|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Mocny silnik przekładniowy - plan konwersji |
Autor |
Wiadomość |
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017 Mocny silnik przekładniowy - plan konwersji
|
|
|
Witam,
Mam w planie przerobić rower trekkingowy na elektryczny ze wspomaganiem. Założenia projektu:
- Silnik przekładniowy o mocy około 1000W,
- Aktywacja PAS/manetka,
- Bateria Li-Ion wystaczająca na 100 km zasięgu,
- Masa rowerzysty 100kg
- Wyświetlacz umożliający wybór mocy wspomagania
Słyszałem że zestawy są nieopłacalne, dlatego chciałbym złożyć wszystko sam.
W związku z tym projektem potrzebuję waszej pomocy
1. Jaki najmocniejszy silnik przekładniowy byłby odpowiedni? Pod uwagę biorę
- Mxus MX01C - 350/700W - 790 zł (Link)LINK
- Bafang 500w na tył 840 zł (LINK)
Wiem, że w tej cenie są 9c ale zależy mi na masie i braku oporów.
2. Chciałbym zastosować sterownik wektorowy. Myślałem o sterowniku od Barmala, ale czy obsługuje on tryb pas i różne tryby mocy?
3. Jeśli nie, to jaki system wyświetlacza + sterownika byłby odpowiedni? Myślę że napięcie 48v
4. Pytanie z innej beczki: jakie są wady i zalety napięcia 84V (20s) w stosunku do 60V (16s)? Oprócz większej vmax na silniku oczywiście .
Będę wdzięczny nawet na odpowiedź na jedno z pytań, z góry dziękuję za pomoc!
Rower wygląda mniej więcej tak:
|
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017
|
|
|
1. "Jeden pieron" ale ten 8Fun wydaje się solidniejszy
2. Musisz prześledzić temat nowego sterownika, stary nie obsługiował PAS
3. Może jakiś chiński sinus + slcd3?
4. Wyższa moc i dłużej utrzymuje się wyższy amperaż (jeśli korzystasz z większych prędkości) |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Przy instalacjach wysoko napięciowych są mniejsze straty energii. Za dużo przewoltować nie można lub wcale sie tego nie robi jeśli ma być regulaminowo, przepisowo, czy jak to sie nazywa. I trwale.
Na temat wyświetlaczy, pasów itd sie nie wypowiem, bo nieużywam takich rzeczy.
Osobiście choruje na Mxusa z twojego linku, szczególnie że mniejszego mxusa 250W w końcu rozwaliłem - dwa razy przewoltowanego, złamał sie ząb prawdopodobnie na którymś dołku po 800km.
Musisz włożyć sztyce amortyzowaną/amortyzowane siodełko, do tego grubsza opona gładka z mniejszym ciśnieniem też mile widziana, bedzie troche mniejszy zasięg. Ja mam tylko amortyzowane siodełko i grubszą opone, ale waże 63kg, a nawet zszedłem do 60 i to dużym stopniu dla osiągów bika. Nie dorobiłem sie ścigacza no cóż |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
moim zdaniem sterownik wektorowy nie jest oplacalny dla silnikow przekladniowych. Ich naturalna zaleta jest bloga cisza a tutaj bys mial halas przekladni co by to wszystko posul. Lepiej albo silnik dd co tez jest bezoporowy (do pewnej predkosci) i o 1kg ciezszy ale mialby te same parametry co przekladniowy albo olac halas, oszczedzic kase i kupic zwykly sterownik trapezowy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Ja mam takiego bafanga w rowerku żony Koło 26 cali.
Te silniki pracują optymalnie do napięcia 14s i sterownik 20A. Jak zabezpieczysz temperaturowo to nawet 30A Tak jak pisze qaz wystarczy zwykły sterownik trapezowy
, silniczek pięknie ciągnie od dołu, jest cichy i co najważniejsze bardzo oszczędny dla prędkości rowerowych. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, jesteście świetni!
@Mobil, masz gdzieś zdjęcia swojej przeróbki ?
Ten LCD3 wygląda nieźle. Tylko pewnie musi współpracować ze sterownikiem.
@Smekes, zamierzam kupić Suntour NCX (amoryztowana sztyca), dużo osób ją poleca. Dobry pomysł z grubszą oponą.
@qaz33 Dla mnie liczyłoby się oszczędne sterowaniem i kontrola momentu
@zeeltom zagadam.
@dynamik Masz jakieś zdjęcia tej konstrukcji? Jaką masz baterię? Sterownik trapezowy czyli zwykły GT?
Zachęciliście mnie tym 20s, wie ktoś jak sprawdzi się silnik 9c 9x7 kaseta na 20s ? |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Majster napisał/a: | @Mobil, masz gdzieś zdjęcia swojej przeróbki ?
Ten LCD3 wygląda nieźle. Tylko pewnie musi współpracować ze sterownikiem. |
Chodzi Ci o zdjęcie mojej Kony? Trekking to to nie jest na pewno
Ja polecam tak, wbijaj na Aliexpress i szukaj "sinevawe SLCD-3" jest kilka fajnych podobnych jak u Ebajkera na sklepie
Majster napisał/a: | Zachęciliście mnie tym 20s, wie ktoś jak sprawdzi się silnik 9c 9x7 kaseta na 20s ? |
Continenty zajedwabiście działają na 20s ale jeśli masz duże koło i nie zamierzasz jeździć szybciej niż 60km/h to weź najwolnieszy typu 7*9... szybkie silniki są w małe koła i do górskich rumaków Ja mam 10*6 w kole 24 i mimo, że sterownik FOC ma niższą o 8% prędkość maksymalną w porównaniu do trapezowych sterowników to pędzi około 75km/h więc i tak jeżdże na zablokowanym do 50 |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
moim priorytetem była prędkość, ale nie opłaca sie robic szybszych jak 60km/h, bo wiatr strasznie daje, wyjdzie ci jakaś z telefonem na ulice, jakiś samochód nagle zatarasuje ale jak zrobisz na 45km/h to możesz czuć wnerwienie, że dalej nie idzie, trudno pogodzić. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Dlatego ja wyznaje zasade, wystarczy 50km/h? Trzeba zrobić 60 na rozładowanej baterii Tym bardziej odnośnie prędkosci wiele osób zapomina, że trzeba wziąć pod uwage jakie ogniwa są w rowerze. Jak ktoś ma słaby pakiet albo niskoprądowe LiIon to się może zdziwić jakie napięcie będzie mieć podczas jazdy a w szczególności pod pełnym obciążeniem akurat jak mamy zamiar kogoś wyprzedzić... |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Dobra panowie, rozważam kupno jednego z dwóch zestawów:
1. Zestaw bafang 500W:
https://sklepebike.pl/pl/p/Zestaw-do-konwersji-48V-500W-tyl-kaseta-/414
W zestawie 8Fun sterownik jest prawdopodobnie blokowy.
2. Zestaw Mxus 500-1000W
http://www.e-biker.pl/zes...000,3,1068,1024
Nie znalazłem praktycznie żadnych recenzji zestawu MXUSA , ale przemawia za nim sterownik sinus.
Który zestaw będzie lepszy?
A możne lepiej kupić sam silnik 8Fun i dobrać do tego sterownik sinus z LCD3?
Będę wdzięczny za ewentualne linki do sklepów które polecacie. |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Nie znam maxusa , ale cos podobnego jak pokazujesz w ebajku kupiłem w chunach za 350 S plus 350 zł cła . Zestaw jest sprawdzony , plug@play i i na baterii 14s jedzie bez problemu 45km/h. Mam też drugi rowerek cube z nc 10x6 na baterii 16s i powiem ,że to sa zupełnie dwie różne bajki. Jak chcesz motorower to bierz nc ale ładuj porządną baterie, bo bez prądu takim klocem trudno wrócić do domu.
Jak chcesz mieć dalej rower ale taki frufajacy to bierz przekładniówke. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017
|
|
|
Mxus chyba jest delikatniejszy od bafanga (widziałem go na zlocie w Żyrardowie).
Najmocniejszy z przekładniówek jest Mac, ktoś go wystawiał kiedyś na allegro.
Ja mam bafanga 500W w wersji na kasetę , wazy 4,4kg podkręconego na 1200W, kobitka na tym fruwa, ja bym podkręcił do 14s 30A i i to byłlby fajny sprzęt na wycieczki rowerowe.
Ale co nie weźmiesz , będziesz Pan zadowolony. Czekamy na relacje z jazdy. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|