ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
sprężone powietrze
Autor Wiadomość
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010   

rewelacji nie ma :(
w 100 litrach gazu pod cis 30MPa to tylko 0.834kWh (jeśli dobrze policzyłem)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

Można w butlę zapakować 200-400 atm. wtedy przecinek powinien się przesunąć o jedno miejsce, przy bagażniku rzędu 400l da to już jakieś 30kWh
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

sobolu napisał/a:
Można w butlę zapakować 200-400 atm. wtedy przecinek powinien się przesunąć o jedno miejsce, przy bagażniku rzędu 400l da to już jakieś 30kWh

30MPa policzone przez kolegę... to właśnie 300atmosfer... a zbiornik 300atmosfer... fajna bomba.... nie chciałbym tego wozić...
ścianki ponadto grubaśne... i ciężkie....
butla 100litrow to jakieś 300kg wagi...
a butle na 400 litrów... to trzeba ciężarówki żeby to wozić...

ilość energii sprężonego powietrza jest niewspółmierna do wielkości i wagi zbiornika w którym trzeba by to powietrze wozić... ponadto -wysokie ciśnienia -są niebezpieczne...
zdecydowanie lepiej już robić napęd parowy...
_________________
Witek.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

wit napisał/a:

30MPa policzone przez kolegę... to właśnie 300atmosfer...

faktycznie, jedna potęga mi uciekła
wit napisał/a:

a zbiornik 300atmosfer... fajna bomba.... nie chciałbym tego wozić...

100l benzyny to też niezła bomba i może być żywa pochodnia. Plus takiego zbiornika na 300atm. jest taki, że nie zauwazysz nawet kiedy wybuchnie :)
wit napisał/a:

ścianki ponadto grubaśne... i ciężkie....
butla 100litrow to jakieś 300kg wagi...

Może 100l i waży 300kg, ale 10l stalowe zbiorniki na 200-300atm. ważą 12-15kg. Kevlarowe jeszcze lżejsze.
wit napisał/a:

ilość energii sprężonego powietrza jest niewspółmierna do wielkości i wagi zbiornika w którym trzeba by to powietrze wozić... ponadto -wysokie ciśnienia -są niebezpieczne...
zdecydowanie lepiej już robić napęd parowy...

Z tym IMO się nie sposób nie zgodzić. Ale dla idei się zająć tym można.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

sobolu napisał/a:
Plus takiego zbiornika na 300atm. jest taki, że nie zauwazysz nawet kiedy wybuchnie :)

fakt... na którymś tam filmie "szczeki" fajne efekty były... butla do nurkowania w paszczy... co prawda w rzeczywistości wybuchu prawie nie ma... prawie żadnego rozrywania -fala uderzeniowa jest mała i szybko zanika... po prostu tylko huk i odłamki ścianek butli tnące wszystko wokół...


sobolu napisał/a:

Z tym IMO się nie sposób nie zgodzić. Ale dla idei się zająć tym można.

kusi mnie zrobienie kiedyś 'prawie ekologicznego" roweru parowego... jakąś starą ramę najlepiej markową z przed drugiej wojny światowej... taką czarną i masywną... światło -lampy mosiężne karbidówki wypolerowane do połysku... czerń nikiel i chromy,,, masywne koła 28" - z jednej strony tylnego koła kocioł opalany naftą -z drugiej odkryty wał -korba kilkanaście cm -i cylinder z rury jak pompka rowerowa... długi skok tłoka puf puf puf -i chmura pary za rowerem...
widziałem zdjęcia czegoś takiego z silnikiem parowym na przednim kole i układem kotła przy tylnym kole... silnik -z obu stron koła oś była wypuszczona -korby -prawie jak w rowerze... i cylindry o skoku około 30cm... zamieszczone wahliwie... "pedałowały sobie" przednim kołem... para -wyprowadzona kominkami szeroko w bok -daleko od rowerzysty...
_________________
Witek.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

wit, fajne retro
zbiorniki uzywa sie kevlarowe ewentualnie jakis mix z plaszczem Al
Co do wybuchów to tylko na filmach takie efekty w bondzie chyba latal
opowiadali mi ziomy jak po takim filmie i 6-pakach tez chcieli "polatać" i na duzej butli 150bar próbowali
nie jechała dalej niż jej długość
30MPa to chyba do nurkowania można takie ciśnienie zamówić w fazie ciekłej
gazy techniczne też na życzenie nabijają 200 lub 210bar
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

wychodzi na to że nie warto silniczka 25 cm przerabiać na powietrze, lepiej mu paliwa dać a pomyśleć o jakimś absorberze spalin,

czy ktoś wie jak coś do wyłapywania spalin zrobić?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

Tylko ELEKTRYCZNY JEST ŚLICZNY !
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Cytat:
Sprężone powietrze bezpośrednio napędza tłoki, bez konieczności spalania mieszanki paliwowej. W efekcie auto jest w stanie przemieszczać się z prędkością 64 km na godzinę i na jednym zbiorniku przejeżdża 190 kilometrów

http://www.newsweek.pl/ar...ietrzem,40653,1
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010   

rarek napisał/a:
Cytat:
Sprężone powietrze bezpośrednio napędza tłoki, bez konieczności spalania mieszanki paliwowej. W efekcie auto jest w stanie przemieszczać się z prędkością 64 km na godzinę i na jednym zbiorniku przejeżdża 190 kilometrów

http://www.newsweek.pl/ar...ietrzem,40653,1


totalne bzdury niestety... żeby przejechać 190km zbiornik musiałby być wielki jak cysterna... a wtedy ścianki grube mocne.. i ciężkie jak czołg... ale to tylko teza... a rzeczywistość -jeśli podstawowe informacje są bzdurami to i w resztę nie wierzę...

zbiornik z włókna węglowego... drogie to jak @#$%^&* -i słabe...
-bezsens

-włókno węglowe jest mocniejsze od stali w stosunku od swej wagi... ale NA ŚCISKANIE -i pośrednio na zginanie -bo dobrze przenosi naprężenia ściskające.

zbiornik ciśnieniowy ma obciążenia rozciągające...-węgiel tu zupełnie sobie nie radzi...

wytrzymałościowo lepsze byłoby dużo tańsze włókno szklane -lub też drogie ale dużo mocniejsze włókno aramidowe (kewlar i pochodne) -widać, że pisane pod publiczkę -super duper hiper bo z włókna węglowego -przecie wszyscy wiedzą, że laminat węglowy najmocniejszy jest... tylko że akurat nie w tym zastosowaniu...

i drugie fajne -to ładowanie tymi sprężarkami podobnymi jak na stacjach benzynowych do dmuchania opon.. na stacjach benzynowych -a więc kojarzy się, ze łatwo i powszechnie -podjeżdżasz i tankujesz wiaterek jak benzynę -bo sprzęt już tam jest...

- prawda... sprężarki do 30MPa są skomplikowane, drogie, awaryjne i niebezpieczne... i mają bardzo mało wspólnego z tymi do dmuchania opon...
czyli 70% jest kaczką dziennikarską -pisane przez laika coby zainteresować tłum laików...
reszta... pewnie na tym samym poziomie...
_________________
Witek.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010   

Jakimś zapalonym zwolennikiem napędu pneumatycznego (na razie :) ) nie jestem ale muszę się nie zgodzić z tą "kaczką dziennikarską".

No chyba, że to też wsadzimy między bajki:

http://www.mdi.lu/english/

Oczywiście należy (póki co) traktować to jako ciekawostkę i do komercjalizacji droga daleka (czy może nawet z przyczyn technologicznych o których tu piszecie zamknięta) ale bez kaczek proszę ! ;)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010   

Niestety też muszę się zgodzić z powyższym, sprężarka sprężająca do 30MPa musi mieć chłodzenie międzystopniowe, bo inaczej na wyjściu otrzymalibyśmy plazmę o temperaturze słońca, a z tymi do pompowania opon (poza nazewnictwem) raczej niewiele ma wspólnego :roll:
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010   

http://divezone.pl/luxfer...97b4f7cb80b68af
butle Al na 300at to nic niezwykłego to i zapewne kompresowry do ich napełniania również
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010   

http://www.nurkomania.pl/spsprez.htm

ceny komresorow w podobnej cenie jak drozsze prostowniki HF

można zawsze wymienić butle i tankować za 175pln/rocznie
http://www.nowa-ama.pl/napelnianie_butli.php
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010   

Tylko musi być do tego taniego napełniania koniecznie auto EV, ktore będzie wozić te butle 2 razy dzienie i oni nie mogą wcześniej wiedzieć, że to ma służyć do codziennego napędu auta sprężarkowego.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group