 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Fabryczny Golf III EV |
Autor |
Wiadomość |
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010 Fabryczny Golf III EV
|
|
|
Witam. Niedawno wróciłem z niemiec gdzie przebywałem na tygodniowym szkoleniu z zakresu fotovoltaiki. Jeden z niemieckich inżynierów (szef działu szkoleń) jeździł elektrycznym golfem III . Był to samochód fabryczny. VW wypuścił ok 100 szt. tego modelu. Oczywiście poprosiłem o możliwość przejechania się i obejżenia tego cacka. Auto ma już 15 lat. Mark, bo tak ma na imę nie odwiedził ani razu serwisu a naprawy sprowadzały się tylko do wymiany klocków hamulcowych. O dziwo jeździ już od 15 lat na tych samych akumulatorach żelowych. Pojemność nieco spadła ale wciąż robi ok 80km na jednym ładowaniu. Pogrzebałem trochę w internecie ale nie mogę znaleźć informacji o tej serii. Auto jest wyposażone w silnik AC i seryjną skrzynię biegów. kosztował ok 30tyś. marek niemieckich. Zastanawia mnie najbardziej jakich akumulatorów użyli niemcy do budowy tego auta. 15 lat na żelówkach to naprawdę świetny wynik. Być może wymyślili już wtedy jakiś system który chroni baterie. Gdybym miałm pewność że trojany tyle wytrzymają
Może ktoś z was ma jakieś informacje na temat tego modelu , oraz szeczegóły dotyczące budowy technicznej tego cacka. |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Wszystkie niemieckie firmy samochodowe robiły i robią auta EV (serie próbne i serie na specjalne zamówienia, już od ponad 20 lat).
Na ich temat nic się nie znajdzie.
Ten GOLF ma podobne rzeczy do FIATA SEICENO ELETTRA (to EV produkowali w Polsce).
Faktem jest, że Niemcy jeżdżą bardzo przepisowo i dbają o sprzęt, żaden nie przekroczy 50 km/h w mieście, a na dziurawej drodze zwolni.
Ja zaś w te zimie w TOYOCIE EV zniszczyłem 2 opony i 2 felgi, potem juz patrzyłem, że na znaku jest 30 km/h i niewiele przekraczałem.
Ile to auto (GOLF EV) ma kilometrów na liczniku po tych 15 latach ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Ehh nie zapytałem o przebieg, z wrażenia jadąc tym autem nawet nie popatrzyłem na wskazanie licznika. Byłem poprostu pod wielkim wrażeniem. Próbuję nawiązać kontakt z tym niemcem poprzez jego firmę , mam nadzieję że się uda i będę mógł wyciągnąć od niego więcej informacji.
Panie Zbyszku a co Pan powie na te akumulatory ? 15 lat to kupa czasu, możliwe to przy żelówkach ? |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Jeśli żelowe, to możliwe i jeśli mało kilometrów, ale przeważnie jeśli VRLA, to się używa AGM (tradycyjnie nazywane żelowymi, jak na lekarza po studiach się mówi "doktorze", a on doktora tylko widział, ale w ten sposób namawia się go do nauki).
Jestem patriotą, ale jednak zwrócę uwagę (bez złośliwości):
Kolega "Niemiec" się pisze z dużej litery w języku polskim. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Żelowe firmy Sohnnenschein są liczone na minimum 20 lat i mają ponad 700 cykli (pełnych, jak pamiętam), ale są bardzo drogie i jednak ciężkie, więc pogarszają parametry auta EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
No właśnie a dlaczego AC a nie DC ? Jakaś znacząca przewaga ? przecierz przy AC to chyba nawet więcej gratów potrzeba ? |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
AC w pojazdach się głównie daje dla skomplikowania maszyny, żeby się czymś niby trudniejszym wykazać.
Chociaż w trakcji kolejowej AC może miieć jakieś zalety. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
pogrzebałem trochę i z tego co piszą silniki AC dysponują pełną mocą i momentem obrotowym w całym zakresie obrotów, natomiast DC już nie. Wszystnie konstrukcje elektryczne do ścigania się to konstrukcje AC. Jest wielu zwolenników AC jak i DC w EV. Zastanawiam się czy rozwiązania AC mimo że droższe oferują większe możliwości niż DC ? |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
Nie pisz, że wszystkie, bo ktoś uwierzy i powieli, tak jak Ty powielasz czyjeś domysły bez praktycznego potwierdzenia.
Elektrycznne silniki mają dostęony cały moment obrotowy w całym przedziale obrotów, a moc to inna sprawa i to wszystko bez podziału na AC lub DC, jednak DC są lżejsze i sprawniejsze w całym zakresie obrotów; szczególnie porównując każdy rodzaj silników ale w szczególności z magnesami Trwałymi.
AC z magnesami przy max. obrotach (optymalnych) i jednocześnie z optymalnym obciążeniem mają większą sprawność. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|