuje silnik, decentruje itd...
to jest ekstremalna metoda otwierania silnika, od tego są ściągacze

a byłem taki cwaniak, obczytalem blog 15razy, więdzac w teori co robie w pryktce doznalem samych usterek i kupa kasy umoczonej, urane gwinty, wymienione lozyska, stukajace kolo,
probowalem szukac w Szczecinie tokarza aby nowa os wytoczyc, bezskutecznie, nikt za takie cos nie chce sie wziac, i se dalem spokuj, bo co mi po nowej osi z gwintami skoro silnik ma jakas wadę i stuka?

Jeżeli ci zalezy na podwojeniu kabli i zabezpieczeniu termicznie, lepiej doplac aby ci to zrobil ktos kto takich silników otworzyl setki, niż samemu uczyć się na swoich bledach, a tu w tym e-sporcie błędy naprawdę sporo kosztują
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Dodam od siebie, że warto zleceniodawcy powiedzieć aby zastosował nylonowy oplot na przewodzie a nie tylko zwykły termokurcz. Zawsze to dodatkowe zabezpieczenie przewodu i wygląda o niebo lepiej. Koszt takiego oplotu to 2 zł za metr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group