ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowanie li-ion
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017   ładowanie li-ion

Witam wśród naszej braci ebikowej są rożne opinie a co na to Tesla filmik od 10:47 Tesle producent zaleca się ładować do 80% https://www.youtube.com/watch?v=GwPcEXGDbkw
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

jest tu caly watek o bateriach tesli. Podsumowujac, Nie zaleca sie tez czesto zjezdzac ponizej 20-30% a o dziwo ladowanie duzym pradem zmniejsza degradacje baterii wbrew wszystkich logicznym i znanym opiniom. Napewno trzeba dbac o temperature podczas ladowania jak i rozladowywania i starac sie nie przekraczac 45 stopni a bedziemy sie cieszyc bateria przez 8 lub wiecej lat.
Ciekawe czy chemia ogniw odgrywa tu jakas role. Mowi sie sie NMC zyja nawet 4 razy dluzej niz NCA. A jezeli to chocby w polowie prawda to ogniwa sony VTC6 szprzedawane tu ostatnio na forum po 10zl/szt sa najlepszymi dostepnymi ogniwami na dziesiejsze czasy Tu jest fajne porownanie
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

qaz33 napisał/a:
.....Nie zaleca sie tez czesto zjezdzac ponizej 20-30% a o dziwo ladowanie duzym pradem zmniejsza degradacje baterii wbrew wszystkich logicznym i znanym opiniom. Napewno trzeba dbac o temperature podczas ladowania jak i rozladowywania i starac sie nie przekraczac 45 stopni a bedziemy sie cieszyc bateria przez 8 lub wiecej lat.

Warto dodać, że ładowanie dużym prądem na początku ale w końcowej fazie małym prądem właściwym nie tylko dla ogniw ale i użytego BMS-a. Nie możemy 'slepo' powielać wyrwanych z kontekstu zaleceń płynących z Tesli bo tam system ladowania, rozładowania i chłodzenia to silnie skomputeryzowana, znaczącą część samochodu. Nadzorowanie każdego modulu i segmentu, zapis historyczny wynikow, jest nieporównywalnie większe niż w innych urządzeniach wykorzystujacych ten rodzaj zasilania.
Ps. Wg polskich statystyk do ubiegłego roku było zarejestrowanych 147 Tesli, w tym roku na podstawie częściowych danych, będzie łącznie ok 200. A najbliższy serwis w Berlinie :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group