Torque arm i mocowanie koła |
Autor |
Wiadomość |
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Ale przy takim mocowaniu nakrętka pełni jedynie funkcję ozdobną 😀 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Chciałbym jedynie zasugerować, że w instrukcjach składania roweru jak i na blogu Tasa powinna być informacja, że blokady nie są opcjonalne a obowiązkowe Ja przynajmniej tak to widzę po swoich doświadczeniach. Stosując bardzo dobre blokady myślę, że nie ma potrzeby pogłębiania widełek. Przynajmniej ja bym już nie piłował stosując porządne blokady. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Jak najbardziej. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Chciałem też zwrócić uwage na rodzaj dobranej podkładki z uchem. Ona wraz z blokada obrotu współuczestniczy w stabilizowaniu osi silnika. Musi być taka z uszkiem pod katem prostym a nie rozwarty w stosunku do płaszczyzny podkładki. Ta druga praktycznie nie mieści się w uchu haka i niewiele lub wcale nie stabilizuje osi.
Kilka zdjęć:
IMG_20170715_163858856.jpg Aktualny torque arm |
Pobierz Plik ściągnięto 702 raz(y) 3,71 MB |
IMG_20161014_210423566.jpg Mój torque arm przed zeszlifowaniem pod mocowanie bagażnika |
Pobierz Plik ściągnięto 1508 raz(y) 1,12 MB |
IMG_20170715_131723946.jpg Nieodpowiednia podkładka |
Pobierz Plik ściągnięto 589 raz(y) 3,53 MB |
IMG_20170712_165112538.jpg Odpowiednia podkładka |
Pobierz Plik ściągnięto 558 raz(y) 2,27 MB |
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Ja wygiąłem ząbek młotkiem w imadle i musiałem szlifierką podpiłować głębokość widełek o 2 mm. I zmniejszyć średnicę podkładki, bo nie właziła w wyżłobienie widełek. Tak nasz los majstrów |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Kupiłem na oś 12 mm w sklepie maxev. Tylko silnik kasetowy ma cieńszą oś niż na wolnobieg.
Generalnie przy mocach od 1000 W takie przemyśłane zabezpieczenia obrotu osi są niezbędne dla bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji ebikie. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Na maxev nie mają. Chyba będę musiał sam zrobić... Masakra jakaś. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Generalnie poruszane tu zabezpieczenia przed obrotem osi to tylko "usprawnienia" błędów konstruktorów.Już 100 lat temu z podobnym zagadnieniem borykali się konstruktorzy np.samochodów i wymyślili to czego jeszcze konstruktorzy silników do ebików nie stosują a powinni.Przecież to nic trudnego aby stosować na osi stożek plus klin albo integralny z osią kołnierz chwytany do ramy a nie spłaszczenie (osłabienie mechaniczne) mocno obciążonej osi.Myślę, że wcześniej czy później takie rozwiązanie będzie w silnikach elektrycznych stosowane a to na pewno wiele problemów rozwiąże i naprawdę dziwię się jak konstruktor (zapewne Chińczyk?) projektujący silnik o mocy kilku kW o czymś podobnym nie pomyślał, przecież jakie na oś działają momenty chyba wyliczał? a może nie,zapewne. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm? |
ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Wojtas82 napisał/a: | Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm? |
ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały. |
Jaką funkcję ma pełnić ten ząbek? Czy nie jest tak że mocno skręcona oś nie powinna przesuwać/przekręcać tej podkładki? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
xyz2a - właśnie ta podkładka klinując się na spłaszczonej osi silnika dzięki temu ząbkowi zapobiega obróceniu się osi w widełkach. Oczywiście działa to przy silnikach przekładniowych oraz słabszych DD. Od 1000 W sugeruję dodatkowy stabilizator osi. |
|
|
|
|
|