ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Giant Stance 2 2016 + BBSHD
Autor Wiadomość
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017   Giant Stance 2 2016 + BBSHD

Witajcie!

Od kilku jesiennych tygodni w moim ebajkowym garażu pojawiła się już trzecia maszyna z bafangowym mid-drivem.

W poszukiwaniu ideału:
Pierwsza Electra Cruiser + BBS02 okazała się fajnym wozidłem, ale brakowało amortyzacji, następnie przyszła kolej na Electrę Townie + BBSHD.
Od razu Townie otrzymało amortyzowaną sztycę NCX oraz z czasem przedni amortyzator.

I tak na Townie zacząłem połykać kolejne kilometry na Trójmiejskich ścieżkach rowerowych. Z czasem górę wzięły leśne szlaki, omijając te asfaltowe, często w towarzystwie Falcona Bartosha ;)

Doszedłem do wniosku, że potrzebuję 2 rowerów :) Pierwszy wygodny kanapowy krążownik Electra Townie (amortyzacja nie zaszkodzi) na asfalt i lekkie leśne ścieżki.
Oraz drugi rower typowo na leśne dziurawe drogi i pagórki. Rozpocząłem poszukiwania mojego pierwszego fulla!

Baza:
Założyłem, że chce kupić rower nowy lub prawie nowy, który będzie w idealnym stanie i nie będzie wymagał jakichkolwiek inwestycji na "dzień dobry".
Sprzęt nie może być no-name, aby posłużył lata. Geometria ramy musi być nowoczesna, bez jazdy "w pozycji na supermana" :)

Po krótkich poszukiwaniach stałem się posiadaczem prawie nowego Giant Stance 2 2016 r. Rower kupiłem w stanie, do którego nie miałem jakichkolwiek zastrzeżeń.
Amortyzacja powietrzna Rockshox przód oraz tył, możliwość idealnego "skalibrowania" sprężyny potwietrznej pod swoją wagę - to jest to.
Do tego regulacja kompresji i rebound. Hamulce tarczowe, więc nawet, gdy dostaną błota wciąż radzą sobie świetnie (w porównaniu z v-brakami z Electry).

Wybór tego roweru nie był przypadkowy - znana i lubiana firma Luna Cycle sprzedaje m.in. gotowe rowery oparte właśnie o Giant Stance 2 2016 i 2017 + silnik BBS02 lub BBSHD ( https://lunacycle.com/luna-giant-bbshd-full-suspension-mid-drive-mountain-ebike/ ).
Miałem więc pewność, że rower wybrany jako baza będzie przerabialny bez niespodzianek. Dla dysponujących grubym portfelem można zdecydować się na gotowy rower od Luna Cycle za 3200$ + przesyłka + VAT + cło :P
Ale, gdzie zabawa i przyjemność z własnej konstrukcji? :)

Silnik:
Wybór, jak dla mnie jedyny słuszny - BBSHD, który jest rozwojowy i ma możliwość modyfikacji kontrolera i pracy na 45-50A zamiast podstawowych 30A.
BBSHD w porównaniu do BBS02 jest mocno przeskalowany i potrafi na 50A pracować w pełni bezawaryjnie (wg osób z zagranicznych forów - potwierdzę tą teorie za jakiś czas).

Jeszcze nie dokonałem przeróbki kontrolera - jest na to cała zima :) Aczkolwiek bateria oraz BMS planowałem pod kątem pobierania docelowych 50A.

Silnik BBSHD lubi się luzować i trzeba go dokręcać, aby ominąć ten problem "namalowałem" ramię stabilizujące (na wzór tego: https://lunacycle.com/bsbf-1-stabilizer-bar-for-bbs02-and-bbshd/ ). Ramię wycięte laserem w 3mm nierdzewce - silnik ani drgnie!

Bateria:
14s7p - 21Ah - 98 nowych wysokoprądowych ogniw Samsung 30Q 3000mAh. Zakładam, że docelowo będę pobierał 50A ciągłego prądu. Zależało mi na niskiej temperaturze pracy baterii, nie żyłowaniu ogniw na maksa i niskim SAGu.
Bateria bez problemu pozwala na zrobienie ok. 70km bez wspomagania. Ze wspomaganiem ok 100km.

Bateria otrzymała BMS 60A z bluetoothem, dzięki czemu można kontrolować napięcie w poszczególnych celach, temperaturę z 2 czujników, ustawiać poziomy odcięcia i wiele innych parametrów bez wyjmowania baterii z roweru - przydatny bajer, chociaż dostarczona przez producenta apka na Androida lubi się wywalić.

Pakiet został zainstalowany w skrzynce z wytrzymałego laminatu szklano-epoksydowego, oklejonego "carbonem". Skrzynka z boczkiem zamykanym na śrubki, paski na rzepy dookoła są w zasadzie niepotrzebne, ale dodatkowych zabezpieczeń nigdy za wiele.

Dodatki:
Nie mogło zabraknąć mudhuggera na tyle, wygodniejszego siodełka i Convoya S2 na kierownicy.

Wrażenia:
Pozycja jazdy jest zupełnie inna niż na "kanapowcu", bardziej agresywna i sama jazda po lesie sprawia dużo frajdy.
30 Amp na razie w zupełności mi wystarcza, prędkość maksymalna to ok 55km/h. Pokonuję praktycznie wszystkie podjazdy w towarzystwie falcona, na pewno z mniejszą prędkością, ale daje radę.

120mm skoku zawieszenia pozwala na połykanie nawet większych nierówności. Opony Maxxis Ardent - nie mają może super agresywnego bieżnika, ale pozwalają na kompromis między oporami toczenia a sprawnością w terenie.

Nie ma idealnego roweru, który nadawałby się do wszystkiego. Trzeba iść na kompromis lub po prostu mieć 2 maszyny.

To już mój trzeci rower na przestrzeni kilku miesięcy (-: Człowiek cały czas chce coś lepszego i mocniejszego.
Na pewno w głowie pojawią się kolejne pomysły. Tymczasem, gdy jesienna aura dopisuje - cieszę się z nowej konstrukcji :D

Słowo na niedzielę:
Jeśli stoisz przed wyborem BBS02 czy BBSHD - zdecydowanie BBSHD - ciut droższy, ale pożyje dłużej, jest prze-wymiarowany, mniej się grzeje i jak trzeba to masz moc pod ręką. A gdy 30A będzie za mało, można przerobić na 50A!








// Update:
Waga 27kg.

plyta_mocujaca_giant.zip
Ramię stabilizujące silnik. Mój amatorski projekt w CADzie, wymierzone pod kątem mojego roweru - może nie pasować do Twojego, wydrukuj 1:1 i sprawdź przed cięciem laserem.
Pobierz Plik ściągnięto 291 raz(y) 6,73 KB

_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
Ostatnio zmieniony przez pablo123 Pon 05 Lut, 2018, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017   

Rowerek fajny, o ile wzrosła masa całości? Co do wyboru między bbshd a bbs02 to sprawa nie jest taka oczywista.. Pozostaje problem wytrzymałości pozostałych komponentów rowerowych czyli łańcuch, kaseta, piasta... Wykorzystując pełna moc bbshd dramatycznie spadnie żywotność pozostałych.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017   

Nie ważyłem jeszcze roweru, ale szacunkowo waga wzrosła o 12-13 kg - silnik z okablowaniem +6kg, bateria ze skrzynką ok. 6-7kg.

Z BBSHD trzeba nauczyć się "żyć" - nie można ruszać z wysokich biegów, nie zmieniać przerzutki mając odkręconą manetkę na fulla. Dałem też dużo lżejszą i mniejszą przednią zębatkę 36T, która odciąża silnik, lepiej radzi sobie na podjazdach - kosztem Vmax, jednak 55km/h mi osobiście wystarcza. Łańcuch na pewno z czasem się wyciągnie i będzie do wymiany - trzeba to wliczyć w koszty użytkowania.

Jeśli w teren to tylko BBSHD (-:
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Czesc, mógłbys dac na nowo link do tego stabilizatora? Albo zdjęcie? Bo link z pierwszego postu jest file not found.
No a rowerek wyszedł bardzo fajnie:). Ja jeszcze swoim nie byłem w terenie:(.
To jest lekkiie 36T? jak się zmienia offset przy takim trybie? Daj proszę zdjęcie.
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

toft napisał/a:
Czesc, mógłbys dac na nowo link do tego stabilizatora? Albo zdjęcie? Bo link z pierwszego postu jest file not found.
No a rowerek wyszedł bardzo fajnie:). Ja jeszcze swoim nie byłem w terenie:(.
To jest lekkiie 36T? jak się zmienia offset przy takim trybie? Daj proszę zdjęcie.
Pozdrawiam:)


Poprawiłem link do stabilizatora - skleił się z ).

Dorzuciłem też do pierwszego posta w załączniku mój plik DXF do cięcia laserem.
UWAGA! Ramię wymiarowałem do mojego roweru - może nie pasować do Twojego.

Na YT możesz zobaczyć, jak wygląda to ramię: https://www.youtube.com/watch?v=YF6kY_u4HxU

Zębatka od PreciAlps - trochę tańsze niż od Lekkie, tania wysyłka ok 2 euro:
36T - offset ok 10mm: http://precialps.com/uk/a...fang-bbshd.html
42T - offset 20mm: http://precialps.com/uk/c...bs03-bbshd.html

Oryginalna zębatka z BBSHD ma offset 19mm. 42T od precialps zachowa oryginalny offset, jeśli masz już teraz przekoszoną linię łańcucha.

Im mniejszy offset tym zębatka wychodzi bardziej "na zewnątrz" roweru.
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

A powiedz, bo ten giant ma oś 142,5? W tym standardzie kaseta jest bardzien na zewnątrz niż w 135?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Gratulacje, super sprzęt. Chciałbym zapytać jaki masz styl jazdy, to znaczy czy korzystasz z PAS czy tylko manetka ? I druga rzecz, będziesz konstruował jakąś osłonę na spód aby osłonić silnik od błota / korzeni ?
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

toft napisał/a:
A powiedz, bo ten giant ma oś 142,5? W tym standardzie kaseta jest bardzien na zewnątrz niż w 135?


Stance 2 ma oś QR 135, z tego co mi wiadomo to wyższe modele Giant Stance i Trance mają ośkę 142x12.


Mikkonen napisał/a:
Gratulacje, super sprzęt. Chciałbym zapytać jaki masz styl jazdy, to znaczy czy korzystasz z PAS czy tylko manetka ? I druga rzecz, będziesz konstruował jakąś osłonę na spód aby osłonić silnik od błota / korzeni ?


Styl jazdy leśno-lajtowy :D Przesiadłem się z Electry, więc raczej omijam korzenie i hopki:) W lesie jeżdżę 70% na manetce. Wszystko zależy od trasy, im więcej zawijasów, podjazdów tym więcej na manetce.

Osłon nie planuję - do moich rekreacyjnych zastosowań nie potrzebuję. Przeszkody >30cm po prostu omijam :) Gdy trzeba, schodzę z roweru przenoszę i dalej w drogę.
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group