Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
sprężone powietrze |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010
|
|
|
rewelacji nie ma
w 100 litrach gazu pod cis 30MPa to tylko 0.834kWh (jeśli dobrze policzyłem) |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
Można w butlę zapakować 200-400 atm. wtedy przecinek powinien się przesunąć o jedno miejsce, przy bagażniku rzędu 400l da to już jakieś 30kWh |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
sobolu napisał/a: | Można w butlę zapakować 200-400 atm. wtedy przecinek powinien się przesunąć o jedno miejsce, przy bagażniku rzędu 400l da to już jakieś 30kWh |
30MPa policzone przez kolegę... to właśnie 300atmosfer... a zbiornik 300atmosfer... fajna bomba.... nie chciałbym tego wozić...
ścianki ponadto grubaśne... i ciężkie....
butla 100litrow to jakieś 300kg wagi...
a butle na 400 litrów... to trzeba ciężarówki żeby to wozić...
ilość energii sprężonego powietrza jest niewspółmierna do wielkości i wagi zbiornika w którym trzeba by to powietrze wozić... ponadto -wysokie ciśnienia -są niebezpieczne...
zdecydowanie lepiej już robić napęd parowy... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
wit napisał/a: |
30MPa policzone przez kolegę... to właśnie 300atmosfer...
|
faktycznie, jedna potęga mi uciekła
wit napisał/a: |
a zbiornik 300atmosfer... fajna bomba.... nie chciałbym tego wozić...
|
100l benzyny to też niezła bomba i może być żywa pochodnia. Plus takiego zbiornika na 300atm. jest taki, że nie zauwazysz nawet kiedy wybuchnie
wit napisał/a: |
ścianki ponadto grubaśne... i ciężkie....
butla 100litrow to jakieś 300kg wagi...
|
Może 100l i waży 300kg, ale 10l stalowe zbiorniki na 200-300atm. ważą 12-15kg. Kevlarowe jeszcze lżejsze.
wit napisał/a: |
ilość energii sprężonego powietrza jest niewspółmierna do wielkości i wagi zbiornika w którym trzeba by to powietrze wozić... ponadto -wysokie ciśnienia -są niebezpieczne...
zdecydowanie lepiej już robić napęd parowy... |
Z tym IMO się nie sposób nie zgodzić. Ale dla idei się zająć tym można. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
sobolu napisał/a: | Plus takiego zbiornika na 300atm. jest taki, że nie zauwazysz nawet kiedy wybuchnie |
fakt... na którymś tam filmie "szczeki" fajne efekty były... butla do nurkowania w paszczy... co prawda w rzeczywistości wybuchu prawie nie ma... prawie żadnego rozrywania -fala uderzeniowa jest mała i szybko zanika... po prostu tylko huk i odłamki ścianek butli tnące wszystko wokół...
sobolu napisał/a: |
Z tym IMO się nie sposób nie zgodzić. Ale dla idei się zająć tym można. |
kusi mnie zrobienie kiedyś 'prawie ekologicznego" roweru parowego... jakąś starą ramę najlepiej markową z przed drugiej wojny światowej... taką czarną i masywną... światło -lampy mosiężne karbidówki wypolerowane do połysku... czerń nikiel i chromy,,, masywne koła 28" - z jednej strony tylnego koła kocioł opalany naftą -z drugiej odkryty wał -korba kilkanaście cm -i cylinder z rury jak pompka rowerowa... długi skok tłoka puf puf puf -i chmura pary za rowerem...
widziałem zdjęcia czegoś takiego z silnikiem parowym na przednim kole i układem kotła przy tylnym kole... silnik -z obu stron koła oś była wypuszczona -korby -prawie jak w rowerze... i cylindry o skoku około 30cm... zamieszczone wahliwie... "pedałowały sobie" przednim kołem... para -wyprowadzona kominkami szeroko w bok -daleko od rowerzysty... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
wit, fajne retro
zbiorniki uzywa sie kevlarowe ewentualnie jakis mix z plaszczem Al
Co do wybuchów to tylko na filmach takie efekty w bondzie chyba latal
opowiadali mi ziomy jak po takim filmie i 6-pakach tez chcieli "polatać" i na duzej butli 150bar próbowali
nie jechała dalej niż jej długość
30MPa to chyba do nurkowania można takie ciśnienie zamówić w fazie ciekłej
gazy techniczne też na życzenie nabijają 200 lub 210bar |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
wychodzi na to że nie warto silniczka 25 cm przerabiać na powietrze, lepiej mu paliwa dać a pomyśleć o jakimś absorberze spalin,
czy ktoś wie jak coś do wyłapywania spalin zrobić? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010
|
|
|
Cytat: | Sprężone powietrze bezpośrednio napędza tłoki, bez konieczności spalania mieszanki paliwowej. W efekcie auto jest w stanie przemieszczać się z prędkością 64 km na godzinę i na jednym zbiorniku przejeżdża 190 kilometrów
|
http://www.newsweek.pl/ar...ietrzem,40653,1 |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010
|
|
|
rarek napisał/a: | Cytat: | Sprężone powietrze bezpośrednio napędza tłoki, bez konieczności spalania mieszanki paliwowej. W efekcie auto jest w stanie przemieszczać się z prędkością 64 km na godzinę i na jednym zbiorniku przejeżdża 190 kilometrów
|
http://www.newsweek.pl/ar...ietrzem,40653,1 |
totalne bzdury niestety... żeby przejechać 190km zbiornik musiałby być wielki jak cysterna... a wtedy ścianki grube mocne.. i ciężkie jak czołg... ale to tylko teza... a rzeczywistość -jeśli podstawowe informacje są bzdurami to i w resztę nie wierzę...
zbiornik z włókna węglowego... drogie to jak @#$%^&* -i słabe...
-bezsens
-włókno węglowe jest mocniejsze od stali w stosunku od swej wagi... ale NA ŚCISKANIE -i pośrednio na zginanie -bo dobrze przenosi naprężenia ściskające.
zbiornik ciśnieniowy ma obciążenia rozciągające...-węgiel tu zupełnie sobie nie radzi...
wytrzymałościowo lepsze byłoby dużo tańsze włókno szklane -lub też drogie ale dużo mocniejsze włókno aramidowe (kewlar i pochodne) -widać, że pisane pod publiczkę -super duper hiper bo z włókna węglowego -przecie wszyscy wiedzą, że laminat węglowy najmocniejszy jest... tylko że akurat nie w tym zastosowaniu...
i drugie fajne -to ładowanie tymi sprężarkami podobnymi jak na stacjach benzynowych do dmuchania opon.. na stacjach benzynowych -a więc kojarzy się, ze łatwo i powszechnie -podjeżdżasz i tankujesz wiaterek jak benzynę -bo sprzęt już tam jest...
- prawda... sprężarki do 30MPa są skomplikowane, drogie, awaryjne i niebezpieczne... i mają bardzo mało wspólnego z tymi do dmuchania opon...
czyli 70% jest kaczką dziennikarską -pisane przez laika coby zainteresować tłum laików...
reszta... pewnie na tym samym poziomie... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010
|
|
|
Jakimś zapalonym zwolennikiem napędu pneumatycznego (na razie ) nie jestem ale muszę się nie zgodzić z tą "kaczką dziennikarską".
No chyba, że to też wsadzimy między bajki:
http://www.mdi.lu/english/
Oczywiście należy (póki co) traktować to jako ciekawostkę i do komercjalizacji droga daleka (czy może nawet z przyczyn technologicznych o których tu piszecie zamknięta) ale bez kaczek proszę ! |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010
|
|
|
Niestety też muszę się zgodzić z powyższym, sprężarka sprężająca do 30MPa musi mieć chłodzenie międzystopniowe, bo inaczej na wyjściu otrzymalibyśmy plazmę o temperaturze słońca, a z tymi do pompowania opon (poza nazewnictwem) raczej niewiele ma wspólnego
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010
|
|
|
Tylko musi być do tego taniego napełniania koniecznie auto EV, ktore będzie wozić te butle 2 razy dzienie i oni nie mogą wcześniej wiedzieć, że to ma służyć do codziennego napędu auta sprężarkowego. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|