ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria HL 48V 13s4p problem
Autor Wiadomość
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   Bateria HL 48V 13s4p problem

Witam,

Moj trzeci project -lekki rower Scott z silnikiem BIONX -18.2kg.

Baterie zbudowalem z ogniw Samsung NR18650-20Q PAKIETY (2000mAh 15A) 48V 13sp4 8ah w oudowie HL. Baterie i silnik zakupuine z forum.

BMS chinskiej produkcji 60A Lithium-Ion 13S Bleeding BMS(30A-60A) http://www.elifebike.com/...-3C-MR54.027KF.

Kontorler 36/48v 500W z czujnikami halla zakupiony z ebay .

Bateria przez okolo2 miesiace spisywala sie ok ale rower mial bardzo slabe przyspieszenie.

Zdecydowalem sie na podniesienie troche mocy poprzez nadlanie cyny.

Przez 2 nastepne cykle bateria zachowywala sie ok przy spokojnej jezdzie i zasieg byl okolo 16km i pojemnosc doladowanie 6.5-7 AH.

Nastepnie BMS zaczal sie wylaczac po okolo 3-4 kilometrach.

Wymienilem BMS na drugi ale efekt jest taki sam.

Pytanie: czy zastosowalem za slabe akumulatorki i niedaja rady przy wiekszej mocy?

Mam zamiar zbudowac nowa baterie 13s4p na ogniwach Sony VTC6. Czy ten problem na tych ogniwach niepowinien sie pojawic? Czy powinienem raczej pomyslec o wiekszym pudelku i wiekszej pojemnosci bateri 13sp5?

Z gory dziekuje za opinie
Pozdrawiam
Damian

Scott 20170618_112349.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 561 raz(y) 4 MB

HTB1.waBOXXXXXbAapXXq6xXFXXXg.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 511 raz(y) 63,37 KB

20170406_115601.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 628 raz(y) 3,4 MB

20170406_144319.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 562 raz(y) 3,38 MB

_________________
Damian
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Sprawdź baterię czy wszystko z nią gra. Zmierz sekcję po rozłączeniu przez BMS. Wypada znaleźć źródło problemu. Zgrzewy na niektórych ogniwach są masakryczne :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Bateria po naladowaniu ma 54.5 V a na kazdej celi jest okolo 4.16-4.19.
Wystarczy ze zacisne hamulec i przekrece manetke a od razu rozlacza bms.
Jak bateria byla rozladowane tez niebyo zadnych rozjazdow na pojedynczych celach.

Czy popelnilem blad na etapie projektowaniw wybierajac za slabe ogniwa?Czy napiecie na nich moze spadac gwaltownie przy wiekszym popborze mocy?
_________________
Damian
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Hahaha tak to jest jak się zabierają za robienie baterii świeżaki. Odpowiedź na swoje pytanie masz w swoich zdjęciach.

Czy rozbierales już baterie po zauważeniu usterki?
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

A można trochę jasniej?

Jeśli chodzi grubość blaszki to to poprawiłem i dałem więcej połączeń równoległych.
_________________
Damian
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie popełniłem błąd i jak się ustrzec następnym razem?
_________________
Damian
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   Re: Bateria HL 48V 13s4p problem

daamianr napisał/a:

Kontorler 36/48v 500W z czujnikami halla zakupiony z ebay .
Bateria przez okolo2 miesiace spisywala sie ok ale rower mial bardzo slabe przyspieszenie.
Zdecydowalem sie na podniesienie troche mocy poprzez nadlanie cyny.

Jeżeli w stanie OK starcza na 16 km, no to pobór prądu, moc pobierana jest nieodpowiednia do tak małego pakietu. Sprawdz, ZMIERZ max pobór prądu. Sądzę że chwilowo jest to 25-30A, to musi powodować że aku jest tak przeciązony, czyli 4P to za mało. Zresztą zamiast się domyślać, obciąż go przynajmniej 20A i sprawdz jakie są napięcia na każdym S, czy któryś segment nie jest już wyrażnie słabszy.
Ps. Czyżbyś na minusach dał podkładki izolujące ? Jeśli tak, to te blaszki są jak sądzę tylko 'przysmarkane'
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Na moje to źle baterie zgrzałeś, masz tylko po jednej blaszcze między sekcjami, taka blaszka chyba jest w stanie przenieść 5-7A, sterownik masz na 30A a jak nadlałeś cyny to pewnie ponad 40A, zniszczysz pewnie akumulator w ten sposób, wydaje mi się, że powinieneś podwoić te blaszki i polutowac go w ten sposób aby każda "s-ka" miała jak najwięcej połączeń z kolejną i to podwojonych. Jak jeszcze to taśma niklowana nie niklowa to już wogóle aku nie był w stanie oddać energii i przysiepszenia nie było bo w sterownik szło mało amper, jak masz czym to zmierz i zobacz.

Niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni bo ja dopiero się ucze.

Ps. tam w środku aku przy jednym ogniwie co tak czarno nie usmarzyło ci już się coś czasem bądź zwary nie było jakiej? :grin:
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

djmarcin56 napisał/a:
Na moje to źle baterie zgrzałeś, masz tylko po jednej blaszcze między sekcjami, taka blaszka chyba jest w stanie przenieść 5-7A, sterownik masz na 30A a jak nadlałeś cyny to pewnie ponad 40A, zniszczysz pewnie akumulator w ten sposób, wydaje mi się, że powinieneś podwoić te blaszki i polutowac go w ten sposób aby każda "s-ka" miała jak najwięcej połączeń z kolejną i to podwojonych. Jak jeszcze to taśma niklowana nie niklowa to już wogóle aku nie był w stanie oddać energii i przysiepszenia nie było bo w sterownik szło mało amper, jak masz czym to zmierz i zobacz.

Niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni bo ja dopiero się ucze.



W końcu ktoś zauważył.. oczywiście potwierdzam słowa Marcina :wink:
 
 
daamianr 
młodzik


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Ok dzieki. Zgrzewy poprawilem , dalem po 4 rownolegle polaczenia i podwojne blaszkii w wielu miejscach.

Niestety tak jak mowisz orginalnie blaszki byly za cienkie, zle zgrzewy i spowodowaly przegrzanie i uszkodzenie ogniw.

Zamiezam budowac druga baterie 13s5p na SONY VTC6.
Jak to zrobic zeby byla w stanie oddac wiekszy prod do 40A? Jaka powinna byc grubosc blaszki 0.20 mm? Czy mozna laczyc blaszki rownolegle?

Czy lepiej wrocic do lutowania? Czy jednak zgrzewanie punktowe?
Czy jest jakis artykul jak budowac baterie wiekszej mocy zgrzewajac punktowo?
_________________
Damian
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group