Do odratowania? |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017 Do odratowania?
|
|
|
"Przegrzał" się i będę go diagnozował (póki co dwa kondensatory sklejone z przewodami zasilania i wybrzuszone) tylko spojrzałem na ścieżki i nie wiem czy to przypadkiem nie jest już do kosza? Co powiecie?
|
|
|
|
|
seba55a
początkujący
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 44 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Od strony ścieżek nie wygląda najgorzej tylko przy tych 2 czarnych "kropeczkach" ścieżka odeszła od laminatu.
Masz jakieś zdjęcie od strony elementów? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Mam ale nie wyszły dobrze więc nie wklejałem ale może coś wypatrzysz. Do 2 największych kondensatorów przewody były przyklejone więc coś się mogło zewrzeć. W puszcze śmierdziało elektroniczną spalenizną.
https://goo.gl/photos/EmSnfDAL382JYHjP7 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
najpewniej spalony jest tranzystor pierwszy od lewej albo trzeci.
Nie podoba mi sie ta kropla cyny przy (chyba stabilizatorze napięcia) pierwszy z prawej. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Killerski [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Wedle mojego oka po wymianie obu elektrolitów sterownik ruszy, niestety gołym okiem nic innego uszkodzonego nie widać Powodzenia |
|
|
|
|
seba55a
początkujący
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 44 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Kondensatory do wymiany, diody zenerki spalone, rezystory smd spalone, więc i pewnie któryś z tranzystorów bipolarnych poleciał. Połowa przewodów do wymiany/skrócenia. Wymienisz pół sterownika a dalej coś może nie działać tak jak powinno. Sterownik ruszy, ale nie będzie to już fabryka. Jeśli nie czujesz się na siłach to olej temat. Korzystniej wyjdzie kupić nowy. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
seba55a: dzięki, do takiej opcji właśnie się skłaniałem szkoda czasu
Jeśli kogoś interesuje ten sterownik to proszę o PW z ofertą. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Kur zapiał...
Kupiłem ten sam sterownik 350W 36/48V i znowu poszedł z dymem. Tym razem na pierwszych 10 minutach trasy. Sterownik zamontowany na zewnątrz, nie ma mowy o przegrzaniu. Był to ostry podjazd - niska prędkość.
1. Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego tak się dzieje?
2. Czy ten jest do odratowania?
Fotki: https://goo.gl/photos/48PRJBq5CW6WFMtb7
Tak czy siak chcę spróbować jakiś inny sterownik do mojego TranzX (250W 24V) i pakietu 10s10p.
3. Powiedzcie, czy dobrze kombinuję, że ten będzie odpowiedni: Magma 24V 500W i ruszy na 42V? |
|
|
|
|
Mav
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Co to za sterownik(gdzie go kupowałeś?). Pytam czy to nie jest jakiś felerny model jakiego by trzeba unikać? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Ponieważ to drugi sterownik który "pada" na tym samym silniku może więc przyczyna tego nie sterownik a silnik? Na zdjęciu widać, że poszedł duży (nadmiernie duży) prąd i spalił ścieżki.Pytanie dlaczego? a przyczyn może być kilka np.zatarty silnik? uszkodzony tranzystor (zwarty) jednej fazy w ostateczności "wyschnięte" i bez pojemności kondensatory.Po prostu należy szukać przyczyny bo jak nie zostanie zdjagnozowana to i następny sterownik też może paść.
A co do uszkodzonego tego pierwszego sterownika to byłbym zainteresowany i jakby coś to proszę PW |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
@Mav: od krystian91.
@wibi: spójrz na wątek o silniku. Odnośnie fazy - kable sprawdzone. Wyschnięte kondensatory w nowym sterowniku? Jak to sprawdzić? |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Mozliwe ze silnik ma uszkodzone jakies uzwojenie. Niestety klasycznym multimetrem tego nie zmierzysz bo one mierza tysiace ohmow. Tu natomiast trzeba zmierzyc mili ohmy. Mozliwe ze na oko to bedzie widac gdybys go otworzyl.
W ostatecznosci mozesz to zmierzyc bez otwierania u jakiegos elektronika metoda posrednia tj. zasilaczem laboratoryjnym.
Potrzebny jest mocny zasilacz np 50A. Ustawiasz go na max prad i speawdzasz czy ograniczenie pradowe zalacza sie na wszystkich trzech fazach przy podobnym napieciu. |
|
|
|
|
Mav
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Mam taki sam sterownik (spytałem bo wydał mi się znajomy), też od krystian91 ale zestawu jeszcze nie uruchomiłem.
Mam nadzieję że to nie wada fabryczna bo dowiem się dopiero za parę tygodni jak wszystko zmontuję. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Takie próby uruchomieniowe róbcie na początku na zasilaczu z ograniczeniem prądowym a nie silnym akumulatorze bez de facto ograniczenia prądu. Pewnie nie miałeś włozonego szeregowo bezpiecznika np 25 A. No i próby robimy bez obciązenia ale na max obrotów. Wtedy 'laboratoryjnie' znajdziesz przyczynę.
Drugi taki sam przypadek, wskazuje na silnik lub na kable. Byc może w czasie obracania się silnika prawdopodobnie dochodzi do zwarcia itd.
Moim zdaniem czeka Cię b. staranne obejrzenie okablowania od sterownika do silnika i niestety otworzenie silnika. Nie warto ryzykować trzeciego sterownika i czekać czy pójdzie dym.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|