ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
CARRERA BANSHEE
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   CARRERA BANSHEE

Hey.
Znalazł się czas/częsci i wykonałem konstrukcję do użytku jako drugi ebike w domu. Tym razem lekki (do noszenia/podnoszenia) i bardziej rowerowy od castoma, z przeznaczeniem dla mnie na jakieś dojazdy do pracy, wyprawy po ścieżce rowerowej, oraz dla mojej drugiej połowy do wspólnych weekendowych wycieczek.

Szczegóły techniczne:

1. Rama enduro "Carrera Banshee" - skok 150mm przód/tył.
2. Skrzynka z dibondu - szerokość wewnątrz 82mm
3. Silnik - BLDC 9C-RH154 wersja 230 rpm (6,39kV; ~0,82 km/h na 1V). Masa silnika 3,8 kg.
4. Bateria - 20s5p (72V/17,5Ah) by Maniekrox, Sanyo GA (100 sztuk), ~1200Wh ....+ BMS 60A
5. Sterownik - FOC by barmal. Jest to edycja limitowana X2 (powstało kilka sztuk), zminiaturyzowany do tego stopnia że wszedł cały z obudową do szkynki.
6. Watomierz V2 by Michał.
- W środku przetwornica z ładowarki smartfonowej do zasilania watomierza.
- Pomiar prędkości z magnesu na kole.
7. Torqarm z QSa (leżał niewykorzystany).

Kilka wrażeń praktyczno-użytkowych po przejechanych ~150km:

Moc roweru ustawiłem na ~1,5 kW (20A bat/70A fazy). Rower ochoczo zrywa się do przodu a ważę 93kg.

Pozytywie zaskoczył mnie ten mały silnik. Jazda ze stałą prędkością 30km/h = silnik ledwie letni. Duży RH2806 jakoś bardziej mi się grzał przy podobnym stylu jazdy.
Małe opory toczenia silnika przy wyłączonym/wyładowanym zasilaniu dzięki czemu powrót z daleka po wyczerpaniu akumulatora to prosta sprawa w porównaniu do dużego 9C :)

Średnie zużycie prądu to 7-9 Wh/km przy średniej prędkości 25-30 km/h. Zasięgu jeszcze nie testowałem bo doładowuje zaraz po jeździe ale szacuje na ponad 100km.

Prędkości max też nie sprawdzałem ale miałem 50km/h a manetka jeszcze szła dalej. Prędkości do miasta aż naddto jak dla mnie :)

Na początku dałem wolnobieg nakręcany 5rz z najmniejszą (dostępną na polskim rynku) zębatką 14t ale przy obecnie małej korbie z przodu (chyba 42t) był efekt machania nogami w powietrzu już przy 30km/h. W związku z tym wymieniłem ten wolnobieg na jednorzędowy 12 zębów i teraz jest ok tzn. nie myślę o wymianie korby z przodu na większą.

Zawieszenie (przód/tył) jest sprężynowe, fajnie miękkie. Rower płynie przez miejskie nierówności niczym poduszkowiec (lub falcon :mrgreen: ) Dosyć mocno gięta w górę kierownica daje prawie wyprostowaną pozycję, szerokie siodełko (na foto jeszcze miałem wysoko ustawione) to wiadomo podstawa i można wyjechać całą baterię bez bólu ciała.

Do zrobienia:
-dla spokojności zrobię oczywiście zabezpieczenie termiczne silnika ale narazie go testuje.
- zamówiłem naklejkę (napis) na skrzynkę.

Muszę go zważyć bo jeszcze sam nie wiem ile waży.

Zadowolenie ze złożonego rowerka podobne jak po wykonaniu dużego castoma :grin:
Ostatnio zmieniony przez Tomas Wto 06 Mar, 2018, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Bardzo fajna konstrukcja, no i "czyste" wykonanie.
Ciekawy jestem przegrzewania tego silnika przy takiej mocy i bardziej dynamicznej jeździe, ale to jak zamontujesz zabezpieczenie temp ;)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Dzięki Mitar. Właśnie z silnikiem już widzę że jest dobrze po pierwszych testach. Będę testował dalej. Wjazd pod górkę na którą wjeżdżałem dużym RH-2806 powoduje grzanie w takim samym stopniu obydwu silników tylko 2806 był ustawiony na 3kW ale napięcie 16s. Mimo tego tu i tu jadę tak samo. Poszedłem tym razem w wolniejszy silnik, większe napięcie i mniejszy prąd ze skutkiem pozytywnym. RH-154 ma cieniutkie kable i złacze wielopinowe. Na razie kable są zimne (zatrzymuje się często na kontrolę). Kable tez podwoje dla spokojności. O tyle jest tu prostsza sprawa że kable wychodzą z czubka osi a nie przy tarczy hamulca. W ogóle silnik nie rzuca się w oczy swoim rozmiarem. Taka większa piasta :smile:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 98
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Bardzo mi się gen rowerek podoba, kawał dobrej roboty :grin:
Tomas napisał/a:
. O tyle jest tu prostsza sprawa że kable wychodzą z czubka osi a nie przy tarczy hamulca.
Super patent, jeden problem mniej :smile:
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 639
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

BARDZO fajna konstrukcja! Brawo Ty!

1. Jestem na etapie pudła więc ciekawi mnie:
- wnętrze,
- mocowanie aku,
- technika łączenia (docinanie, klejenie - jaki klej?),
- sposób mocowania boków (przyklejone nakrętki w środku?),
- malowanie/oklejenie?
- wejścia przewodów/wtyczek,
- jakie wtyczki.

2. Ten silnik to bardzo ciekawy pomysł, gdzie go kupiłeś?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

leszcz napisał/a:
BARDZO fajna konstrukcja! Brawo Ty!

1. Jestem na etapie pudła więc ciekawi mnie:
- wnętrze,
- mocowanie aku,
- technika łączenia (docinanie, klejenie - jaki klej?),
- sposób mocowania boków (przyklejone nakrętki w środku?),
- malowanie/oklejenie?
- wejścia przewodów/wtyczek,
- jakie wtyczki.

2. Ten silnik to bardzo ciekawy pomysł, gdzie go kupiłeś?


- aku jest w koszykach na wcisk właściwie że nie ma luzu by polatać i leży na sztywnych piankach meblarskich grubości 5mm.
- skrzynka (stalowe łączniki na zagięciach) klejona eksperymentalnie klejem do wałów okrętowych Belzone :mrgreen: Miałem próbkę to użyłem ale normalnie to bym kleił na klej do alu lub do szyb bo ta belzona to kosmiczna cena wręcz.
- boczki mocowane może nie na przyklejone nakrętki ale przyklejone prostokąty aluminiowe, nawiercone i nagwintowane.
- oklejanie to standard folia carbon i opalarka.
- wejścia przewodów to wycięty okrągłym frezem z skrzynce rowek i wsadzony kabel :) . Całość nakryte uszczelką która jest naklejona na obwodzie boczków.
- Wtyczki ? Gniazdo XLR do ładowania tylko i złącza ninigi czy jakoś tak i xt60.
:smile:
P.S - leszcz w Rumi kupiłem ten właśnie rowek do przeróbki :grin:

Aha a silnik niestety jest w cenie dużego 9C (miniaturyzacja w tym przypadku nie obniżyła kosztu). Info i gdzie kupić tutaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5451
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 639
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Tomas, dzięki za odp. A żadnej fotki wnętrza nie masz? Najbardziej jestem ciekaw stalowe łączniki na zagięciach. Tak czy siak wielkie dzięki. Ogólnie PODZIW!
_________________
Mężczyźni są z Marsa Kobiety z Wenus >> https://www.youtube.com/watch?v=NwAAVMZewyg
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

Tomas napisał/a:
... W ogóle silnik nie rzuca się w oczy swoim rozmiarem. Taka większa piasta :smile:


Ogólnie rower nie rzuca się jakoś specjalnie w oczy i to jest właśnie na plus. A jeszcze jakbyś napisał gdzie i za ile taki silnik można sobie sprawić?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017   

leszcz napisał/a:
Tomas, dzięki za odp. A żadnej fotki wnętrza nie masz? Najbardziej jestem ciekaw stalowe łączniki na zagięciach. Tak czy siak wielkie dzięki. Ogólnie PODZIW!


Jak będę robił kontrole wnętrza to strzele fotkę jakąś :)

Mitar :)
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5451
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Witaj. Przymierzam się do budowy i ewentualnego zakupu właśnie takeigo roweru na ramie carerra banshee.

Powiedz mi, jaką masz ramę, że wlazło tam 100 ogniw? Bo widzę, że jest sporo odmian 17" i pytanie, czy ta twoja nie jest większa?

Rower kupowałbym na odległość niestety, strasznie podoba mi sie tylny wahacz i już pytałem, to można ogarnąć dłuższy damper z minimalnie lepszym skokiem. Myślę, czy w taką ramę wejdzie mi pakiet 13S8P na ogniwach GA?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1500w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robie aku na zamówienie w prostopadlościanie.

TEL: 796782663

Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Na ramie u mnie pisze 21 cali, ale wymiary realne , zmierzone ma jak 17 cali innych producentów więc nie wiem skąd mają taką numerację. Jeśli na planowanej ramie piszę 17 cali to realnie pewnie 15 więc będzie mała.
Gdybym sterownik i przetworniczke wyprowadził na zewnątrz to by mi weszło gdzieś ze 120 ogniw albo i więcej.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Tomek pochlastam Cię!
Ty weź skończ w końcu z bocznymi projektami i dokończ Twój główny projekt!!!! :)

Który to projekt na boku? trzeci? :)

Swoją drogą czy ten bajk w fazie budowy stał u Marcina w jego pracowni?

Pięknie czyściutki. Bardzo, ale to bardzo elegancka konstrukcja. Te wszystkie czerwone detale na tle czarnego bajka przepięknie starty! Brawo!
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Bujakoto napisał/a:
Swoją drogą czy ten bajk w fazie budowy stał u Marcina w jego pracowni?

Pięknie czyściutki. Bardzo, ale to bardzo elegancka konstrukcja. Te wszystkie czerwone detale na tle czarnego bajka przepięknie starty! Brawo!


Nie, to inny nasz wspólny projekt fulla wykonany narazie od strony mechanicznej, wszystko będzie nówka :smile:

Poison atom się robi teraz już codziennie wieczorami spoko spoko. Zostało polutowanie bmsa, podłączenie CA i rozruch/konfiguracja Sabka. :smile: Pewnie jak bym nie miał na czym jeździć to było by większe ciśnienie :wink:
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Jaka waga i jaki rozkład masy na przód/tył?
Pokaż wnętrze skrzynki :-)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Tomas napisał/a:

Nie, to inny nasz wspólny projekt fulla wykonany narazie od strony mechanicznej, wszystko będzie nówka :smile:


Bardzo podobne :)

Tomas napisał/a:

Poison atom się robi teraz już codziennie wieczorami spoko spoko. Zostało polutowanie bmsa, podłączenie CA i rozruch/konfiguracja Sabka. :smile: Pewnie jak bym nie miał na czym jeździć to było by większe ciśnienie :wink:


Mamy 1 sierpień! :)

Nie zapominaj o konfiguracji PAS! Czekam na Ciebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group