|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
podlaczenie i konfiguracja sabvotona |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017 podlaczenie i konfiguracja sabvotona
|
|
|
Heja
W oczekowaniu na dostawe Sabvotona SVMC072080 (20s) zaglebiam sie w temt jak najlepiej go podlaczyc i skonfigurowac. Mam w zwiazku z tym wiele pytan. Bede cytowal fragmenty opisu wersji 16s ktora jest aktualnie dostepna w nexunie, wychodze z zalozenia ze 20s dziala tak samo.
1.
- Dodatkowa manetka do płynnego sterowania siłą hamowania. Aby system działał należy najpierw aktywować hamowanie poprzez czuknik hamulców (przewód Brake-Hi)
Fioletowy [Sygnał] - Wejście sygnału hamowania - po podaniu na ten przewód napiecia 12V (z przetwornicy) następuje odłączenie silnika (oraz ewentualne hamowanie regeneracyjne jeśli zostanie aktywowane i prawidłowo ustawione
Pytania tutaj mam dwa.
Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor?
Drugie pytanie to jak podlaczyc/skonfigurowac plynne hamowanie, czy druga manetka jest niezbedna czy da sie jakos zrobic tak, zeby manetka przyspieszenia stawala sie manetka hamowania po podaniu sygnalu na Brake-hi. Jesli nie to gdzie sie podlacza druga manetke bo jakos nie widze na nia miejsca w opisie okablowania sterownika.
Różowy [Duża prędkosć], Czarny [GND], Przeźroczysty [Mała prędkość] - Nastawy ograniczenia mocy i prędkosci. Są programowalne poprzez komputer, zwieranie do GND poszczególnych przewodów aktywuje daną prędkość. W niektórych wersjach sterownika można przeprogramować Przeźroczysty przewód do funkcji Tempomatu, ale nie jest to wskazane z uwagi na to, że sterowniki wektorowe źle sobie radzą ze stabilizacją prędkości i tempomat nie jest wygodny.
Moze mi ktos przyblizyc co to znaczy "tempomat nie jest wygodny", bardzo chcialem go miec, do duzo jezdze na dluzszych plaskich dystansach, koniecznosc trzymania caly czas gazu moze byc meczaca no i utrudni palenie papierosow w trakcie jazdy
Druga sprawa to czy nie ma mozliwosci skonfigurowania jednoczesnie tempomatu i pstryczka ograniczajacego moc/predkosc. Ta druga funkcje tez chcialbym miec w razie zatrzymania przez policje i uslyszenia niewygodnych pytan.
To tyle(na razie )
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: | Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor? |
Możesz kupić w kiosku 3 baterie płaskie i powinno działać! Albo przez rezystor hmm...pomyślmy, no chyba też, daj 2Mohm albo nie. daj 10Mohm, zadziała
Nie kombinuj. Powiem tyle:) Chcesz kupić taki sprzęt nie chcąc kupić przetwornicy która kosztuje naprawde 1/30 sabka, z której w przyszłości można zasilić wszystkie peryferia Twojego ebajka.
Wiesz, myślę że gdyby była taka możliwość to konstruktorzy sabvotona wzięli pod uwagę tą okoliczność że ktoś nie mając +12V mógł podłączyć się pod +5V. Jednak tego nie zrobili. Jaki mieli powód? Może coś nie pracowało poprawnie, stabilnie - przy takim rozwiązaniu i zrezygnowali z takiej opcji.
Wielokrotnie był ten temat wałkowany na forum. Nikt nie skorzystał z +5V w tej opcji.
Wszyscy zaaplikowali przetwornicę |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | furifurius napisał/a: | Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor? |
Możesz kupić w kiosku 3 baterie płaskie i powinno działać! Albo przez rezystor hmm...pomyślmy, no chyba też, daj 2Mohm albo nie. daj 10Mohm, zadziała
Nie kombinuj. Powiem tyle:) Chcesz kupić taki sprzęt nie chcąc kupić przetwornicy która kosztuje naprawde 1/30 sabka, z której w przyszłości można zasilić wszystkie peryferia Twojego ebajka.
Wiesz, myślę że gdyby była taka możliwość to konstruktorzy sabvotona wzięli pod uwagę tą okoliczność że ktoś nie mając +12V mógł podłączyć się pod +5V. Jednak tego nie zrobili. Jaki mieli powód? Może coś nie pracowało poprawnie, stabilnie - przy takim rozwiązaniu i zrezygnowali z takiej opcji.
Wielokrotnie był ten temat wałkowany na forum. Nikt nie skorzystał z +5V w tej opcji.
Wszyscy zaaplikowali przetwornicę |
Ok, nie bede kombinowal
Tylko skad ja wezme tak przetwornice, z nexuna zniknela, a wczesniej widzialem. Gdzie mozna kupic przetwornice 80-->12 V tak zeby wysylka byla szybka?
Pozdro |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017
|
|
|
Zobacz na bazarku, ktoś tam miał te przetwornice |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
ja jeszcze mam jedna jak cos |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Podbijam bo juz kilka dni minelo i tylko jeden problem zostal rozwiazany, a kontroler jest w drodze. Panowie, na pewno wielu z was uzywa tych Sabvotonow, poradzcie jak macie je popodlaczane/pokonfigurowane. Po co mam na nowo kolo odkrywac.
Wlasnie zdlaem sobie sprawe z czegos w temacie tempomatu/ograniczenia mocy.
Czy to jest tak, ze jak ani rozowy ani przezroczysty przewod nie sa zwarte do masy to sterownik dziala w trybie "normalnym"? Jesli tak to czy mozna sobie tak to skonfigurowac, zeby zalaczenie rozowego ograniczalo moc, a przezroczystego uzyc do tempomatu?
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|