ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z BMS 20S
Autor Wiadomość
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
  Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   Problem z BMS 20S

Witam kolegów
Prawie już zbudowałem kolejny rower 20s.
Ale pojawił się problem z BMS z tej strony:
https://pl.aliexpress.com/item/20S-Li-ion-Lipo-Batteries-Protection-Board-BMS-System-72V-84V-80A-Continuous-Discharge-Current/32500068377.html
Przy pierwszym uruchomieniu musiałem standardowo podłaczyć na chwilę ładowarkę .
Rower ruszył , jedną cele miałem celowo bardziej wyczerpaną aby sprawdzić napięcie odcięcia.
Niestety wyczerpałem podczas jazdy do 2.67V i w dalszym ciągu nie było odcięcia . Odłączyłem mniejsze złącze balasowania rower dalej jedzie, dopiero po odłaczeniu drugiego złącza balansera to odcieło zasilanie .
Wie ktoś może w czym jest problem ?
z góry dziękuje za wszelką pomoc
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Te bmsy tak mają często nie widzą braku połączenia z cela dzilają dalej jakaby nic się nie stało. Dodatkowo pewnie odetnie gdy ogniwo zejdzie poniżej 2.5V
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

Eryk miałeś racje pojeździłem jeszcze trochę z multimetrem i odcina przy 2,45V, i jak już odetnie to jeśli się szybko nie naciśnie klamki hamulcowej (impuls ładowania) to już rower nie pojedzie bez podpięcia do ładowarki mimo że na celi bez obciążenia było ponad 3.3V. Czyli nie wrócimy awaryjnie do domu.
Ale to że BMS nie robi sobie nic z tego że nie ma połączenia z celami to nie świadczy o nim dobrze.
Masz większe doświadczenie z takim BMS-em ? jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

Znając życie jeżeli masz nie równy pakiet to napięcie na ogniwie może dojść do 4.25V i powinien odciąć. Balanser powinien zejść po pewnym czasie do napięcia 4.17V cela. Po kilku ładowaniach pakiet się wyrówna. Tak działa większość BMSów. Mało który wykrywa przerwę na złączu balanser, nie jest to dobre, dlatego instalację trzeba wykonać solidnie.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

kamil22021990 napisał/a:
jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ?

To zalezy mniej od BMS a więcej od ładowarki. To ładowarka ma ograniczać prąd w okolicach 4,15 - 4,17. Jeśli tego nie robi do poziomu max 200-300 mA, to b.często dochodzi do przeładowania i rozjazdu segmentów. Taki BMS może zbić max 40-60 mA.
A im głebsze rozładowania, tym rozjazdy większe i BMS-y nie dają rady.
a) Co kilka/nascie tyg sprawdzać na złączu balansującym jakie są różnice. Sprawdzać w stanie rozładowania i po naładowaniu.
b) Nie dopuszczac bez powodu do rozładowań, aku < 3,6-3,7 V, ładowac jak najczęsciej, pod koniec małym prądem.
c) Sprawdzać czasami napięcie końcowe całości pakieto, PO odłaczeniu ładowarki. Jeśli średnie jest w okolicach poniżej 4,15 a balansowanie trwa coraz dłużej, pakiet jest osłabiony, nierówny. Wtedy ustalić przyczynę, najsłabszy segment itp.
d) Najsłabszy segment wymienić, naprawić.
e) Dopuszczalna róznica miedzy segmentami nie powinna byc większa niz 30 mV,
f) Sprawdzić swój miernik napięcia, jego dokładność przy pomiarach kilku Volt. Najlepiej jesli będzie miał trzy cyfry po przecinku.
Takich parę rad, aby nie dać się zaskoczyć awarią aku który "dotąd dobrze działał, na koniec zapalała się zielona lampka w ładowarce itd".
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group