ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ponownie mój Tranzx DD
Autor Wiadomość
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   Ponownie mój Tranzx DD

Rozebrałem silnik (nominalnie opisany 250W) z postu:

http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55496

Ponieważ nie moge zdobyć informacji o wykorzystaniu wewnętrznego sterownika, myślę o użyciu pozostałej cześci silnika - teraz jednak z zewnętrznym sterownikiem.

Jak ten silnik się ma do np. Nine Continent RH2809 D (7x9) ?
Czy może lepiej zaopatrzyć się w ten ostatni i uniknąć rozczarowań i straconego czasu ?

sterow-wewn1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 688 raz(y) 860,2 KB

silnik-dd-1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 875 raz(y) 507,61 KB

silnik-dd-2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 888 raz(y) 595,73 KB

 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

Nie znam się, ale jak dla mnie wygląda OK. Magnesy na całym obwodzie, drutu też nie żałowali - wygląda na więcej zwojów, niż NC 10x6 - jedyny silnik do roweru, jaki widziałem rozebrany na żywo :razz:
Ja bym powalczył :smile:
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Rzeczywiście, wygląda nieźle. To nie jest dużo roboty. W zasadzie tylko wyprowadzić kable. Zapomnij o tych watach w opisie i do dzieła. :smile:
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Obelrzałem bliżej uzwojenia silnika.
Są nawinięte wszędzie jednocześnie 4 drutami 0.8mm.

Ilość zwojów na pojedynczym elemencie (biegun) szacuję na ok. 10.

Ciekawi mnie jak to się ma do silnika NC np. 10x6 (tego średniego).
Nie chciałbym zaplatać w koło słabego silnika i tracić czas ....
 
 
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Witam. Z ciekawością śledzę ten temat i aż się musiałem zarejestrować żeby móc pisać posty.... Posiadam identyczny silnik i ciekawi mnie czy uda Ci się z niego coś wykrzesać..... Na oryginalnym sterowniku idzie dość fajnie, w sumie to wczoraj robiłem pierwsze testy po kupieniu....
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Do buby22:

Czyli rozumiem,że masz takiego Tranzx-a jak ja ?

A jak on chodzi na oryginalnym sterowniku ? Czy masz może manetke ?
Jaką prędkość maksymalną osiągasz ?
 
 
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Kupiłem komplet taili z roweru tranzX. Manetki niestety brak, jest tylko kontroler z wyświetlaczem i klawiszami do sterowania którymi przełącza sie tryby pracy. Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.... rozpędzić da się szybciej tylko przez kółko z magnesami które jak dobrze myślę jest przymocowane do korby i podczas pedałowania silnik wspomaga jazdę.... chcę zamontować to całe ustrojstwo w swoim rowerze, ale nie wiem czy bawić się z tym co jest fabryczne czy wybebeszyć tak jak ty i dać zewnętrzny sterownik z manetką......
 
 
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Wybebeszyłem silnik i czekam na sterownik. W przyszłym tygodniu dam znać jak efekty mojej pracy...... W silniku kable są fajnie oznaczone kolorami więc nie będzie trzeba kombinować nad podłączeniem....
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016   

Czekam na efekty, bo silnik wygląda bardzo zachęcająco :smile:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016   

buby22 napisał/a:
... Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.....

Niektóre sterowniki mają taką funkcję, która wspomaga rower podczas jego pchania, gdy idziesz obok roweru. Rzadka sprawa, ale tak niektóre panele mają.
 
 
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016   

Może to i była ta funkcja... Ja niestety z niej nie skorzystam.... Teraz leży mi całe ustrojstwo do sterowania tym silnikiem... Może ktoś z forum jest chętny na pozostałe taile?? Mam wyświetlacz, panel z przyciskami, całe okablowanie, pojemnik na baterię i sterownik z tranzystorami wyjęty z silnika.....
 
 
buby22 
początkujący


Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 28
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Silnik dostał nowe przewody fazowe i hall.... Sterownik podpięty dual 36-48V 450W. Na sucho bez obciążenia silnik kręci od 38V do 55V. W przyszłym tygodniu idzie do magika od zaplatania. Myślę że do końca miesiąca będzie w rowerze.....
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

Odkopie. Jakies rezultaty tych prac u kolegów?
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

Też mnie ciekawość zżera :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group