ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Torque arm i mocowanie koła
Autor Wiadomość
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

To rozwiązanie wydaje się być ok z tym, że ja zrobiłbym jeszcze nacięcie na przeciw tej ściskanej strony.
Stosując takie rozwiązanie należy dobrze zmierzyć długość osi silnika bo jeśli po dwóch stronach damy coś tej grubości z minimum 6 śrubą to może się okazać że os jest za krótka ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Ale przy takim mocowaniu nakrętka pełni jedynie funkcję ozdobną 😀
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Nie przy takim, ja mam śruby z dwóch stron ósemki ;p

Ale Elektrotonus ma właśnie takie rozwiązanie i daje radę. A Ty zaczynasz wyważać otwarte drzwi ;) W jednym z pierwszych postów w tym wątku wrzucił zdjęcie tego rozwiązania co Ty teraz znalazłeś
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Chciałbym jedynie zasugerować, że w instrukcjach składania roweru jak i na blogu Tasa powinna być informacja, że blokady nie są opcjonalne a obowiązkowe :) Ja przynajmniej tak to widzę po swoich doświadczeniach. Stosując bardzo dobre blokady myślę, że nie ma potrzeby pogłębiania widełek. Przynajmniej ja bym już nie piłował stosując porządne blokady. Pozdrawiam.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Nikt nie mówi o jakimkolwiek osłabianiu widełek, tego nie tykamy. Chodziło mi o projekt torque który pokazałeś
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Jak najbardziej.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Chciałem też zwrócić uwage na rodzaj dobranej podkładki z uchem. Ona wraz z blokada obrotu współuczestniczy w stabilizowaniu osi silnika. Musi być taka z uszkiem pod katem prostym a nie rozwarty w stosunku do płaszczyzny podkładki. Ta druga praktycznie nie mieści się w uchu haka i niewiele lub wcale nie stabilizuje osi.

Kilka zdjęć:

IMG_20170715_163858856.jpg
Aktualny torque arm
Pobierz Plik ściągnięto 702 raz(y) 3,71 MB

IMG_20161014_210423566.jpg
Mój torque arm przed zeszlifowaniem pod mocowanie bagażnika
Pobierz Plik ściągnięto 1508 raz(y) 1,12 MB

IMG_20170715_131723946.jpg
Nieodpowiednia podkładka
Pobierz Plik ściągnięto 589 raz(y) 3,53 MB

IMG_20170712_165112538.jpg
Odpowiednia podkładka
Pobierz Plik ściągnięto 558 raz(y) 2,27 MB

 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Ja wygiąłem ząbek młotkiem w imadle i musiałem szlifierką podpiłować głębokość widełek o 2 mm. I zmniejszyć średnicę podkładki, bo nie właziła w wyżłobienie widełek. Tak nasz los majstrów ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Kupiłem na oś 12 mm w sklepie maxev. Tylko silnik kasetowy ma cieńszą oś niż na wolnobieg.

Generalnie przy mocach od 1000 W takie przemyśłane zabezpieczenia obrotu osi są niezbędne dla bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji ebikie.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Na maxev nie mają. Chyba będę musiał sam zrobić... Masakra jakaś.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Generalnie poruszane tu zabezpieczenia przed obrotem osi to tylko "usprawnienia" błędów konstruktorów.Już 100 lat temu z podobnym zagadnieniem borykali się konstruktorzy np.samochodów i wymyślili to czego jeszcze konstruktorzy silników do ebików nie stosują a powinni.Przecież to nic trudnego aby stosować na osi stożek plus klin albo integralny z osią kołnierz chwytany do ramy a nie spłaszczenie (osłabienie mechaniczne) mocno obciążonej osi.Myślę, że wcześniej czy później takie rozwiązanie będzie w silnikach elektrycznych stosowane a to na pewno wiele problemów rozwiąże i naprawdę dziwię się jak konstruktor (zapewne Chińczyk?) projektujący silnik o mocy kilku kW o czymś podobnym nie pomyślał, przecież jakie na oś działają momenty chyba wyliczał? a może nie,zapewne.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?

ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Dlugas napisał/a:
Wojtas82 napisał/a:
Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?

ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały.


Jaką funkcję ma pełnić ten ząbek? Czy nie jest tak że mocno skręcona oś nie powinna przesuwać/przekręcać tej podkładki?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

xyz2a - właśnie ta podkładka klinując się na spłaszczonej osi silnika dzięki temu ząbkowi zapobiega obróceniu się osi w widełkach. Oczywiście działa to przy silnikach przekładniowych oraz słabszych DD. Od 1000 W sugeruję dodatkowy stabilizator osi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group