ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomarańczowa Strzała 1kW
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   Pomarańczowa Strzała 1kW

Elektryfikacyjny sezon ogórkowy w pełni, kitracie te swoje maszyny po garażach i nic nie dajecie znać o budowie no więc sam jestem zmuszony opisać swoją Pomarańczową strzałę, demona mocy, epickie ziszczenie dziecia rodziców wolty i amperki:



Plan był prosty - bez kompromisowe rozwiązania, najnowsze technologie, zdobycze wiedzy setki pokoleń zaklęte w maszynie, gotowe do uwolnienia jednym ruchem kciuka.

Za bazę do przeróbki posłużył wózek transportowy, popularna młynarka. Jeden z nowszych modeli 2017. Wybrałem wersje SPORT vMAX z uwagi na niższy prześwit, szerszy rozstaw kół stabilizujący maszynę w ciasnych zakrętach oraz sportowe rączki chwytów ze specjalnym wzorem polepszającym przyczepność dłoni w mokrych warunkach.

Następnie przyszedł czas na zamontowanie napędu. Zależało mi na udynamicznieniu, dobre przyśpieszenie, niski środek ciężkości gwarantujący stabilną jazdę, dobra przyczepność i odpowiednia dzielność terenowa stały się cechami przyświecającymi przez cały proces budowy.

Oczywistym okazało się zamontowanie systemu ALL-DriveX napędzającego każde koło niezależnie. Dzięki wyrafinowanym systemom dawkującym moc każde z kół może optymalnie wykorzystywać dostępną trakcje. Dlatego też zakupiłem na allegro 2 POTĘŻNE silniki BLDC o mocy znamionowej 250W każdy. Oba sterowniki otrzymały także POTĘŻNE sterowniki GT250 aby zapewnić każdemu z kół niezależnie POTĘŻNĄ moc nieomalże 500W. Dzięki temu, pracując wspólnie, napęd generował zaskakujące jak na taką zgrabną konstrukcję 1000W POTĘŻNEJ mocy.



Bardzo szybko okazało się, że spodziewana moc 1000W będzie limitowana poprzez niewystarczająco dopasowane ogumienie. Dlatego też następnym krokiem był zakup odpowiednich opon. Wybór padł na model sportowy Xpro RACER z bieżnikiem ALL-TRACK. Miękka mieszanka i oplot 4x zapewniły wystarczającą przyczepność nawet na błotnistym terenie.



Po zdemontowaniu kół fabrycznych i montażu napędu unieruchomiłem wszytko specjalistycznymi klamrami do unieruchamiania kół w wózkach sportowych. Zastosowałem aż 3szt na koło aby być pewnym, że mocowanie nie zawiedzie nawet podczas najbardziej karkołomnych zadań.

Jako zasilanie posłużyły dwa 36V równolegle połączone akumulatory litowo jonowe o pojemności sumarycznej aż 20Ah. Daje to zasięg maksymalny Pomarańczowej Strzały oscylujący w okolicy 50km. Dzięki temu, że zamieniłem opony na profilowane bardziej na terenową jazdę, tj 4" -> 5" wzrosłą też prędkość maksymalna. Większej średnicy koła to też lepsza praca na dobiciu, dzięki temu, w praktyce, umożliwia to też pokonywanie większych przeszkód z wyższymi prędkościami.
Na odcinku testowym udało mi się rozwinąć zawrotną prędkość 36km/h, prędkość maksymalną można osiągnąć już po kilku sekundach (na pusto). Dzięki poszerzeniu rozstawu kół o 80mm względem wersji niemodyfikowanej poprawiła się także stabilność pokonywania szykan, także pod dużym obciążeniem.

Wisienką na torcie i nieomal zbytkiem jakości okazały się systemy hamowania regeneracyjnego pozwalajacego odzyskiwać część energii podczas zjazdów. System ten w towarowych maszynach zastosowała także tesla w swoim elektrycznym ciągniku siodłowym i jestem dumny, że Pomarańczowa Strzała stanowiła też natchnienie dla amerykańskiej myśli technicznej. Na uwagę zasługuje także selektor prędkości maksymalnych umożliwiający dostosowanie mocy do aktualnych warunków terenowych. Tryb ECO, COMFORT i SPORT dają doskonałą elastyczność pracy i odpowiednie zaplecze dostępnej mocy zarówno podczas wymagających podjazdów jak i na mniej energożernych objazdówkach.

W następnej kolejności planuję zamontować system oświetleniowy przód-tył ponieważ zauważyłem, że po zmroku brak widoczności nie pozwala na wykorzystywanie w pełni możliwości konstrukcji.

Całość modyfikacji zajęła około 3h i uważam ją za całkowity sukces :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pastek5 
kierownik
BUDOWA FALCONÓW



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 305
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

Haha! Coś to zrobił :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych dużej mocy - custom - Falcon - PasterBajk

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 86
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

Zapomniałeś dodać że ten najnowszy model ma wysuwany podest, a także nie podałeś ile ma do setki.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

Zacny projekt, pewien powiew świeżości po wysypie falconów. W przyszłości pomyśl o skrzyneczce z laminatu i modyfikacji ramy o zawieszenie. No i koniecznie wymiana sterownika na wektorowy. Generalnie czekam na pierwsze filmy z jazd - downhill, uphill, jakiś stunt może trochę trialu...



:mrgreen:

A bardziej serio - koła z hoverborda?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

Tak, oraz opony z kosiarki :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

No szalenstwo to cbyba na swieta zrobiles na prezenty :lol:


Jakiej masy gabaryty targa ta maszyna?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 15 Gru, 2017   

Zamontowanie napędu umożliwia mi teraz przewożenie około 150kg z moim wkładem lub lekko ponad 100kg kiedy jedzie sam, a ja tylko kieruję, kiedy bez napędu maksymalnie było to 30-50kg z uwagi na konieczność pokonywania znaczących pochyłości.
Aż się dziwię, że nikt nie robi takich wózków, to jest zbawienie przy pracach magazynowych.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017   

No to ladnie jak na takie silniki bo to rozumiem ze to zwykle bldc? Ciekawe ile wytrzymaja :lol:

Co do tego czy ktos robi to wydaje mi sie, ze cena by jednak odstraszala bo tam gdzie sie przydaja takie bez napedu to w malych firmach a w innych pewnie biora elektryczne paleciaki :roll:
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Zapomniałeś o żyroskopie... :wink:
 
 
ZenekFr 
początkujący


Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Następnym krokiem będą biedokolce na poprawnie trakcji w zimowych warunkach? :razz:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Dostawiam platformę z 2 kółkami, ubieram bluzę DHLa, kask, czarny karton na wózek i jade robić event do sąsiedniego miasta.
Pewnie wyląduję w telewizji :D

"Przerywamy program aby poinformować o niecodziennym zjawisku. Szalony kurier DHL pędzi na wózku magazynowym 50km/h drogą wojewódzką A35 w kierunku Bielska Białej" :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Niech Kumple Cie nagrają dronem, będzie super video ;-)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

tas napisał/a:

Aż się dziwię, że nikt nie robi takich wózków, to jest zbawienie przy pracach magazynowych.


Właśnie zbudowałeś prototyp ;-)
 
 
Wojtas 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017   

Drogi tasie, coś Ty wymyślił :D

Kiedy spojrzałem pomarańczowa strzała i założycielem tematu był tas, wiedziałem, że będzie konkretnie. Ale że aż tak to się nie spodziewałem. Tak jak koledzy wspomnieli z racji tego, że masz doświadczenie w produkcjach wideo czekam na coś ciekawego.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017   

tas napisał/a:
......"Przerywamy program aby poinformować o niecodziennym zjawisku. Szalony kurier DHL pędzi na wózku magazynowym 50km/h drogą wojewódzką A35 w kierunku Bielska Białej" :D


Tylko w Bielsku na 90* zakręcie uważaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group