ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
KONA DAWG MATIC - lekki full z mocnym silnikiem ;-)
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   KONA DAWG MATIC - lekki full z mocnym silnikiem ;-)

Witam

Zdecydowałem się na zakup roweru fulla. Chciałem uniknąć znów składania w nieskończoność komponentów Udało mi się kupić rower marki Kona Dawg Matic 20" @ 26 cali.

Rower jest lekki - jedynie 13.5 kg. W tym sezonie będę używał ebika merida , zaś przez jesień zimę złożę coś fajnego na bazie tej kony. Jestem zielony jeśli chodzi o obsługę dampera. Właściciel sugerował dopompowanie, więc wracałem na zablokowanym tylnym zawieszaniu by nic nie popsuć.

Opis konfiguracji:

Rama: Frame Tubing Material 7005 aluminum

Amortyzator: Rock Shox Reba SL

Rear Damper: Suntour SR Epicon

Hamulce: Hayes HFX-9 XC brakes, manetki Hayes HFX-9 XC

Manetki do przerzutek: Shimano Deore RapidFire

Przerzutka przednia Shimano Deore, top-pull

Przerzutka tylna Shimano Deore LX SGS

Crankset TruVativ Blaze, 22/32/44 teeth

Pedaly platformy Dartmoor

Suport: DT Swiss

Łańcuch Shimano CN-HG53

Korba: Deore XT

Kierownica Pilot SL Carbon

Piasta przednia: DT Swiss 1800

Rims DT Swiss

Opony 26 x 2.25" Schwalbe Rocket Ron
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Nie 29 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Gratuluje zakupu, widziałem aukcję roweru na allegro.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Wydaje się fajny w optymalnej cenie. Innaczej się jeździ niż na mojej meridzie, inna rama, dłuższy mostek, krótsza kierownica. Uczę się fulla, nie wiem jak optymalnie ustawić damper , jego szybkkość powrotu.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

No to będzie przesiadka na zupełnie nową jakość :)

Budowanie nigdy się nie kończy............. będę obserwował ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Dziękuje Bujakoto. To może nie falcon ale jakaś namiastka ;-)
Ty wiesz najlepiej co to inna jakość ;-)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Dziękuje Bujakoto. To może nie falcon ale jakaś namiastka ;-)
Ty wiesz najlepiej co to inna jakość ;-)



Heheh, spoko, ja też nie mam Falcona :)

Ile złapałeś dziur w dętkach na Twoim obecnym bajku? Szczególnie i chyba tylko w tylnym kole?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Tak mało jeździłem, że od chwili zalania płynem antyprzebiciowym plus opaska antyprzebiciowa to zero ;-) Czemu pytasz o kapcie ? Fullem trudniej złapać gumę ?
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

Fajna ta rama pod przeróbkę, będzie pociecha z rowerka. Będziesz przemalowywał? :D
Elektrotonus napisał/a:
Fullem trudniej złapać gumę ?

Oczywiście w końcu masz dużo mniejszą masę nieamortyzowaną (tylko wahacz z kołem bez trójkąta i kierowcy) co jednak nie znaczy, że ciężko bo wystarczy jeden pechowy krawężnik czy zbyt duży korzeń i za wysoka prędkość, jednak silnik robi swoje. Trzeba rozsądnie jeździć :) Dużo daje zastosowanie grubej dętki + w większym rozmiarze od opony - sprawdzone w polu :D
Elektrotonus napisał/a:
Właściciel sugerował dopompowanie, więc wracałem na zablokowanym tylnym zawieszaniu by nic nie popsuć.

Najprawdopodobniej chodziło o dopompowanie powietrza do komory aby utwardzić sprężynę powietrzną żeby nie dobijał co chwilę. Takie dampery są fajne do elektryków bo jest możliwość płynnej regulacji twardości. Jak używany rower to może warto przeprowadzić serwis komory powietrznej, dużo poradników na ten temat jest i nie jest to jakoś skomplikowane.
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

Nie , zostanie taka srebrna. Muszę przez sezon się zdecydować, czy przerobić Konę czy zmienić baterię na większą w Meridzie np z 13s na 16s te o największym możliwym prądzie. Wywalić ze skrzynki sterownik, więcej wejdzie więcej sztuk ogniw. Wtedy zacny NC 7x9 pokaże swoją moc i może wystarczy. Wpakowałem tyle pracy w ten tegoroczny projekt, że aż szkoda od razu się go pozbyć. Na szczęście mam czas i dwa rowery ;-)

Skrzynka Meridy:

 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
przerobić Konę czy zmienić baterię na większą w Meridzie np z 13s na 16s te o największym możliwym prądzie

Wyjdzie z tego "mocny full z lekkim silnikiem" ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Elektrotonus napisał/a:

Skrzynka Meridy:


Jak zabezpieczyłeś skrzynkę przed przypadkowymi zwarciami - to tereszpan?
Czy dobrze się to wycina/kroi/klei? Tam jest klej czy to na tą tasiemkę?
I gdzie najlepiej kupić? Czy może inny izolator byś polecił?

No i czy masz wrażenie niedosytu - czy ponownie jak byś robił to na 48 czy jednak 60V.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Hej. Niedosyt jest pewnie bym na 16S robił ale wtedy sterownik OUT ze skrzynki. Kleiłem taśmą dwustronną cienką przeszpan. Troszkę jest dłubania. Miejsca łączenia preszpanu zabezpieczyłem taśmą kaptonową. Preszpan kupiony w tej firmie, polecam. Szybko i niedrogo.

http://allegro.pl/preszpa...5782897101.html

merida_skrzynka_preszpan.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 373 raz(y) 928,81 KB

merida_skrzynka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 321 raz(y) 1,41 MB

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Mam pewien dylemat co do hamulców w Konie. Są hydrauliczne hayes 9 + tarcze hayes 160 mm. Hamuje to tak sobie, w zasadzie to chyba niewiele lepiej od dobrego v-break 'a. Moje Avid BB7 + tarcze 185 mm z ebikiem + regen dają o wiele lepszy rezultat hamowania ciężkim ebikiem, niż lekkim fulem bez silnika. Ponadto mam dziwne wibracje przy hamowaniu przodem, nie od razu ale jak się dłużej przytrzyma klamkę.

Pomysł zatem taki, może przełożyc tarcze 185 z ebikie Meridy do klasyka Kony ? Ebikeowi dać 203 mm w nagrodę ;-) Tylko jest pewnien kłopot. Moje piasty w Konie DT Swiss 1800 są dostosowane do centerlock, zaś merida ma 6 śrub. Jest na to sposób gdy,z kona ma adaptery z centerlock na 6 śrub. Tylko to taki jakiś plastikowy kołnierz z plastikowymi bolcami zamiast klasycznych śrub. Nie wiem czy to jest lepsze rozwiązanie z tarczą 185 mm, czy może juz kupić tarcze 185 mm i założyc bez adaptera na piasty dt swiss. Wtedy 185mm zostają w ebikie.


Spójrzcie na ten adapter, czy jest odpowiedni do tarcz 185 mm.







.....

Zabrałem się za oględziny hamulca przedniego. Zdemontowalem koło, gdyż był problem z wibracjami przy mocnym hamowaniu. Udało mi się wyjąć klocki. Tylko chyba niepotrzebnie z ciekawości naciskając klamkę wysunełem jeden z tłoczków aż tak, że nie chciał wrócić na siłę nawet na swoje miejsce. Drugi zaś był na maxa cofnięty w gniazdo. Zastanawiałem się, czy aby nie jest zatarty. Jakimś cudem troszkę wepchałem ten tłoczek, tak by założyć klocki. Tylko tarczę niemal na siłę umieściłem pomiędzy ściśniętymi okładzinami. Klamka hamulca miękka gumowata jak w linkowych. Kurcze nie wiem co spieprzyłem ale pół wieczoru psu w pysk. Pewnie coś rozszczelniłem albo zapowietrzyłem układ. Teraz już tylko serwis albo nowy zacisk ;-(
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Hamulec po odpowietrzeniu działa, planuje nowe tarcze 180 mm. Rower jest za lekki i za fajny osprzęt by go elektryfikować.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

To co jednak rezygnujesz z silnika w konie?

Co do hamulców na przodzie to jak już masz adapter to zakładaj i testuj nic nie tracisz tarcze masz więc przełóż, jak będzie ok to dokupisz tarcze na 6 śrub bo w centerlock bez sensu się pchać, używa ich tylko shimano i ich piasty są wszystkie na kulki nie na maszynówki więc lipa, na 6 śrub tarcze są uniwersalne i łatwo sprzedać a centerlock trochę problem.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group