ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ebike power ;-)
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 08 Lip, 2017   

maran_hand napisał/a:
Dla mnie 50 km starczy więc wybieram prędkość. Oczywiście nie mówię, że taką prędkością bym jeździł ;) ale fajnie mieć świadomość że można.



Zgadzam się co do prędkości, bo zasięg zasięg 50km/h to nie wystarczałby mi na dojazd do dziewczyny nawet w jedną stronę ;)

W autach też na licznikach mamy 220km/h, nie używamy zbyt często, ale fajnie mieć świadomość, że można.

Arek napisał, że buduje właśnie swoją docelową konstrukcje, czyli po tych wszystkich latach i z budowanych bajkach doskonale wie czego oczekuje. Super, osiągnął szczyt swoich osiągnięć wiedzy, technologii i oczekiwań.

Też bym tak chciał. Składać bajka i doskonale wiedzieć jak co gdzie, dlaczego, po co i dlaczego :)
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   

E tam - nie wierzę. Ani to ostatnia , ani docelowa konstrukcja. dla Arka (chyba że w tym roku). Dla prawdziwego konstruktora jak dla myśliwego - ważne ,żeby gonić zajączka , a nie go zjeść.
Zgodnie z przysłowiem "lepsze jest wrogiem dobrego", będą nowe ogniwa , nowe konstrukcjei zapewne nowe możliwości. Szacun ,że Arek przeciera nowe szlakii , nowe silniki, szkoda że tak mało relacji już potem z użytkowania, porównań miedzy jedną konstrukcja a następną już z jazdy.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   

Arek, przy tym momencie obrotowym falcon jako konstrukcja nie będzie za krótki? Mam na myśli czy środek ciężkości nie będzie za mało wysunięty do przodu, przez co podczas tych silnich przyspieszeń przednie koło będzie słabo dociążone? Jakieś przedłużenie wahacza by na pewno pomogło, ale to już rzeźba...
Co myślisz?
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

maniekrox napisał/a:
Arek, przy tym momencie obrotowym falcon jako konstrukcja nie będzie za krótki? Mam na myśli czy środek ciężkości nie będzie za mało wysunięty do przodu, przez co podczas tych silnich przyspieszeń przednie koło będzie słabo dociążone? Jakieś przedłużenie wahacza by na pewno pomogło, ale to już rzeźba...
Co myślisz?


Dlugosc wahacza bedzie wystarczajaca do jazdy na tylnym kole z predkosciami byc moze do 60km/h :-) , dla mnie bomba
Jesli chodzi o zasieg to podalem dla qs205 v3 30x4, svmc72150, 22s16p 82v49ah samsung 30q I dosc dynamicznej jazdy miejskiej
Mysle ze dla qs273, svmc72150(200), 22s19-20p vtc6 zasieg przy tych sych predkosciach bedzie ok.20-30% wiekszy.
Uwazam tak, poniewaz qs273 ma promien (od osi silnika do uzwojenia) dluzszy o 30%, czyli dla tej samej obreczy 19" moto z ta sama opona, ramie sily rowniez bedzie ok.30% wieksze co powinno spowodowac spadek pradu rozladowania o ok.20-30% ( dla utrzymania tych samych predkosci I techniki jazdy), poniewaz bedzie potrzebna mniejsza sila do obrotu kola
.....ale moze sie myle
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

Ciekawa tearia , ale idąc tym tokiem rozumowania to powinni robic jeszcze większe średnice (pos same felgi ) i oszczędzalibyśmy 50% energii. Uwazam, że oszczędności mogą dotyczyć tylko tej części energi , którą silnik zamienia na ciepło. Jeżeli silnik będzie się mniej grzał przy tym samym prądzie , więcej energii elektrycznej zamieni na pracę. Przy tak dużych mocach nawet kilka procent większa sprawnośc może dać odczuwalnie większy zasięg. Ale będziesz pewnie pierwszym, który to sprawdzi w praktyce. Czekamy z niecierpliwością.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

arek_arecki napisał/a:

Dlugosc wahacza bedzie wystarczajaca do jazdy na tylnym kole z predkosciami byc moze do 60km/h :-) , dla mnie bomba


Jeszcze kwestia małej przyczepności i dociążenia przedniego koła przy mocniejszych burstach, a to jest już czasami wkurzające ;) Z kolei o ile testowałeś 22s na 150A w falconie i było pozytywnie to te dodatkowe 50A nie powinny fikołkować bajka ;)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

maniekrox napisał/a:
Z kolei o ile testowałeś 22s na 150A w falconie i było pozytywnie to te dodatkowe 50A nie powinny fikołkować bajka ;)

W którymś momencie 1A przeważy szalę ;)
dynamik napisał/a:
Ciekawa tearia , ale idąc tym tokiem rozumowania to powinni robic jeszcze większe średnice (pos same felgi ) i oszczędzalibyśmy 50% energii. Uwazam, że oszczędności mogą dotyczyć tylko tej części energi , którą silnik zamienia na ciepło. Jeżeli silnik będzie się mniej grzał przy tym samym prądzie , więcej energii elektrycznej zamieni na pracę. Przy tak dużych mocach nawet kilka procent większa sprawnośc może dać odczuwalnie większy zasięg. Ale będziesz pewnie pierwszym, który to sprawdzi w praktyce. Czekamy z niecierpliwością.

Wystarczyłoby by zrobili silnik szerokości 9c ale o dwa razy większej średnicy i pewnie byłoby to wystarczające dla większości z nas :) Szczególnie że mieściłby się w standardowy rozstaw widełek pospolitego górskiego roweru ;)
A może już takie są?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Z tego co pamietam z lekcji fizyki moment nie zalezy od promienia a generowana sila zalezy tylko od ramienia od srodka osi do styku opony z ziemia wiec srednica silnika nic tu nie zmieni. Za to wieksza powierzchnia czynna magnesow i wiecej miedzi juz tak ;)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Większa średnica to też większa powierzchnia magnesów :razz:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

no przeciez to wlasnie napisalem
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

No przecież wiem
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

A tak zapytam z innej beczki, czy wiesz coś może, czy udało się komuś przegrzać (do odcinki) takiego qs'a 205 albo 273? Przy jakiej mocy, prądzie, czasie, trasie? Zastanawiam się czy wstawianie jeszcze większego silnika ma sens, jeżeli oczywiście poprzedni dawał radę.
No chyba, że nie dawał, no to pewne, że trzeba wyeliminować najsłabsze ogniwo :D
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Pan ma rację i Pan ma racje i wszyscy macie rację. Wiadomo że większy silnik to większa moc, bo większy moment obrotowy, wieksza powierzchnia magnesów, większa ilośc miiedzi, wieksza zdolnośc rozpraszania ciepła itd., itp., ale tez ,.. a może przede wszystkim wieksza masa.
Pytanie wyszło z tezy ,że samo zwiększenie odległości magnesów od środka obrotu spowoduje mniejsze zużycie energii przy tych samych parametrach zasilania i jazdy Z fizyki wiemy ,że energia nie znika tylko jedna zamienia się w drugą. Jeżeli większy (czyt cięższy motor) uzyska przy tych samych parametrach zasilania i obciążenia większą sprawność , to jest to słuszna droga. Arek poszedł niejako pod prąd ponieważ większość chce raczej jak najlejszych ebajków, tymczasem fabryczne bmw c evolution o parametrach zbliżonych do tego co projektuje Arek wazy 280kg. Teoreczycznie więc jesteśmy ciagle w wadze piórkowej i może jest to słuszna droga.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Mechano napisał/a:
A tak zapytam z innej beczki, czy wiesz coś może, czy udało się komuś przegrzać (do odcinki) takiego qs'a 205 albo 273? Przy jakiej mocy, prądzie, czasie, trasie? Zastanawiam się czy wstawianie jeszcze większego silnika ma sens, jeżeli oczywiście poprzedni dawał radę.
No chyba, że nie dawał, no to pewne, że trzeba wyeliminować najsłabsze ogniwo :D


Qs205 spokojnie mozna przegrzac przy jezdzie na 100A z pakietem 22s.
Pamietajmy ze moc nominalna to 3000w, powiedzmy sobie szczerze 50A przy 20s 72v nie ppwinno mu zaszkodzic natomiast 100A*81V (nominalne napiecie pakietu, zakres pracy to 92-60V) daje 8kW, czyli bezmala 3krotnosc mocy nominalnej

Wszystkie moje konstrukcje zasilane sa z 22s oraz 14-20p, ogniwa wysokopradowe oraz sabvoton 72150 . Wydajnosc pakietu to spokojnie 140-200A pradu ciaglego, czyli okolo 10A/ogniwo

Ebike z qs205 , 22s16p, kola moto, itd, max 13kW wazy 65kg (tylne kolo kpl 15.5kg)
Ebike z qs273, 22s19p, kola moto, itd, max 18kW wazy 74kg (tylne kolo kpl 20.5kg)

Z tego co wiem qs273 40h 152mm dropout, uruchamiaja w peaku na 240a z baterii I 600a fazowego :-)
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017   

Przy jeździe 70a 80a na 20s qs 205 się przegrzeje bez problemu. Zależy, gdzie się jeździ.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group