ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS nie balansuje jednej celi
Autor Wiadomość
mjentos 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   BMS nie balansuje jednej celi

Posiadam ten BMS link bateria 15s i mam taki problem, że na jednej z cel nie zaświeca się dioda przez co następuje przeładowanie i późniejsze brak balansowania. Mierzyłem po ładowaniu na wtyczce od balansera i wszystkie mają ~4,18, a ta jedna 4,25. Jaka może być przyczyna? Jeśli BMS do wymiany to jaki polecicie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017   

To częsty przypadek w BMS-ach, również w takich co nie mają diod. Co gorsza uzytkownicy tego nie zauważają bo napięcie końcowe całego pakietu jest w normie a ladowarka normalnie kończy ladowanie.
A zwykle uszkodzenie to przerwa rezystora lub transoptora. Oczywiscie to przy zalozeniu ze ten segment jest sprawny a nie ma malej pojemności, bo wtedy jest zbyt szybkie ładowanie i napięcie na nim szybko rosnie a balanser nie moze zbić napięcia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Oczywiscie to przy zalozeniu ze ten segment jest sprawny a nie ma malej pojemności, bo wtedy jest zbyt szybkie ładowanie i napięcie na nim szybko rosnie a balanser nie moze zbić napięcia.


Rozwiń to co napisałeś albo zdementuj bo burzy mi to mój dotychczasowy obraz o dzialaniu BMSa
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

Zdarzają się takie usterki BMS-a że element wykonawczy odpowiedzialny za obciązanie/balansowanie danego segmentu, ma 'przerwę' czyli nie dochodzi do osłabiania/rozładowania tego segmentu.
Powodem jest połączenie do tego segmentu, uszkodzenie/przepalenie rezystora który 'zwiera' segment na czas balansowania lub element sterujący - transoptor.
W efekcie BMS tej celi nie 'zbija' ale z chwilą gdy osiagnie ona 4,25 V to BMS się wyłącza.
Nie można tego prosto sprawdzić gdy się nie ma dostępu do złącza, bo napięcia końcowe pakietu są OK.

Ale UWAGA: Taki sam efekt będzie gdy dany segment jest b.słaby, rozlutowany, są puszczone zgrzewy itp.
Wtedy wskutek małej pojemności lub dużego RW, napięcie na nim rośnie zdecydowanie szybciej od pozostałych i BMS choć sprawny, to nie może dostatecznie zbijać napięcia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

Obczaj czy np po 5h od naładowania cela też będzie miała 4,25 V
 
 
mjentos 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

maniekrox napisał/a:
Obczaj czy np po 5h od naładowania cela też będzie miała 4,25 V

Ten pomiar jest już po 5h balansowania, gdzie wszystkie diody zgasły.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017   

Trzeba najpierw ustalić czy na pewno ten segment aku jest OK. BMS pozornie 'naprawia' napięcia końcowe ale nie naprawia PRZYCZYNY.
Obciąż cały pakiet prądem (przynajmniej) kilku A i sprawdz jak się zachowuje napięcie na pozostałych segmentach a jak na tym który ma obecnie 4,25. Jesli spadek będzie liniowy, równomierny tzn to ogniwo będzie miało stale nieco wyższe napięcie od pozostałych to aku jest OK.
Jeśli zacznie spadać szybciej niż pozostałe, to ma małą pojemność, puściły zgrzewy itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
eventus 
początkujący
automatyk


Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017   

Udało się zdiagnować problem? Jeśli to BMS bruździ to chętnie go przytulę :-)
_________________
Jacek
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Wczoraj miałem taki sam przypadek a mianowicie rower po naładowaniu wyłączał się . Diagnoza prosta bms nie balansował 1 z celi i zabezpieczał się. Miałem taki pierwszy przypadek na 50 konstrukcji tak że rzadko zdarza się taki problem,.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

pastek5 napisał/a:
. Miałem taki pierwszy przypadek na 50 konstrukcji tak że rzadko zdarza się taki problem,.

Miałeś pierwszy taki przypadek bo ... klient zgłosił się...? Niestety nie wiadomo ile takich przypadków jest 'niejawnych' bo dokąd ładuje się do końca i suma napięć jest zbliżona do 4,17-4,19 x ilość S, to wydaje się ludziom że jest OK.
Wydaje się...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Przyjacielu, wszystkie bms są sprawdzane zanim oddam rower do użytku. Bms nawet gdy nie balansuje cel to ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci odcięcia zasilania przy zbyt wysokiej wartości napięcia na cele.
Bardzo często dostaje rowery na przegląd od osób dbających o swój sprzęt i wszystkie cele są idealne.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
Ostatnio zmieniony przez pastek5 Śro 13 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Na moim pierwszym bajku co ma pakiet turnigy 16s2p ma ponad 400 cykli kilka razy miałem, że po ładowaniu odciął bms, jednak pomierzyłem za każdym razem i jest w porządku. Pakiet z 592wh ma ~460wh obecnie, jednak cele są równe. Tam już jest grubo ponad 20k km.
Na jednym falconie też miałem raz przypadek, że bajk po naładowaniu nie chciał ruszyć, gdyż bms zadziałał, pewnie też przez przeładowanie jeden z celi, ale ciężko stwierdzić, gdyż rano wszystkie cele były już równe.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Bmsy maja to do siebie że balansuja małym prądem. Dlatego jeśli cele są bardzo rozjechane np gdy wyladuje się rower do 0 to może się zdążyć że pod koniec cyklu ładowania suma napięć na poszczególnych celach może nie być większa niż napięcie ładowarki. W tym przypadku ładowarka chce ładować dalej lecz któraś cela osiąga zbyt wysoki próg napięcia i bms odcina.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

pastek5 napisał/a:
Przyjacielu, wszystkie bms są sprawdzane zanim oddam rower do użytku. ....

Nie wątpię, piszę o przypadkach takich uszkodzeń w trakcie eksploatacji, że BMS ulega 'drobnemu' uszkodzeniu w postaci przerwy w 1 obwodzie balansowania. A to jest trudne do zlokalizowania dla przeciętnego użytkownika, który z tym jeździ. I tylko o takich przypadkach piszę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group