ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Torque arm i mocowanie koła
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Jeśli spełnia swoje zadanie i mu się podoba, to nie widzę potrzeby żeby to zmieniał. :smile:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

A według mnie to i to rzeźba :mrgreen:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

kriston napisał/a:
Ale rzeźba, zobacz jak to się robi: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6934



masz spawarke, mieszkasz w domku i robisz z siebie Chucka Norrisa

spawarke zostawiłem w kieszeni spodni które akurat były w praniu, a garaż warsztacik był akurat w drugich spodniach które też niestety są w praniu...

a tak na poważnie robiłem w miare moich możliwości kombinując
nie mam spawarki, nie mam warsztatu i głównie wszystko robiłem na balkonie, gdzieniegdzie udalo mi sie wziac rower i w piwnicy w robocie to robic
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Mój patent na torq arm to powielenie dotychczasowych pomysłów tutaj z forum. Projekt 2D w autocad i zlecenie cięcia laserem ze stali nierdzewnej 8mm grubości:




Zeszlifowałem tylko trochę ostre krawędzie i musiałem wywiercić otwór fi4 na śrubę ściskającą ośke:


Przymiarka na rowerze:


I na gotowo oklejone folią:


Koszt 36,59zł + 14zł wysyłka.
Czas oczekiwania ok. 7dni od dnia zlecenia.
Ja zlecałem w ajmaker/ ale wykonawców jest dużo - słowo klucz w google "cięcie laserem".

torq_arm5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 417 raz(y) 248,95 KB

torq_arm4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 239,39 KB

torq_arm3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 226,66 KB

torq_arm2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 107,15 KB

torq_arm1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 347 raz(y) 40,66 KB

 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Tylko jeden będzie? To tak jak 3 cylindry w silniku- niby ok ale coś jednak brakuje.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

A po co więcej? To jest 8mm twardej stali. To jest silnik 9c 10x6 - dla niego wystarczy i to z dużym zapasem.

Zobacz na te wykresy (testy standardowych blokad na przednim widelcu):

stal 6,7mm - blokada bez ściskania osi wersja rev2- wytrzymałość >110Nm



stal 7,7mm - blokada bez ściskania osi wersja rev1 - wytrzymałość >90Nm



źródło: http://www.ebikes.ca/product-info/torque-arms.html (faq)

A ja zrobiłem 8,0mm ze ściskaniem osi i ze stali nierdzewnej (która ma wyższą twardość niż popularna stal węglowa). Ten silnik nie ma takiego momentu aby ukręcił własną oś przy jednostronnej blokadzie. Myślę że mogę być spokojny :-)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Takiej blokady to lokomotywa nie zerwie :lol:
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Nie będzie problemu po aktywowaniu regena?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Nie przy tej mocy.. Dla regena istotne jest tylko to aby nie było luzu (dlatego oś jest ściśnięta).
Będę obserwował, ale jestem pewien że blokada jest z dużym zapasem.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Elegancko :smile:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017   

gazujesz - oś dociska jednej krawędzi haku
ham./regen/wsteczny - oś próbuje sie obrócić w drugą strone dociskająć drugą krawędź

więc masz gazowanie oc chwile ham z regenem, gazowanie, regen i tak w kółko
oś od minimalnych ruchów odbija sie od lewo do prawo w haku wyrabiając se corazbardziej gniazdo i zwiększając skok obrotu

ja miałem te torq army jak na rysunkach, zamiast cybantów mocowałęm na sztywno śrubą w ramie a i tak koło się obróciło, dokręcanie mocniej śrub zaoowcowało zerwaniem gwintu, , problem jest na minimalnym luzie otworu, skoro możesz wsunąć blokadę na gwintowaną oś tzn że już jest luz, ma być mocno dociśnięte aby oś nie drgneła w otworze blokady
2. gwint to są ostre zęby, a nie pełen przekroj, więc przez pioerwsze cykle gwintem będzie się wgryzac w blokade i hak i masz postępujące poszerzanie się otworu

nie będę powtarzał tematu od początku, pczytaj wcześniejsze posty
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017   

Esati - masz ten luksus, że haki są całkowicie płaskie. 90% rowerów jakie spotykam ma różne wymyślne kształty. Inna sprawa, że jakoś słabo widzę aby śruba ściskająca była wstanie ugiąć tak duży odcinek 8mm nierdzewki - zapewne efekt mocnego trzymania daje bardziej perfekcyjne wykonanie przez laser. Powiedz jak tak ładnie zwymiarowałeś do autocada gdzie mają być umieszczone otwory na śruby względem wejścia na oś?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017   

Tak jak piszesz ugięcie jest minimalne, ale po ściśnięciu śrubą (na wyjętym elemencie) już oś silnika się nie mieści w gniazdo więc spełni swoje zadanie.

Szablon odrysowany na kartce od ramy trochę "na oko", szybkie przerysowanie do cad'a, później wydruk w skali 1:1 i korekty, ponowny wydruk i znów mała korekta. W razie niedokładności miałem w planie rozwiercić trochę otwory, ale okazało się że są osiowo i nie było potrzeby. Blokada nie jest najpiękniejsza bo nie chciało mi się jej dopieszczać ale najważniejsze że pasuje i spełnia swoje zadanie.

W przypadku nierównych powierzchni poszedłbym tą samą drogą - moim zdaniem ważne aby stal była dostatecznie gruba, ściskała oś silnika i była montowana do otworów w ramie - nie musi przylegać idealnie do samej ramy bo siły nie działają w tym kierunku, a próbują tylko obrócić cały wspornik. W miejscu łączenia z ramą można nawet dać tulejki dystansowe.
Ostatnio zmieniony przez esati Pią 04 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017   

Zrobię fotkę swojego torque i pokaże o co chodzi - 2D to tutaj trochę za mało. Wykonałem je jak i wiele innych ręcznie w alu PA9. Bardzo przyjemny materiał do obróbki a jednocześnie bardzo wytrzymały
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
volkhen 
początkujący
Niepoprawny ekolog


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Polecam program Autodesk Fusion 360 do takich rzeczy - co najważniejsze jest darmowy i łatwy w obsłudze - dziś pierwszy raz z niego korzystałem.
Mój uchwyt będzie wyglądał tak: kształt taki wymyślny bo chcę to dopasować do kształtu ramy - względy estetyczne.


Teraz wykonam próbny uchwyt z plexi i jak będzie pasował idealnie to zlecę wykonanie z 8mm stali.

Wytrzyma? ;)

autodesk_uchwyt.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 261,11 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group