ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka/zasilacz,ile naprawdę powinna mieć amper
Autor Wiadomość
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   Ładowarka/zasilacz,ile naprawdę powinna mieć amper

Witam.
Czy może Ktoś mi wytłumaczyć,ile naprawdę amper powinien mieć zasilacz do pakietu Li-Ion (ogniwo-2800mAh) 9s7p z BMS-em.
Zalecane ładowanie prądem tego ogniwa to : 0.5C ( 1.4A)......7px1.4A=9.8A
I wszystko fajnie jakby to dotyczyło 1s7p ,ale gdy mam 9s.....?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

prad jest taki sam w calym szeregowym pakiecie - prawa fizyki
Laczenie rowolegle sumuje prady.
Laczenie szeregowe sumuje napiecia.
Napiecie razy prad to moc (ladowarki)
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Czyli dla 1s7p jak i dla 9s7p zasilacz ma mieć tyle samo amper,pomijając oczywiście napięcie.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
prad jest taki sam w calym szeregowym pakiecie - prawa fizyki
Laczenie rowolegle sumuje prady.
Laczenie szeregowe sumuje napiecia.
Napiecie razy prad to moc (ladowarki)


Toś mu wytłumaczył...widać, że chłopak nie wie jak to działa a ty mu o prawach fizyki :smile:

sucharek nie patrzysz na ilość s tylko na ilość p, s odpowiada za napięcie a p za pojemność i prąd jaki może aku oddać i prąd jakim można go ładować.
Jak już masz ładowarkę na odpowiednie napięcie to moc ładowarki dobierasz w ten sposób:
7x1,4A= 9,8A zalecany według producenta (maks według tego co napisałeś to 2 razy więcej 7x2,8A).

Wiesz już jakim prądem możesz ładować ogniwa teraz sprawdź jaki prąd ma BMS do ładowania przeważnie 5A, te mocniejsze 10A. Jak spojżysz na ładowarki to itak te najtańsze maja zazwyczaj 2A ładowanie, trochę mocniejsze 3,5A i są droższe trochę a jak chcesz więcej amper to już koszt 2 razy większy.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Zasilacz dopiero będzie dobierany i będę chciał mieć te amperki aby się to ładowanie nie ślimaczyło.
No i fajnie że przypomniałeś o ograniczeniach prądowych BMS-a,bo to mi umkło :oops:
Dziękuję Panowie - wszystko już jest jasne....pozdrawiam :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Ważną a niedoceniana cechą zasilacza jest jego zachowanie się w fazie CV. Czy to ma, jaki prad plynie w obszarze 4,15-4,20 V a nadto jaki w tym czasie, jest prąd balansowania BMS.
Dobrze jest też wiedzieć czy zasilacz ma tryb próbkowania delta V w obszarze CV.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

A może ktoś polecić jakiś zasilacz dla 20s przynajmniej 10A ?
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Ważną a niedoceniana cechą zasilacza jest jego zachowanie się w fazie CV. Czy to ma, jaki prad plynie w obszarze 4,15-4,20 V a nadto jaki w tym czasie, jest prąd balansowania BMS.
Dobrze jest też wiedzieć czy zasilacz ma tryb próbkowania delta V w obszarze CV.

No ale w większości używane są do takiego ładowania zwykłe zasilacze impulsowe i niewiele maja wspólnego z prawdziwą ładowarką Li-Ion,czyli co takie się nie nadają ...jak to jest.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

djmarcin56 napisał/a:
Toś mu wytłumaczył...widać, że chłopak nie wie jak to działa a ty mu o prawach fizyki


Nie wazne jak , wazne ze kumaty i zakumał :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

sucharek napisał/a:

No ale w większości używane są do takiego ładowania zwykłe zasilacze impulsowe i niewiele maja wspólnego z prawdziwą ładowarką Li-Ion,czyli co takie się nie nadają ...jak to jest.

Myślę, że w większości raczej nie, bo to oznacza przyspieszone kłopoty z aku, oraz potencjalne uszkodzenia BMS, czy wręcz awarie zagrażające zapłonem.
Jeśli taki zwykly zasilacz będzie używany pod nadzorem, przez osobę która rozumie warunki ładowania tego typu ogniw i w odpowiednim momencie zmniejszy prąd, to oczywiscie sie nada.
Ale jako automat do bezobslugowego ładowania to raczej dość ryzykowne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   

Ciągle pojawiający się temat świadczący o nieznajomości procesu ładowania baterii (ogniw-ogniwa) dlatego na początku dodam, że samo ładowanie jest to proces FIZYKO-CHEMICZNY i już z racji tego dobrze ( a nawet bardzo dobrze) jest, jeśli trwa on WOLNO!!! czyli dogłębnie a nie tylko powierzchniowo dla całej struktury ogniwa.Tylko POWOLNY proces pozwala na pełne naładowanie i długotrwałą żywotność ogniwa a wszelkie próby przyspieszenia tego procesu są nawet groźne.Fazy ładowania baterii-ogniw nazwane CC/CV to nie charakterystyka ładowarki a charakterystyka OGNIW w połączeniu z ograniczonym prądem Ładowarki który jest w miarę równo rozdzielany na poszczególne cele w fazie CC (Constant Current) do momentu gdy różnica napięć częściowo naładowanych cell i ładowarki spadnie na tyle,że zacznie spadać prąd ładowania (faza CV-Constant Voltage) a napięcie ładowarki zmienia się nieznacznie.Reasumując,kiedyś w szkołach uczono o procesach ładowania,wymianach jonów itp.a była to prawie podstawowa wiedza z chemii.
@ WojtekErnest
Delta V nie dotyczy ogniw Litowych i podobnych a jedynie NiMH
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   

wibi napisał/a:

@ WojtekErnest
Delta V nie dotyczy ogniw Litowych i podobnych a jedynie NiMH

Masz 'trochę' stare informacje. Nowoczesne ładowarki li* mają tryb impulsowy, sprawdzają chwilowy stan napięcią przy wstrzymaniu ładowania i na podstawie różnicy korygują prąd ładowania lub wręcz dalszy program fazy CV.
Użytkownicy róznych ładowarek mogą to zaobserwować, właczając watomierz/amperomierz na drodze między ładowarką a ogniwami. Objawia się to zanikiem prądu ładowania na kilka sek a potem znów faza ładowania. Taka funkcja jest na ogół powyżej > 4,15V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   

WojtekErnest to o czym piszesz to chyba tylko funkcja ładowarki która po naładowaniu baterii utrzymuje cały czas minimalny prąd tak aby napięcie nie spadało i cele się nie rozładowywały nawet minimalnie, nie musi cały czzas tego prądu utrzymywać ale co jakiś interwał czasowy sprawdzać i utrzymywać jakiś mały prąd. Ale to chyba tylko te porządne nie wszystkie ładowarki tak mają i wtedy nie trzeba się przejmować dłuższym zostawieniem baterii pod ładowarką.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group