ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Trek rekreacyjny 2kW
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Tempomat fajna sprawa, manetka na full, przycisk tempomatu i pedałujemy nie zastanawiając się, co robić z kciukiem na manetce ;-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Jeżeli chodzi o automatyczny tempomat to trzeba przytrzymać 6 sekund manetkę w jednym miejscu i w praktyce nie da się tego zrobić w lesie na nierównej drodze. Na asfaltowej równej drodze bez problemu. Pojeżdżę więcej i zobaczymy, jak będę miał trudności z aktywowaniem tempomatu kiedy tego potrzebuje to wyprowadzę przycisk - na razie minimalizuje ilość przewodów/przycisków (na kierownicy mam tylko licznik rowerowy, manetkę i przewody do kontraktonów, a włącznik/wyłącznik jest na skrzynce).

Tymczasem wpadłem na pomysł aby zrobić dodatkowy akumulator. W wolnym miejscu w skrzynce w razie potrzeby woziłbym ze sobą albo ładowarkę 13s 6A (<4h ładowania na 90%) albo dodatkową baterię 13s3p (+33% zasięgu) lub 4s9p (+16V i zwiększony zasięg).

Pytanie - czy w praktyce można połączyć dwa pakiety szeregowo lub równolegle (każdy z osobnym BMS'em) jeżeli będą na tych samych ogniwach? (13s9p+4s9p=17s9p lub 13s9p+13s3p=13s12p). Wydaje mi się że nie powinno być problemu ale to jest teoretyzowanie - może ktoś testował?




wolne-miejsce-w-skrzynce.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 293 raz(y) 257,31 KB

zapasowa_bateria.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 268 raz(y) 70,71 KB

 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Teoretycznie oba połączenia (równolegle/szeregowo) mają sens przy założeniu, że oba pakiety są równo naładowane. Ciekawy pomysł :)
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Zrób 13s3p tylko i wyłącznie i po wyczerpaniu głownego pakietu podłączysz sobie ten w chwile i żadnego kombinowania prosta sprawa, jak masz jakieś ładowarki, przetwornice, swiatła to możesz wszystko podłączyć pod dodatkowy pakiet , żeby główny odciążyć :)

Widziałem jeszcze coś takiego, żeby na stałe były 2 baterie podłączone równolegle ale strasznie to drogie

https://pl.aliexpress.com/store/product/Lithium-Battery-Shunt-Parallel-Connection-Module-Parallel-Connection-Module-for-ebike-battery/706709_32391237895.html?spm=a2g17.12010612.0.0.iZqbdV
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

tylko że samo 3p nie uciągnie 45A

Tylko gdzieś podczas dłużej trasy znaleźć gniazdko i w godzinę można doładować tyle ile miałby taki pakiet 3p (~ na +30km) więc transport ładowarki byłby bardziej rozsądny. Pomyślę jeszcze, bardziej bym się skłaniał do dołączanego 4s9p, ale z drugiej strony obecny vmax też mi wystarcza więc.. wygląda na to że mam schowek.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

A co to za problem jak wyczerpiesz podstawowy aku nie dawać tak w palnik i jechać wolniej ;) to taki na powrót dodatkowy aku byś miał i już wiadomo jechał oszczędniej. Ten 4s9p to bez sensu, po co podnosić napięcie instalacji jak jest teraz dobrze, poza tym byś musiał zapewne ładowarkę jeszcze zmienić.
Doczytałem, jakie masz ogniwa to faktycznie słabo z 3p i lepiej by je podłączyć równolegle do głównego aku bo pewnie szybko byś je zajechał mimo uwagi.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Dotarła wycięta blacha:



Montaż torq arma opisałem w tym temacie:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=105366#105366

Ostatnio złapałem kapcia w tylnym kole i nie było to przyjemne. Zmieniłem tylnią oponę na Schwalbe Marthon Plus MTB (z wkładką antyprzebiciową), z której nie do końca jestem zadowolony.

Mimo tego samego rozmiaru co Schwalbe Smart Sam (2.10) jest dużo cieńsza. A co gorsze - opona ma bicie. Dziś kilka razy ją ściągałem, obracałem, układałem, smarowałem krawędzie mydłem aby ładnie się ułożyło, pompowałem do 4,5bar a następnie upuszczałem powietrze itd. a i tak bije tak na boki jakby koło było scentrowane (a sama felga jest prosta). Góra/dół jest w porządku. Opona ładnie się zazębiła z felgą i na całym obwodzie jest równo. Nie jest to też wina gumowej opaski na feldzie - też ją poprawiałem, przesuwałem i bez zmian. Wygląda jakby sama opona była zdeformowana..

torq_arm5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 301 raz(y) 248,95 KB

torq_arm3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 243 raz(y) 226,66 KB

Ostatnio zmieniony przez esati Czw 03 Sie, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Sprawdź dobrze jeszcze raz tą felge ustaw się za kołem centralnie a potem kręci powoli ręką tylko i sprawdź bicie (tylko przykleja ten przyrząd co masz w ręce żeby był równo bo tak w ręce to nie sprawdzanie. Patrz na jedną stronę i narysuj sobie kreda lub czymś linie gdzie jest bicie od kad do kad a potem druga stronę jak będzie w tym sam miejscu po obu stronach to obręcz a jak nie to opona.
Oponę reklamuj w razie czego bo się zdarza nieraz zła sztuka ale ja bym się pokusił jeszcze o sprawdzenie w innym rowerze na innym kole.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

Tak jak pisałem nie jest to kwestia obręczy. Dziś zrobiłem traskę 117km (i wróciłem jeszcze z 18% baterii) więc na reklamacje nie ma szans, aczkolwiek widzę że bije wyraźnie mniej tak jakby się trochę ułożyła. Pojeżdżę i jeszcze zobaczę, najwyżej kupię inną bo ta i tak średnio sobie radzi na piachu - parę razy się zakopałem co mi się zwykle nie zdarza.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017   

Też miałem raz taki problem. Pojeździłem na niskim ciśnieniu i jakoś tam się ułozyła, może nie idealnie, ale było lepiej niż wcześniej.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Rower dostał CA v3


Wartość bocznika wbudowanego w GT1500 wyskalowałem na zewnętrznym zasilaczu i wychodzi 1,33 ohma, co się pokrywa ze wskazaniami natężenia prądu (Imax 45A). Moc maksymalną zarejestrował mi 2350W.

to co mi się podoba w ca3:
+ odczyt temperatury silnika z wykorzystaniem fabrycznego termistora w 9c + ograniczanie mocy powyżej zadanej temperatury + odłączanie powyżej krytycznej temperatury
+ wskazywanie bieżących parametrów w instalacji
+ możliwość ustawienia automatycznego tempomatu (przytrzymanie przez X sekund) z kalibracją wrażliwości manetki więc da się ustawić tak aby włączał się nawet na nierównej drodze już po 2-3s (wyłączenie to naciśnięcie dowolnej z klamek hamulcowych lub ponownie wysterowanie manetki)

to co mi się nie podoba w ca3:
- archaiczny wyświetlacz z lat '90
- słaba jakość wykonania - mój egzemplarz był fabrycznie uszkodzony bo ktoś na produkcji pomylił przewody i nie przylutował w właściwym miejscu przewodu od sygnału prędkości (nie działały wskazania prędkości)
- brakuje mi kilku funkcji, np. szacunkowy dystans do przejechania uwzględniający zapotrzebowanie na energię np. z ostatnich 10km
- zajmuje dużo miejsca, mógłby mieć bardziej kompaktową budowę nawet kosztem wielkości wyświetlacza (gdyby był lepszej jakości). Nawet zastanawiałbym się czy nie zabudować w górnej części skrzynki zamiast na kierownicy.

ca3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 333 raz(y) 81,6 KB

 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

esati napisał/a:
wychodzi 1,33 ohma


Czy aby na pewno? :)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
esati napisał/a:
wychodzi 1,33 ohma


Czy aby na pewno? :)


Oczywiście chodzi o 1,33 mOhma :-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Skrzynka przygotowana do dłuższej trasy (ładowanie poza bazą)

- akumulator 1,3kWh
- sterownik
- ładowarka (250W) + przewody
- klucze (scyzoryk), łyżki, łatki, pompka

W sumie to ładowarka by się większa zmieściła ale same kable zajmują dużo miejsca..



skrzynka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 267 raz(y) 299,73 KB

 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Warto zabezpieczyć termicznie sterownik ,jeśli skrzynka jest szczelna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group