|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
BMS nie balansuje jednej celi |
Autor |
Wiadomość |
mjentos
początkujący
Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017 BMS nie balansuje jednej celi
|
|
|
Posiadam ten BMS link bateria 15s i mam taki problem, że na jednej z cel nie zaświeca się dioda przez co następuje przeładowanie i późniejsze brak balansowania. Mierzyłem po ładowaniu na wtyczce od balansera i wszystkie mają ~4,18, a ta jedna 4,25. Jaka może być przyczyna? Jeśli BMS do wymiany to jaki polecicie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017
|
|
|
To częsty przypadek w BMS-ach, również w takich co nie mają diod. Co gorsza uzytkownicy tego nie zauważają bo napięcie końcowe całego pakietu jest w normie a ladowarka normalnie kończy ladowanie.
A zwykle uszkodzenie to przerwa rezystora lub transoptora. Oczywiscie to przy zalozeniu ze ten segment jest sprawny a nie ma malej pojemności, bo wtedy jest zbyt szybkie ładowanie i napięcie na nim szybko rosnie a balanser nie moze zbić napięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Oczywiscie to przy zalozeniu ze ten segment jest sprawny a nie ma malej pojemności, bo wtedy jest zbyt szybkie ładowanie i napięcie na nim szybko rosnie a balanser nie moze zbić napięcia. |
Rozwiń to co napisałeś albo zdementuj bo burzy mi to mój dotychczasowy obraz o dzialaniu BMSa |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Zdarzają się takie usterki BMS-a że element wykonawczy odpowiedzialny za obciązanie/balansowanie danego segmentu, ma 'przerwę' czyli nie dochodzi do osłabiania/rozładowania tego segmentu.
Powodem jest połączenie do tego segmentu, uszkodzenie/przepalenie rezystora który 'zwiera' segment na czas balansowania lub element sterujący - transoptor.
W efekcie BMS tej celi nie 'zbija' ale z chwilą gdy osiagnie ona 4,25 V to BMS się wyłącza.
Nie można tego prosto sprawdzić gdy się nie ma dostępu do złącza, bo napięcia końcowe pakietu są OK.
Ale UWAGA: Taki sam efekt będzie gdy dany segment jest b.słaby, rozlutowany, są puszczone zgrzewy itp.
Wtedy wskutek małej pojemności lub dużego RW, napięcie na nim rośnie zdecydowanie szybciej od pozostałych i BMS choć sprawny, to nie może dostatecznie zbijać napięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Obczaj czy np po 5h od naładowania cela też będzie miała 4,25 V |
|
|
|
|
mjentos
początkujący
Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Obczaj czy np po 5h od naładowania cela też będzie miała 4,25 V |
Ten pomiar jest już po 5h balansowania, gdzie wszystkie diody zgasły. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Trzeba najpierw ustalić czy na pewno ten segment aku jest OK. BMS pozornie 'naprawia' napięcia końcowe ale nie naprawia PRZYCZYNY.
Obciąż cały pakiet prądem (przynajmniej) kilku A i sprawdz jak się zachowuje napięcie na pozostałych segmentach a jak na tym który ma obecnie 4,25. Jesli spadek będzie liniowy, równomierny tzn to ogniwo będzie miało stale nieco wyższe napięcie od pozostałych to aku jest OK.
Jeśli zacznie spadać szybciej niż pozostałe, to ma małą pojemność, puściły zgrzewy itp. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
eventus
początkujący automatyk
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Udało się zdiagnować problem? Jeśli to BMS bruździ to chętnie go przytulę |
_________________ Jacek |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Wczoraj miałem taki sam przypadek a mianowicie rower po naładowaniu wyłączał się . Diagnoza prosta bms nie balansował 1 z celi i zabezpieczał się. Miałem taki pierwszy przypadek na 50 konstrukcji tak że rzadko zdarza się taki problem,. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
pastek5 napisał/a: | . Miałem taki pierwszy przypadek na 50 konstrukcji tak że rzadko zdarza się taki problem,. |
Miałeś pierwszy taki przypadek bo ... klient zgłosił się...? Niestety nie wiadomo ile takich przypadków jest 'niejawnych' bo dokąd ładuje się do końca i suma napięć jest zbliżona do 4,17-4,19 x ilość S, to wydaje się ludziom że jest OK.
Wydaje się... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Przyjacielu, wszystkie bms są sprawdzane zanim oddam rower do użytku. Bms nawet gdy nie balansuje cel to ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci odcięcia zasilania przy zbyt wysokiej wartości napięcia na cele.
Bardzo często dostaje rowery na przegląd od osób dbających o swój sprzęt i wszystkie cele są idealne. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
Ostatnio zmieniony przez pastek5 Śro 13 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Na moim pierwszym bajku co ma pakiet turnigy 16s2p ma ponad 400 cykli kilka razy miałem, że po ładowaniu odciął bms, jednak pomierzyłem za każdym razem i jest w porządku. Pakiet z 592wh ma ~460wh obecnie, jednak cele są równe. Tam już jest grubo ponad 20k km.
Na jednym falconie też miałem raz przypadek, że bajk po naładowaniu nie chciał ruszyć, gdyż bms zadziałał, pewnie też przez przeładowanie jeden z celi, ale ciężko stwierdzić, gdyż rano wszystkie cele były już równe. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Bmsy maja to do siebie że balansuja małym prądem. Dlatego jeśli cele są bardzo rozjechane np gdy wyladuje się rower do 0 to może się zdążyć że pod koniec cyklu ładowania suma napięć na poszczególnych celach może nie być większa niż napięcie ładowarki. W tym przypadku ładowarka chce ładować dalej lecz któraś cela osiąga zbyt wysoki próg napięcia i bms odcina. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
pastek5 napisał/a: | Przyjacielu, wszystkie bms są sprawdzane zanim oddam rower do użytku. .... |
Nie wątpię, piszę o przypadkach takich uszkodzeń w trakcie eksploatacji, że BMS ulega 'drobnemu' uszkodzeniu w postaci przerwy w 1 obwodzie balansowania. A to jest trudne do zlokalizowania dla przeciętnego użytkownika, który z tym jeździ. I tylko o takich przypadkach piszę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|