Kawasaki ZZeRo Projekt |
Autor |
Wiadomość |
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016 Kawasaki ZZeRo Projekt
|
|
|
Witajcie.
Jest o mój pierwszy na tym forum, dołączyłem do Was z powodu podobnych zainteresowań i za namową Tas'a.
Co prawda nie budowałem jeszcze roweru elektrycznego ale myślę ze to jeszcze przedpisemną.
Dziś chciałbym zaprezentować wam mój kolejny projekt pojazdu elektrycznego.
Jest konwersja dość już leciwej szlifierki Kawasaki ZZR 1100.
Konstrukcja jest już na pewnym etapie, motocykl posiada zainstalowany silnik wraz z napędem i dziś udało mi się zainstalować baterie.
Parametry,
Silnik: bosch SMG 180/120 200Nm@ 400A 40kw
Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah
Przełożenie: stałe 1:4,6 większej zębatki z tyłu nie wcisnę.
Zasilanie oświetlenia z baterii głównej przez przetwornicę DC/DC i bufor 12v 7Ah
W obecnej chwili poszukuje kontrolera FOC do silnika, napięcie max 180V
i ze względu na to właśnie właśnie napięcie mam problem.
Myślę o budowie takiego sterownika ale brak mi doświadczenia i tu zwracam się o pomoc.
Wszelkie uwagi i sugestia mili widziane.
IMG_5438.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 3004 raz(y) 141,45 KB |
IMG_5439.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 2487 raz(y) 115,41 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez volttan Pią 21 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Takiego sterownika latwo samemu nie zbudujesz zwlaszcza jak brak ci doswiadczenia w elektronice i programowaniu. Do motorow sterownika FOC najwieksze co widzialem byly do 135V. Mozesz pomyslec o zwyklym sterowniku na 220AC i go lekko zmodyfikowac (pominac mostek gretza) tylko ze one juz zwykle duzo miejsca zajmuja. Ze zwyklymi trapezoidalnymi nie bedzie problemu.
Projekt wyglada super |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Z czego są takie fajne ogniwa? |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Dzięki qaz23,
Z tym brakiem doświadczenia w elektronice to nie jest aż tak źle, znam nawet podstawy C i czasem coś naklepie dla ATmegi, zbudowałem kiedyś sterownik PWM dla silnika prądu stałego, pracuje w innym elektrycznym projekcie.
Przerobienie seryjnego falownika tez nie jest takie proste. ingerencja w oprogramowanie wydaje mi się raczej niemożliwe.
Mam nawet taki mały falownik i próbowałem podłączyć się z pominięciem prostownika i zasilaniem logiki z oddzielnego zasilacza, ale wywala błąd niskiego napięcia zasilania.
Podałem 120VDC z sieci było 320VDC
Myślałem o przerzednieniu układu pomiarowego ale w końcu zarzuciłem ten pomysł, bo był to zwykły falownik U/F a w tym wypadku przydał by się wektorowy. |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Mobil napisał/a: | Z czego są takie fajne ogniwa? |
KIA SOUL EV
Nowe, z Ebay koleś nie wiedział do końca co sprzedaje:)
Wykorzystałem 1/3 pakietu wazy 90 Kg i ma prawie 12kwh
Ogniwa
Pakiet
IMG_5444.JPG Pojedyncze ogniwa |
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 71,65 KB |
IMG_5445.JPG Pakiety |
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 129,98 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez volttan Pią 23 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
O Panie. Ale to bedzie zapierdzielac. Ciekawe jak z glosnoscia napedu bedzie bo rozumiem ze przeniesienie napedu przez lancuch. |
_________________ Moja stajnia: KARIWA 13kW, Vector lite 5kW , FALCON 14kW , HERCULES 1kW, ROMET EV1, xiaomi m365 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Super konstrukcja! Jesteś nr1 na forum pod wzgl. akusa a właściwie jego pojemności
Napisz proszę coś o tych aku - np obciążalności prądowej pojedynczego ogniwa-ciekawa sprawa |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
A patrzyles na sterownik sevcon gen4? |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Super konstrukcja! Jesteś nr1 na forum pod wzgl. akusa a właściwie jego pojemności
Napisz proszę coś o tych aku - np obciążalności prądowej pojedynczego ogniwa-ciekawa sprawa |
W aucie pracowały na 250A max 3,3C i można je lawować 2C |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | A patrzyles na sterownik sevcon gen4? |
Dzwoniłem i pisałem do przedstawicieli w Polsce, powiem szczerz ze trafiłem na jakiś mur
W jednej firmie trafiłem na jakaś Panią która nie potrafiła mnie skierować do kompetentnej osoby a maile pozostały bez odpowiedzi.
Natomiast w drugiej Pan był na urlopie a teraz nie mogę się do niego dodzwonić.
Wiec odpuściłem sobie temat .
Czytałem to wygląda dość obiecująco
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Cytat: | Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah |
Czyli pojedyncza cela ma 37,5Ah jeśli dobrze rozumiem
No to niezłą elektrownię tam masz
Apropos sterownika zobacz to https://www.aliexpress.co...08.0.151.1mdyXr
Napięcie max to 120V |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Cytat: | Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah |
Czyli pojedyncza cela ma 37,5Ah jeśli dobrze rozumiem
No to niezłą elektrownię tam masz
Apropos sterownika zobacz to https://www.aliexpress.co...08.0.151.1mdyXr
Napięcie max to 120V |
Z bateria racja są dwie cele równolegle
A sterownik za mały , potrzebuje 400A fazowy |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
volttan napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | A patrzyles na sterownik sevcon gen4? |
Dzwoniłem i pisałem do przedstawicieli w Polsce, powiem szczerz ze trafiłem na jakiś mur
W jednej firmie trafiłem na jakaś Panią która nie potrafiła mnie skierować do kompetentnej osoby a maile pozostały bez odpowiedzi.
Natomiast w drugiej Pan był na urlopie a teraz nie mogę się do niego dodzwonić.
Wiec odpuściłem sobie temat .
Czytałem to wygląda dość obiecująco
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0 |
Zagranicą poszukaj, sterownik jest dość popularny jedynie ciężko z programowaniem go bo ma mnóstwo funkcji i adapter do programowania kosztuje 300funtów
Do twojej konstrukcji to sevcon 4 size 4 lub size 6 bedzie dobry.
Sterownik bramala to pikuś przy sevconie. Chyba ze zrobi ci jakąś wersję na zamówienie z lepszymi mosfetami i większą ich ilością. |
|
|
|
|
volttan
początkujący
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 22 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016
|
|
|
Jeśli sevcon gen4 to tylko size 8
4i 6 chodzą tylko do 150v a u mnie jest 176,4 max
Ciekawe jaka cen...
Juz wiem
Sevcon size 4 to koszt ok 750eruro natomiast size 8 to uff... 3950e
Muszę czegoś jeszcze poszukać albo zmienić silnik |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
|