|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
mój pierwszy projekt |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
Hmm... żeby to wszystko bardziej uprościć, to może to tylne koło powinno być jednocześnie skręcane i napędzane? Nie będzie potrzeby mechanizmu różnicowego i układu kierowniczego na przednich kołach. Sterowanie zrobić na pojedyńczej dźwigni i linkami sterować tylno koło? |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | wszystko bardziej uprościć, to może to tylne koło powinno być jednocześnie skręcane i napędzane? | Konstrucyjnie może i proste ale będzie na maxa niestabilne w eksploatacji (pojazd będzie miał tendencje do pogłębiania skrętów i trudno będzie jeździć prosto), jeśli chcesz sterować tylnim kołem to niestety musisz napędzać przednie i to najlepiej dwoma oddzielnymi silnikami żeby uniknąć robienia różnicówki.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
świetna sprawa zapisze sobie,
myślę że rower może mieć tylne koło skrętne, można się przyzwyczaić sztaplarki tak jeżdżą dziwnie skręcają ale można przywyknąć |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
No ładny pomysł. A gdzie będzie zasilanie i silnik? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
Jeśli tylne koło pochyli się odpowiednio, to z nadsterownością nie będzie problemu |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
DruhRafal napisał/a: | A gdzie będzie zasilanie i silnik? |
w pierszym podejsciu mial byc naped wspolnie na przdnią oś (dwa koła) teraz raczej zastosuje silnik wplatany w koło tylne.
Cytat: | Jeśli tylne koło pochyli się odpowiednio, to z nadsterownością nie będzie problemu |
dzieki za podpowiedź dotarło to do mnie po pierwszych jazdach testowych ( a właściwie lądowaniu w rowie dziwnie szybko się jeździ takim pojazdem gdy jest się blisko asfaltu) |
Ostatnio zmieniony przez Pon 10 Maj, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jeśli tylne koło pochyli się odpowiednio, to z nadsterownością nie będzie problemu | Niby racja, ale przy pochyleniu widelca może też pojawić się efekt myszkowania (trzepotania) koła przy większej prędkości |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Przy prędkościach podświetlnych nie będzie już problemu |
|
|
|
|
skot84 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010
|
|
|
Ostatecznie zdecydowałem się na coś takiego, jaki profil byłby odpowiedni do zbudowania??
mam kilka metrów profilu 40x25x3mm ale chyba troszke za mały co??
rower1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 383 raz(y) 211,95 KB |
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010
|
|
|
jeśli ważysz wiecej niż 300kg to weź większy
jeśli do 100kg to scianka 1mm będzie ok |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010
|
|
|
Jak zobaczyłem, gdzie ten trike ma pedały, to wiedziałem, że prędzej, czy później zaliczysz rów/glebę/drzewo
Napęd rozumiem na pojedyncze tylne koło? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010
|
|
|
Naped oczywscie na kola przednie, skretny tyl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Śro 26 Maj, 2010
|
|
|
Nadal?
Myślałem, że padła decyzja o zmianie układu... Oby dało się tym bezpiecznie jeździć... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 26 Maj, 2010
|
|
|
po lekkiej zmianie gometrii i treningu mozna zapanowac nad bestia
teraz czas uzbroic pojazd w e-naped |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 26 Maj, 2010
|
|
|
Znajomy, parę dni temu przyjechał do mnie swoim nowym wynalazkiem. Otóż zbudował coś w kształcie rykszy, z tym, że wygladało to bardziej na przyczepkę z dołożoną tylną częścią roweru. Napęd był w tej przyczepce zrobiony z mechanizmu od wóżka inwalidzkiego. Czyli napędzany przód (przyczepka) a z tyłu siodełko i tylne koło od roweru. Skręcało się kierując przyczepką z przodu, jak w normalnej rykszy. Niestety, po mojej jeździe próbnej, o mało co nie porozbijałem samochodów na ulicy. Tym się nie dało normalnie sterować. Poradziłęm mu przerobienie tego na odwrotny układ. Koło kierowane z przodu, a napęd tylny w przyczepce. W obecnym układzie pojazd był tak nadsterowny, że praktycznie prosto nie dało się jechać. Dokładając masę przyczepki, napędu i dwóch dużych akumulatorów samochodowych miało się przed sobą kierownicę, która ważyła ze 100 kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|