Torque arm i mocowanie koła |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Jeśli spełnia swoje zadanie i mu się podoba, to nie widzę potrzeby żeby to zmieniał. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
A według mnie to i to rzeźba |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
masz spawarke, mieszkasz w domku i robisz z siebie Chucka Norrisa
spawarke zostawiłem w kieszeni spodni które akurat były w praniu, a garaż warsztacik był akurat w drugich spodniach które też niestety są w praniu...
a tak na poważnie robiłem w miare moich możliwości kombinując
nie mam spawarki, nie mam warsztatu i głównie wszystko robiłem na balkonie, gdzieniegdzie udalo mi sie wziac rower i w piwnicy w robocie to robic |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Mój patent na torq arm to powielenie dotychczasowych pomysłów tutaj z forum. Projekt 2D w autocad i zlecenie cięcia laserem ze stali nierdzewnej 8mm grubości:
Zeszlifowałem tylko trochę ostre krawędzie i musiałem wywiercić otwór fi4 na śrubę ściskającą ośke:
Przymiarka na rowerze:
I na gotowo oklejone folią:
Koszt 36,59zł + 14zł wysyłka.
Czas oczekiwania ok. 7dni od dnia zlecenia.
Ja zlecałem w ajmaker/ ale wykonawców jest dużo - słowo klucz w google "cięcie laserem".
torq_arm5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 417 raz(y) 248,95 KB |
torq_arm4.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 239,39 KB |
torq_arm3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 226,66 KB |
torq_arm2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 107,15 KB |
torq_arm1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 347 raz(y) 40,66 KB |
|
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Tylko jeden będzie? To tak jak 3 cylindry w silniku- niby ok ale coś jednak brakuje. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
A po co więcej? To jest 8mm twardej stali. To jest silnik 9c 10x6 - dla niego wystarczy i to z dużym zapasem.
Zobacz na te wykresy (testy standardowych blokad na przednim widelcu):
stal 6,7mm - blokada bez ściskania osi wersja rev2- wytrzymałość >110Nm
stal 7,7mm - blokada bez ściskania osi wersja rev1 - wytrzymałość >90Nm
źródło: http://www.ebikes.ca/product-info/torque-arms.html (faq)
A ja zrobiłem 8,0mm ze ściskaniem osi i ze stali nierdzewnej (która ma wyższą twardość niż popularna stal węglowa). Ten silnik nie ma takiego momentu aby ukręcił własną oś przy jednostronnej blokadzie. Myślę że mogę być spokojny |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Takiej blokady to lokomotywa nie zerwie |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Nie będzie problemu po aktywowaniu regena? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Nie przy tej mocy.. Dla regena istotne jest tylko to aby nie było luzu (dlatego oś jest ściśnięta).
Będę obserwował, ale jestem pewien że blokada jest z dużym zapasem. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Elegancko |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
gazujesz - oś dociska jednej krawędzi haku
ham./regen/wsteczny - oś próbuje sie obrócić w drugą strone dociskająć drugą krawędź
więc masz gazowanie oc chwile ham z regenem, gazowanie, regen i tak w kółko
oś od minimalnych ruchów odbija sie od lewo do prawo w haku wyrabiając se corazbardziej gniazdo i zwiększając skok obrotu
ja miałem te torq army jak na rysunkach, zamiast cybantów mocowałęm na sztywno śrubą w ramie a i tak koło się obróciło, dokręcanie mocniej śrub zaoowcowało zerwaniem gwintu, , problem jest na minimalnym luzie otworu, skoro możesz wsunąć blokadę na gwintowaną oś tzn że już jest luz, ma być mocno dociśnięte aby oś nie drgneła w otworze blokady
2. gwint to są ostre zęby, a nie pełen przekroj, więc przez pioerwsze cykle gwintem będzie się wgryzac w blokade i hak i masz postępujące poszerzanie się otworu
nie będę powtarzał tematu od początku, pczytaj wcześniejsze posty |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Esati - masz ten luksus, że haki są całkowicie płaskie. 90% rowerów jakie spotykam ma różne wymyślne kształty. Inna sprawa, że jakoś słabo widzę aby śruba ściskająca była wstanie ugiąć tak duży odcinek 8mm nierdzewki - zapewne efekt mocnego trzymania daje bardziej perfekcyjne wykonanie przez laser. Powiedz jak tak ładnie zwymiarowałeś do autocada gdzie mają być umieszczone otwory na śruby względem wejścia na oś? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Tak jak piszesz ugięcie jest minimalne, ale po ściśnięciu śrubą (na wyjętym elemencie) już oś silnika się nie mieści w gniazdo więc spełni swoje zadanie.
Szablon odrysowany na kartce od ramy trochę "na oko", szybkie przerysowanie do cad'a, później wydruk w skali 1:1 i korekty, ponowny wydruk i znów mała korekta. W razie niedokładności miałem w planie rozwiercić trochę otwory, ale okazało się że są osiowo i nie było potrzeby. Blokada nie jest najpiękniejsza bo nie chciało mi się jej dopieszczać ale najważniejsze że pasuje i spełnia swoje zadanie.
W przypadku nierównych powierzchni poszedłbym tą samą drogą - moim zdaniem ważne aby stal była dostatecznie gruba, ściskała oś silnika i była montowana do otworów w ramie - nie musi przylegać idealnie do samej ramy bo siły nie działają w tym kierunku, a próbują tylko obrócić cały wspornik. W miejscu łączenia z ramą można nawet dać tulejki dystansowe. |
Ostatnio zmieniony przez esati Pią 04 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Zrobię fotkę swojego torque i pokaże o co chodzi - 2D to tutaj trochę za mało. Wykonałem je jak i wiele innych ręcznie w alu PA9. Bardzo przyjemny materiał do obróbki a jednocześnie bardzo wytrzymały |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017
|
|
|
Polecam program Autodesk Fusion 360 do takich rzeczy - co najważniejsze jest darmowy i łatwy w obsłudze - dziś pierwszy raz z niego korzystałem.
Mój uchwyt będzie wyglądał tak: kształt taki wymyślny bo chcę to dopasować do kształtu ramy - względy estetyczne.
Teraz wykonam próbny uchwyt z plexi i jak będzie pasował idealnie to zlecę wykonanie z 8mm stali.
Wytrzyma?
autodesk_uchwyt.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 261,11 KB |
|
|
|
|
|
|