ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Torque arm i mocowanie koła
Autor Wiadomość
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

A tak wygląda u mnie oś po ok 500km umiarkowanego katowania w mxus, falconie i sabku 72080. Długo to już nie pożyje.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

coś daleko masz chwyconą tą oś.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Zgadza się ale to wynika iż tak jest tam mało miejsca na przewód, tarczę, wolnobieg i z sam rozstaw wahacza to definiuje. Można by to jeszcze ucisnąć na 2-3mm mniej ale strach o przewód zasilający silnik.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Posiedziałem właśnie godzinę w piwnicy ze szlifierką kątową, dorwałem jakąś zwykłą stal 6 mm i wyszło mi takie coś chociaż nie wiem, czy będę to montował... Jak myślicie, wytrzymie?

IMG_20170718_103210.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1007 raz(y) 5,47 MB

IMG_20170718_103202.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1057 raz(y) 6,31 MB

 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

W mojej opinii nie. Grubość i wytrzymałość zastosowanego materiału jest oczywiście bardzo istotna ale problem tkwi w spasowaniu torque z osią silnika. Nawet najmniejszy luz spowoduje stuki silnika w momencie użycia regena co będzie się pogłębiało a w finale uszkodzenie osi i torque.
Torque po założeniu musi sztywno i mocno być dociśnięty do osi dlatego w elemencie potrzebna jest śruba albo i dwie którymi po złożeniu w całość scisniesz os silnika. Zobacz jak wygląda to u mnie, co prawda trochę inna konstrukcja ale po przejechaniu ponad 2 tys km nic nie stuka i nie puka a oś nie nosi żadnych śladów zniszczenia gwintu. Nakrętki na osi silnika są tak naprawdę tylko po to by ludzie nie pytali gdzie one są. Nie pełnią one w moim wozidle żadnej funkcji, dokręcone są bez użycia siły. Torque robi całą robotę.

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 9, 10 i 11 zdjęcie
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Dlatego właśnie planuje rzeźbić dziurę w blokadzie na oś bardzo powoli pilnikiem aby żadnych luzów nie było i żeby weszła na wcisk. Fajny ten Twój patent ale szczerze nie wiem jak go zaprojektować aby to fajnie wyglądało. Te elementy ze śrubami trzymającymi oś sa przyspawane do prostopadłego kawałka blachy, który jest przymocowany do ramy?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Nawet jak spasujesz idealnie to nie osiągniesz zamierzonego efektu. Dlaczego? Bo jeśli będziesz mógł wcisnąć oś w torque tzn. że jest luz. U mnie po skręceniu torque z "dużą siłą" słychać było jak oś pracuje dopiero użycie przedłużek do ampula i klucza i skręcenie w ten sposób zniwelowało stuki.

Dolna część torque jest dospawana, górna luźna. Dzieki temu można z dużą siłą złapać oś silnika.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

U siebie nie mam regena to może da radę?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Może da a może tylko na jakiś czas zniweluje problem? Ciężko stwierdzić dlatego od początku trzeba robić tak żeby było docelowo. Warto poczytać wątki Bujakoto z budowy jego pierwszego i drugiego roweru. Pierwszy robiony był na zasadzie "będzie ok" potem okazywało się że jednak nie. Trzeba było rozbierać, znowu wykładać kasę i podwójnie robotę robić. Drugi po zdobyciu doświadczenie od razu miał eliminowane oczywiste rzeczy które mogą przysporzyć w przyszłości problemów. No może po za kołami bo zamiast moto dał zwykle rowerowe ;) Drugi wyszedł świetnie i z tego co Bujakoto pisał ma większe przebiegi w sezonie niż nie jeden samochód i co ważne nadal je zwiększa.
P.S. regen dobra rzecz. Bezpieczeństwo i oszczędność hamulców które lubią się nagrzewać przy hamowaniu z większych prędkości.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Zgadzam się, że trzeba od razu robić dobrze jednak przy mojej mocy chyba takie solidne blokady powinny dać radę. Jak pisałem wcześniej silnik NC 7x9 i sterownik GT500. Max prąd zestawu to 30A. Nie wiem czy dobrze to rozumiem ale moc mojego zestawu tu max 1.5kW?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Dobrze Cię rozumiem i twierdzę na swoim przykładzie że mało kto ma pojęcie jaką moc generują choćby najmniejsze silniki elektryczne do póki się nie przejedzie jakim kolwiek e-bike. A Ty wcale takiego słabego silnika nie masz. Jeszcze dwa lata temu przed pojawieniem się mxusa to był nr. 1 ;)
Ale ok, można przyjąć że jestem nazbyt przewrażliwiony w temacie torque i osi silnika bo sam miałem z tym kiedyś duży problem.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Ja też jestem przewrażliwiony bo wyrwało mi kabel i spaliło halle na dzień dobry. Biorę pod uwagę Twoje wzmocnienia bo są dobre ale jeszcze zobaczę jak będzie na tych co zamówiłem. Pierwsze km będę dokładnie kontrolował jak to wygląda.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Jeszcze takie coś wymyśliłem. Na rysunku widać zmodyfikowane blokady. Czerwone części przylegają do ramy i są przymocowanie śrubami do ramy.Niebieskie elementy są przyspawane do czerwonych na stałe. Zielone są luźne i ściskają oś za pomocą żółtych śrub.

Podobny patent ale mniej ładny na drugim zdjęciu.

CIMG0174.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 586 raz(y) 54,89 KB

torque ze śrubami.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 497 raz(y) 25,33 KB

 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

maran_hand napisał/a:
Torque robi całą robotę.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 9, 10 i 11 zdjęcie


Kurka tak trzeba to robić...
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

leszcz napisał/a:
maran_hand napisał/a:
Torque robi całą robotę.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 9, 10 i 11 zdjęcie


Kurka tak trzeba to robić...


Fajnie by było stworzyć jakiś uniwersalny patent z tymi zaciskami, który pasowałby do każdego roweru. A może takie coś? Znalezione na Endless
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group