ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
przeróbka giant revel 2
Autor Wiadomość
mariusz178 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Klucze
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   przeróbka giant revel 2

Witam wszystkich zainteresowanych budową roweru elektrycznego. Spróbuję tu opisać moją budowe / przeróbkę roweru.
Miałem do dyspozycji mało używanego gianta revel 2 i o pomoc poprosiłem kolegę Rafała z Ustronia który ogłaszał sie na OLX w sprawie konwersji roweru.
Po Konsultacjach stanęło na:
silniku Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
akumulatorach 13x10 (icr samsung 2900mah)
sterowniku GT 1500W, 48-84V, 45A
bms początkowo był BMS 4-14s LiPo/LiIon - 30A/5A ale potem zmieniłem na BMS 7-16s LiPo/LiIon - 80A/10A. To tyle z grubsza .... skrzynkę zaczęta była w ustroniu ale potem i tak musiałem ją przerabiać w związku ze zmianą bmsa na większy. zajęło mi to około dwa miesiące pracy (popołudniami) ale efekt jest ok. zresztą oceńcie sami. W miarę czasu będę uzupełniał moją przeróbkę (o dokładne wpisy). Na początek kilka zdjęć.....
Chętnie doradzę w budowie. Mam odrobinę pojęcia o elektronice i takich tam...
A!!! nie mam jeszcze nazwy dla mojego roweru. Jakieś propozycję. Z góry dziękuje

WP_20170611_007.jpg
zakończyłem pracę kilka dni temu.
Pobierz Plik ściągnięto 726 raz(y) 2,24 MB

WP_20170609_003.jpg
gotowy rower
Pobierz Plik ściągnięto 443 raz(y) 2,5 MB

WP_20170608_009.jpg
skrzynka z baterią i elektroniką
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 1,93 MB

WP_20170606_002.jpg
elektronika: 1. przetwornica 12v, 2. przetwornica 5v, 3.moduł kontroli prądu, 4. arduino zaprogramowane tak aby wyświetlać na zwykłym liczniku rowerowym napięcie i prędkość (opisze ten pomysł potem dokładniej - działa super)
Pobierz Plik ściągnięto 335 raz(y) 1,44 MB

WP_20170605_012.jpg
baterie okleiłem samoprzylepnym teflonem. zostawiłem podgląd do monitorowania baterii
Pobierz Plik ściągnięto 312 raz(y) 1,83 MB

WP_20170605_001.jpg
tu widać wzmocnienia które dokleiłem w związku z przeróbką skrzynki. to różowe to włókno szklane i żywica epoksydowa
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 2,45 MB

 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 639
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Spoko rowerek! Czy ja dobrze widzę arduino? W jakim celu?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Ładnie wyszedł ;-)

Ile waży ? Używasz hamowania regeneracyjnego silnikiem ? Nie widzę zabezpieczeń osi silnika przed obrotem. Jaka prędkość osiągasz na 13s ?
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 313
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Rower spoko. Fajna standardowa konstrukcja. Oby się sprawdzał i dawał przyjemność z jazdy.
Nad jednym się tylko zastanawiam tj. nad akumulatorem, nie piszesz dokładnie jaki to samsung, ale jezeli masz ogniwa inr 29E ono daje max 2750mA prądu ciągłego, czyli łącznie 2750 * 10 p = 27A czyli czyli nie tak dużo. Przyjmując że dla żywotności obciążenie powinno być na poziomie 0,5÷0,7 daje to ok 15A, a
gt1500 bierze 45A zatem warto uważać, a przynajmniej zwrócić na to uwagę by cieszyć się długim użyciem.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

NC 9x7 bierze naprawdę mało prądu, mam podobny zestaw (14s10P) sanyo GA, i spalanie rzadko kiedy chwilowo dochodzi do 2200W, Jazda szosowa z manetką na full, to jakieś 600 do 700 Watt...A masa rowerka ze mną to jakies 135 kg.... w dodatku oponki terenowe nie mają za niskich oporów toczenia..
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

U mnie 7x9 max 1300 W ale sterownik 30A i 13S bateria. Jak jadę po prostej ok 30 km/h i kręcę pedałami wychodzi ok 300 W. Ile wyciąga km/h Twój bike na 14s ?
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Poprawione Wczoraj mierzyłem licznikiem, i na baterii full leci dokładnie 41 km/h max. Jak Twój leci 30, to pewnie nie masz przycisku 3 pozycyjnego aktywowanego i leci na średniej prędkość te 30 (u mnie na średniej jedzie ~35)
Też się naczytałem głupot o przewatowywaniu 9x7 i też miałem 30A sterownik. Dopiero teraz założyłem GT 1500 i watomierz i dokupiłem CA, ale jak patrzę na watomierz i zużycie, to widzę że za bardzo nie ma to sensu (poza legalizacją pokazową na 250 W i ogranicznikiem 25 km..) Na naładowanej baterii i pod naprawdę stromą górkę, widziałem max wskazenie niecałe 2400 Watt... na 13S nie da się tego silnika przegrzać, no chyba że w jakieś mega góry pojedziesz i będziesz robił podjazdy po 5 km za świeżo naładowaną bateria... Predkość "leśna" - czyli przycisk 3 pozycyjny na minimum + manetka na maksimum = zużycie 300 do 400 Watt. W sumie czy masz 30A sterownik, czy 45, zużycie prądu takie samo. Po prostu silnik wolnobierzny mniej prądu ciągnie...Co innego, jak go podłączysz na sterowniku 45A i pakiecie 20S 10P...
Ostatnio zmieniony przez ravkill Pon 19 Cze, 2017, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1352
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Hehe moj ojciec spalil przy 48V i z ograniczeniem na 20A puszczanych ciagle przez jakies 20min. I to nawet 7x9 a nie 9x7, Dluga gora. Nigdy nie mow nigdy. Lepiej jednak ten czujnik dolozyc
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Ładny = czysty = dyskretny

Dla niewtajemniczonych przechodniów rower jak kameleon wnika w tłum rowerów i tylko ktoś kto liznął tematu będzie wiedział, że to elektryk :)

Dobra robota.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 281
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

qaz33 napisał/a:
Hehe moj ojciec spalil przy 48V i z ograniczeniem na 20A puszczanych ciagle przez jakies 20min. I to nawet 7x9 a nie 9x7, Dluga gora. Nigdy nie mow nigdy. Lepiej jednak ten czujnik dolozyc


Czyli skopcił silnik 1500 Watt pracy ciąglej, przy niecałym 1000W obciążenia ciągłego... hmm to musiała być nie tylko długa ale i cholernie stroma ta górka.. No coż, trzeba będzie jednak po sezonie, przy okazji grzebania, coś tam jednak wstawić...
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 98
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Raczej prędkość zbyt mała i w efekcie więcej tej mocy szło w ciepło... tak można spalić każdy silnik w dość krótkim czasie :neutral: Dopóki teren pozwala na te minimum 15km/h to jeździ się bez obaw. Dodatkowo 7*9 w porównaniu do 9*7 powinien być zasilany niższymi prądami :razz:
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Czy możesz pokazać zamykanie skrzynki. To jest blacha?
 
 
mariusz178 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Klucze
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

Nie spodziewałem się tylu postów - super. więc tak;
Zamykanie skrzynki zrobiłem tak: Pręt nierdzewny 8mm dociąłem na szerokość skrzynki wewnątrz. Nagwintowałem M5 z obu stron i tak trzy razy. Widać ten pręt na jednym ze zdjęciu ale mogę jeszcze coś dorzucić. Do tego śruby nierdzewne M5 na stożek - widać je. Z każdej strony po trzy sztuki. W praktyce jest to tak że ściskam baterie. wydaje mi się że jest to solidne i estetyczne zamykanie. A tą blache co widać dałem tylko na wzmocnienie bo doklejałem kawałki aby poszerzyć skrzynkę. Materiał to jakiś "gibonit" czyli warstwa aluminium, tworzywo, aluminium. Ale jeżeli będę jeszcze raz coś takiego robił to zrobie to z laminatu (taki do druku elektronicznego) jest mocniejszy, cieńszy i przede wszystkim można go lutować (nie będę do kleił)
Co do prędkości to przy naładowanej baterii to na prostej 43km/h. ale po lesie i dziurach to trudno znaleźć odcinek na którym jadę powyżej 30km/h. prawdę mówiąc głównie mam na selektorze prędkości 50% i wystarcza. Ale to pewnie się zmieni (w miare jedzenia rośnie apetyt). Na razie jest z nawiązką.
Co do baterii: te ogniwa wg specyfikacji to 2900mah. Do 10 sekund mogę obciążyć 8,5A. więc 85A. mój sterownik max 45A. Pełne obciążenie i tak jest tylko chwilkę. nie udało mi się obciążyć go max na dłużej niż 4-5 sec. Po rozpędzeniu i tak zaraz spada do mniejszego znacznie prądu. I jeszcze jedno: zanim te baterie znalazły się w rowerze przeszły szereg testów z obciążeniem warsztatowym (rezystancyjnym). O baterie się nie martwię.
Hamowanie regeneracyjne. Jeszcze nie i chyba nie uruchomię. Trochę przeszkadzało mi to hamowanie na testach, jeszcze po testuję, zobaczę. Wrócę do tematu jeżeli kiedyś w jeden dzień uda mi się baterię rozładować. Na razie wydaje mi się że nie rozładuje. Ale zobaczymy...
I jeszcze Arduino: Tak to arduino. Postanowiłem na tym zrobić przetwornik analog/częstotliwość. dzięki niemu mam wskazanie na zwykłym liczniku napięcie akumulatora, prąd i oczywiście prędkość. Działa to tak: wykorzystałem jedno wyjście które daje częstotliwość tak jak impulsy z obrotu koła i cztery wejścia. Pierwsze to impulsy z koła, drugie to przełącznik (co ma pokazywać, co ma być na wyjściu). trzecie wejście to pomiar napięcia ( wiadomo przez dzielnik) a czwarte to pomiar prądu. Zaprogramowane jest tak aby po 1 minucie sam przełączył się na pomiar prędkości. To na wypadek gdy bym zapomniał i zostawił bym na pomiarze napięcia to stojąc rowerem nabił by mi kilometrów. W zasadzie to kolega w pracy programował. je w tym języku programowania nie jestem zbyt mocny. ale docelowo taki miałem pomysł. Jeżeli ktoś chce zrobić próbę to polecam LM331. Koszt wszystkiego to około 5zł i trochę zabawy. sam najpierw miałem na tym scalaku ale nie działa dość liniowo przy małych częstotliwościach. choć w sumie by wystarczył. Jeżeli ktoś zainteresowany to udzielę dokładne info.... Pozdrawiam Mariusz
....
 
 
mariusz178 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Klucze
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

Proszę jeszcze o propozycje nazwy roweru. Chcę zamówić naklejki na skrzynkę. Będę wdzięczny!!!
 
 
mariusz178 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 40
Skąd: Klucze
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017   

xyz2a: Odpisałem na ogólnym bo może komuś się przyda.
http://allegro.pl/laminat...5105403260.html
http://allegro.pl/laminat...6736013910.html
Jest to miedź z jednej lub z obu stron i w środku coś jakby tekstolit. jest to znacznie solidniejsze. znacznie trudniej to złamać. Jest oczywiście lekkie. Robiłem z tego różne pudełka z przegródkami na śrubki itd. Wystarczy cyna i lutownica. łatwo się docina i obrabia.
Pokrywa, zamykanie ma doklejony rant. Taki pasek około 10mm pod kątem 90*. Coś jak wieczko od pudełka na buty. mam coś na zdjęciu. Może coś zobaczysz.
Z drugiej strony naklejony jest identyczny pasek ale to tylko aby ładnie wyglądało.
jak coś to pisz.

WP_20170609_009.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 227 raz(y) 1,57 MB

WP_20170609_008.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 180 raz(y) 1,64 MB

WP_20170604_004.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 173 raz(y) 1,83 MB

WP_20170604_002.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 182 raz(y) 1,28 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group