ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
podlaczenie i konfiguracja sabvotona
Autor Wiadomość
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   podlaczenie i konfiguracja sabvotona

Heja
W oczekowaniu na dostawe Sabvotona SVMC072080 (20s) zaglebiam sie w temt jak najlepiej go podlaczyc i skonfigurowac. Mam w zwiazku z tym wiele pytan. Bede cytowal fragmenty opisu wersji 16s ktora jest aktualnie dostepna w nexunie, wychodze z zalozenia ze 20s dziala tak samo.

1.
- Dodatkowa manetka do płynnego sterowania siłą hamowania. Aby system działał należy najpierw aktywować hamowanie poprzez czuknik hamulców (przewód Brake-Hi)
Fioletowy [Sygnał] - Wejście sygnału hamowania - po podaniu na ten przewód napiecia 12V (z przetwornicy) następuje odłączenie silnika (oraz ewentualne hamowanie regeneracyjne jeśli zostanie aktywowane i prawidłowo ustawione

Pytania tutaj mam dwa.
Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor?
Drugie pytanie to jak podlaczyc/skonfigurowac plynne hamowanie, czy druga manetka jest niezbedna czy da sie jakos zrobic tak, zeby manetka przyspieszenia stawala sie manetka hamowania po podaniu sygnalu na Brake-hi. Jesli nie to gdzie sie podlacza druga manetke bo jakos nie widze na nia miejsca w opisie okablowania sterownika.

Różowy [Duża prędkosć], Czarny [GND], Przeźroczysty [Mała prędkość] - Nastawy ograniczenia mocy i prędkosci. Są programowalne poprzez komputer, zwieranie do GND poszczególnych przewodów aktywuje daną prędkość. W niektórych wersjach sterownika można przeprogramować Przeźroczysty przewód do funkcji Tempomatu, ale nie jest to wskazane z uwagi na to, że sterowniki wektorowe źle sobie radzą ze stabilizacją prędkości i tempomat nie jest wygodny.

Moze mi ktos przyblizyc co to znaczy "tempomat nie jest wygodny", bardzo chcialem go miec, do duzo jezdze na dluzszych plaskich dystansach, koniecznosc trzymania caly czas gazu moze byc meczaca no i utrudni palenie papierosow w trakcie jazdy :)
Druga sprawa to czy nie ma mozliwosci skonfigurowania jednoczesnie tempomatu i pstryczka ograniczajacego moc/predkosc. Ta druga funkcje tez chcialbym miec w razie zatrzymania przez policje i uslyszenia niewygodnych pytan.
To tyle(na razie :) )
Pozdrawiam
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

furifurius napisał/a:
Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor?


Możesz kupić w kiosku 3 baterie płaskie i powinno działać! Albo przez rezystor hmm...pomyślmy, no chyba też, daj 2Mohm albo nie. daj 10Mohm, zadziała :) :mrgreen:
Nie kombinuj. Powiem tyle:) Chcesz kupić taki sprzęt nie chcąc kupić przetwornicy która kosztuje naprawde 1/30 sabka, z której w przyszłości można zasilić wszystkie peryferia Twojego ebajka.
Wiesz, myślę że gdyby była taka możliwość to konstruktorzy sabvotona wzięli pod uwagę tą okoliczność że ktoś nie mając +12V mógł podłączyć się pod +5V. Jednak tego nie zrobili. Jaki mieli powód? Może coś nie pracowało poprawnie, stabilnie - przy takim rozwiązaniu i zrezygnowali z takiej opcji.
Wielokrotnie był ten temat wałkowany na forum. Nikt nie skorzystał z +5V w tej opcji.
Wszyscy zaaplikowali przetwornicę ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Dlugas napisał/a:
furifurius napisał/a:
Czy rzeczywiscie konieczne jest posiadanie przetwornicy 12V do zalaczenia hamowania? Nie da sie wziasc sygnalu prosto ze sterownika, z 5 Volt do manetki gazu na przyklad albo prosto z akumulatora przez jakis rezystor?


Możesz kupić w kiosku 3 baterie płaskie i powinno działać! Albo przez rezystor hmm...pomyślmy, no chyba też, daj 2Mohm albo nie. daj 10Mohm, zadziała :) :mrgreen:
Nie kombinuj. Powiem tyle:) Chcesz kupić taki sprzęt nie chcąc kupić przetwornicy która kosztuje naprawde 1/30 sabka, z której w przyszłości można zasilić wszystkie peryferia Twojego ebajka.
Wiesz, myślę że gdyby była taka możliwość to konstruktorzy sabvotona wzięli pod uwagę tą okoliczność że ktoś nie mając +12V mógł podłączyć się pod +5V. Jednak tego nie zrobili. Jaki mieli powód? Może coś nie pracowało poprawnie, stabilnie - przy takim rozwiązaniu i zrezygnowali z takiej opcji.
Wielokrotnie był ten temat wałkowany na forum. Nikt nie skorzystał z +5V w tej opcji.
Wszyscy zaaplikowali przetwornicę ;)


Ok, nie bede kombinowal :)
Tylko skad ja wezme tak przetwornice, z nexuna zniknela, a wczesniej widzialem. Gdzie mozna kupic przetwornice 80-->12 V tak zeby wysylka byla szybka?
Pozdro
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Zobacz na bazarku, ktoś tam miał te przetwornice ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

ja jeszcze mam jedna jak cos
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Podbijam bo juz kilka dni minelo i tylko jeden problem zostal rozwiazany, a kontroler jest w drodze. Panowie, na pewno wielu z was uzywa tych Sabvotonow, poradzcie jak macie je popodlaczane/pokonfigurowane. Po co mam na nowo kolo odkrywac.

Wlasnie zdlaem sobie sprawe z czegos w temacie tempomatu/ograniczenia mocy.
Czy to jest tak, ze jak ani rozowy ani przezroczysty przewod nie sa zwarte do masy to sterownik dziala w trybie "normalnym"? Jesli tak to czy mozna sobie tak to skonfigurowac, zeby zalaczenie rozowego ograniczalo moc, a przezroczystego uzyc do tempomatu?
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group