ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Test żywotności ogniw
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 15 Maj, 2018   

Napisałbyś, które to są ogniwa, gdyż pojemne 1 i tak dalej nic nie mówi, a można już porównać.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Maj, 2018   

Napiszę jak tylko mi reszta ogniw przejdzie testy bo je śli mam ich przetestowanych np 20 modeli już można wyciągać wnioski.
Ale to będę opisywać na tym drugim forum, zresztą jest tam trochę więcej wykresów niż tutaj no i dyskusja bardziej rozwinięta :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Maj, 2018   

Eryk1000 napisał/a:
Jeżeli ta brązowa kreska to VTC5 to wygląda że są nieśmiertelne :D


Zobaczysz teraz jak zmieni się ich cena. Będą droższe od GA :mrgreen:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 16 Maj, 2018   

I to jest powód dla których nigdzie w sieci nie ma żadnych badań nad żywotnością praktyczną, nie ma porównań, nie ma tabel, nie ma nic poza tymi bzdurami w notach.
Poza bardzo wąską grupą zawodowo związanych z tematem nikt poza nimi nie potrzebuje takich informacji, a są wręcz szkodliwe dla ogółu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Tas, nie doczytałem, jaką dajesz im przerwę między cyklami? Zdążą się wystudzić?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Nie ma żadnej przerwy, w praktyce nikt nie czeka na ostudzenie ogniw tylko wpina w ładowarkę od razu po powrocie do domu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Czw 17 Maj, 2018   

Ja zawsze czekam :P Takie coś jeszcze bardziej je degraduje :) Ale i krzywe wyjdą lepsze na ciepło.
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018   

Jeżeli Was interesują LiFePO4 A123 i LiFeMgPO4, których używam z segway-ów od Lishen - Valence to mają deklarowne po 5 i7 tys cykli przy 80 % DoD. Ja zrobiłem 1019 wedle licznika Ah i mam 103% pojemności więc chyba się dopiero rozkręcają. No mam jeszcze LiFePO4 chińskie z Headwaya, ale też są znakomite poza mechanicznymi 'ISSUE'. Mało osób wie, ale napiszę o LiFePO4: Małe jony (takie jak lit, sód i inne metale alkaliczne) mogą zmieścić się w przestrzeniach międzywęzłowych w grafitowym krysztale. W A123 oraz Valence idze to dalej i rozdziela płaszczyzny grafitowe, aby pasowały do dwóch, trzech lub więcej warstw metalicznych atomów pomiędzy arkuszami węgla (nano). Możecie sobie wyobrazić, jak wspaniałym sposobem jest przechowywanie litu w baterii - grafit przewodzi prąd elektryczny, rozcieńcza lit dla bezpieczeństwa, jest rozsądnie tani i nie pozwala na tworzenie dendrytów i innych niechcianych struktur krystalicznych.
Katalogowe 4C ładowania jest zawsze bezpieczne choćby dla pojazdów elektrycznych, gdzie jest duża gęstość ogniw i mało przestrzeni i myśli się o takiej temperaturze by jeszcze było miejsce na ucieczkę termiczną. Pamiętajcie, że nanofosfaty zabija rozkład LiPF6 z organicznym rozpuszczalnikiem. W Lishen zrobili LiBF4 bo nie koroduje z alu, ale A123 są moim zdaniem lepsze, mimo, że ciut cięższe. Stąd A123 nie ma sensu ładować pow 3,45V bo są pełne, zaś Valence czy Lishen-Valence-Proven dokładnie z segway-ów można bezpiecznie nasycać do 4,20V , choć pow 3,45V też nie ma to sensu
 
 
tricz 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 10 Paź, 2018   

tas napisał/a:
qaz33 napisał/a:
tas napisał/a:
1, słownie JEDEN model


zdradzisz jaki?


Sony VTC5, tak znacząco odstępuje od całej reszty, że robiłem testy kilka razy.

Obrazek

Na wykresie to brązowa linia

Klaus a ja im specjalnie generuję różnice temperatur 20-35st cyklicznie (wszystkim tak samo) aby symulować czynniki środowiskowe.


Jaki ogniwo to jaka linia na wykresie? Jakaś legenda?
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Słuchajcie mam szybkie pytanie. Czy dla pakietu który jest rzadko używany (głównie przechowywany w stanie około 80% naładowania), warto raz na jakiś czas zrobić pełen cykl ładowanie - rozładowanie do odcięcia - ładowanie - rozładowanie do 80% (i dalsze przechowywanie) ?
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Wto 04 Gru, 2018   

Rozładowywanie litowych do odcięcia nigdy nie jest dobre, ale tak do 40% można. W modelarstwie długo leżące pakiety (rok i dłużej) liion miały trochę mniejszego "kopa" przy pierwszym rozładowaniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group