ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wspomaganie jazdy pod górę na krótkich odcinkach.
Autor Wiadomość
zero 
początkujący
Osiołek i jego leń.


Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   Wspomaganie jazdy pod górę na krótkich odcinkach.

Witam jeszcze raz, i pozdrawiam użytkowników i administrację, Radek Kraków :)
Zastanawiam się nad elektryfikacją roweru z którego korzystam na co dzień /miasto/ i od święta /dalsze wypady, z przyczepką/, interesuje mnie wspomaganie na krótkich odcinkach /np. jazda pod górę z przyczepką/. Nie jestem w temacie, trochę poczytałem, otrzymałem też kilka rad na zadane pytania, za które jeszcze raz dzięki. :)
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3652&start=1635

Streszczając:
"Rower i kierowca ciężki, w dodatku z sakwami. Jest to "teoretycznie" a'la góral, koła 26" napęd 3x7, jeździ to w lekkim terenie oraz asfaltem, czasem ciągnie przyczepkę, pod górę... się pcha."

Mam miejsce w ramie na 21 ogniw, które według tego co podpowiadacie wystarczy na miasto, poza miasto podpinana jest na przyczepka która będzie wyposażona w "elektrownię". Rower docelowo ma być tym jedynym "do wszystkiego". Będę wdzięczny za pomoc w ustaleniu dobrej i w miarę bezawaryjnej konfiguracji.

Tak wygląda w planie zasilanie:



Jak może wyglądać, jaki polecacie napęd?

Edit: /nie wiem czy ktoś przez to przebrnie... uzupełniam zaległości z wczoraj:
WojtekErnest napisał/a:
...Napięcie oczekiwane ok 24 V. Akumulatory winny miec możliwość zasilenia silnika przynajmniej z mocą 300-400 W (Tu koledzy powiedzą że mało...

24V bo 21 ogniw, to luźna propozycja która sama się nasunęła.
Ja daję radę z przyczepką po mieście i z klamotami na wycieczkach, chodzi o to żeby dodać trochę mocy i odciążyć obolałe kolana. W skrócie jestem stary, leniwy i obolały ;)

maniekrox napisał/a:
Chyba, że by zrobić z ogniw wysokoprądowych 30A, np 2,6 Ah VTC5, czyli pakiet 7s3p miałby jakieś 200 Wh, więc przy wspomaganiu 15-25 km. Mało, ale działać będzie.Waga? Lekko ponad 1 kg.

Dzięki, o to mi chodzi, 15 km. to więcej niż oczekuję. Pozostaje kwestia napędu.

Mobil napisał/a:
15 albo 20 sztuk to sobie można wsadzić ale pakietów Turnigy :mrgreen: Tak jak Panowie wyżej napisali, nie da rady :razz:

Nie mam na nie ani kasy, ani miejsca. Da się, kwestia założeń.

Tomek napisał/a:
...zastanów się nad normalnym rowerem z silnikiem w kole 250-500w i zasięgiem 50-100km bo chcąc nie chcąc i tak musisz mieć sterownik, silnik i kilka drobniejszych rzeczy a to już jest pare kg i dodatkowy opór silnika...

Obecnie dojeżdżam do roboty ok. 2 km. w najbliższym czasie się przeprowadzam i dystans się zwiększy, jednak nie planuję więcej niż 6 km.
Zasięgi dłuższe mnie interesują, ale po ustaleniu i przetestowanie wersji o której piszę.

madejp napisał/a:
E, przesadzacie. Taki 7s3p na NCR18650GA i sterownikiem 250W powinien zadziałać. Da to pewnie ze 30-40km zasięgu po płaskim ze wspomaganiem przy niewielkiej prędkości (jakieś 20-25 km/h)

Dzięki :)
Który/jaki silnik byś proponował?

WojtekErnest napisał/a:
...więc 40 km to za duzo.
... sensowne uzywanie wspomagania będzie prowadzić do częstego, przedwczesnego rozladowania aku.
Trzeba szukać miejsca/metody umocowania pojemnika na wiecej aku, choćby podzielonego na dwie sekcje.

Na miasto wystarczy mi opcja 5 km. wspomagania. Poza miasto będę miał albo sakwy, albo przyczepkę.
Niestety podział i tak jest konieczny - ale to chyba nie kłopot(?).

madejp napisał/a:
...Taka bateria przy 250W sterowniku da wspomaganie przez 1h godzinę jazdy - sterownik jest tak słaby, że na byle podjeździe będzie się używać pełnej mocy.

Ale te 250W to jak dodatkowe dwie nogi, chyba mi wystarczy - tak sądzę.

borsuk napisał/a:

Dla 7S to musi być przynajmniej 6P i sterownik 500W... To będzie rozsądne minimum...

Nie orientuję się. Czy 250W nie da rady pociągnąć, a dokładniej wspomóc, wciąganie przyczepki na podjeździe?

WojtekErnest napisał/a:
...On pisze o zasilaniu 24 V, czyli raczej zgodni jesteśmy że w takim przypadku 7S7P byłoby na początek przygody z rowerem wspomaganym, akceptowalne :-)

Czy 7s3p przy moich założeniach /kilka kilometrów wspomagania/ nie wystarczy?
_________________
Pozdrawiam Radek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group