ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silniki alternatywne - alternator
Autor Wiadomość
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

prosty test zrób sobie elektromagnes z samego drutu a później ten drut nawiń na jakiś rdzeń np pręt albo śrubę o dużej średnicy, przekonasz się po co te żelastwo
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Tylko do tej cewki podłączaj prąd stały, chyba że to żelastwo będzie złożone z blach i to prawidłowo ułożonych.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Panowie, czy ktoś mógłby objaśnić mi jak działa taki silnik?

http://1.bp.blogspot.com/...stration_01.jpg

http://1.bp.blogspot.com/...stration_02.jpg

To jest silnik briggs stration, ale wiem, że lemco wygląda w środku tak samo. Rozumiem, że to pancake motor, ale nie mam pojęcia jak coś takiego działa - czy tutaj jest komutator? Macie może jakiś schemat jak coś takiego powinno być złożone?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator.


czy to ta część płytek, ze świeżo startą miedzią?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem.


Tylko część? No właśnie - widziałem w Lemco jak wyglądają ich poszczególne płaskowniki. Ale jak wyglądają szczotki? I gdzie są stałe magnesy i jak są ułożone? Rozumiem, że Pan posiada w swoich konstrukcjach silnik Lemco? Rozbierał go Pan?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części.


Oczywiście ;) Mail już poszedł, pozdrawiam!
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Gru, 2009   

rarek napisał/a:
Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca

Amen ! pochwalony Jezus chrystus i Maryja zawsze dziewica! :) Ette missa est! :)
nie na taka odpowiedz liczyłem po tym (bardzo sensownym ) co przeczytałem ...
albo sie lenisz ,albo jeszczejeden spec zawężony, do swojego wąskiego 3 centymerowego silniczka :)

kuras999 napisał/a:
prosty test zrób sobie elektromagnes

A ty wsadź ręke w ogięń i potrzymaj z 10 minut :) zobaczysz ze parzy :) równiez woda jest mokra!!!!!!!!!!!!! Astonisched co????? :)
--Co to forum dla uczniów szkoły realnej?????????? do lat 12?

DruhRafal napisał/a:
To jest silnik briggs stration


To najzupełniej normalny silnik komutatorowy :) tyle że rozpłaszczony na naleśnik :)

Czy wdzieliście tylko komutatory walcowe ??? -bywają i tarczowe , tu wykorzystano mocno grube uzwojenie spłaszczono , nima połączeń i wszystko jest lżejsze.

magnesy są na tarczy i uzwojenie jest na tarczy elektromagnesy są skierowane nie osiowo jak w normalnym ale ku magnesom na tarczy ale to dalej zypenie zwykły silnik komutatorowy jak w suszarce do włosów :) tyle że pomysłowo i dobrze wyknany
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Gru, 2009   

rarek napisał/a:
Żelazo w środku jest niezbędne


Otóż nie jest! Widziałem podobne silniki z neodymami, powklejanymi na aluminiowym wirniku , robione jako jakaś 'praca' na uczelni , a nie przez szewca z zamiłowaniem do prundu.

Róznica będzie znacząca , bo sie do cholery, inaczej pozamukaja pola magnesów stałych, to jaka ma być??????
Ale żelazo waży jak grom a mam wrażenie że wirniki robi się z żelaza bo zawsze były , z żelaza. Nie było neodymów a z magnesikami robiło sie głównie do zabawek , powazne były z uzwojeniem i żelazem

--to jak se wsadziło magnes to najprościej było tyn żelazny wirnik wykorzystać.

W modelarskim zazwyczaj jest uzwojony środek i neodym na wierzchu to gdzie to żelazo???????????????????????????????????????

W powierzu w postaci aerozolu lata?

albo wam sie rype rotor ze statorem , elektromagnesy z magnesami stałymi....
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Gru, 2009   

Kolego, trochę więcej szacunku proszę dla użytkowników forum.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009   

Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia.
Robiliśmy sprzęgło magnetyczne na wzór starego, z magnesami trwałymi.
Zastosowaliśmy neodymowe, spodziewaliśmy się, że będą za mocne. Zrobiliśmy wirnik i stojan z niemagnetycznych materiałów. Ilość super neodymów była wieksza niż poprzednich, wynik: moment przenoszony przez sprzęgło był wiele mniejszy niż na starych magnesach. Po zastosowaniu pierścienia żelaznego sprzęgło jest wielokrotnie silniejsze. Czy zastosujesz żelazo czy papier toaletowy to zależy od konstruktora. Ważniejsze pytanie czy ma to jako tako działać czy wycisnąć max srpawności z tego ustrojstwa.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

zeeltom napisał/a:
Kolego, trochę więcej szacunku

A proszę bardzo :) tylko nudno będzie ....:( a taki masz uśmiechnięty awatar.... :)

-jak kogoś uraziłem to sory , nie zamierzałem , postaram się nadąć odpowiednio do powagi forum

rarek napisał/a:
Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia.
Sory nie przejmaj sie , moimi szpileczkam :) , świetnie opisałeś , to co opisałeś , liczyłem że moze wgłebiłeś sie w linie sił itp .... Mnie w tm wypadku bardziej zależy na kilogramach niż osiągach faktycznie i zdał by sie kompromis. natomiast częściowo chyba jest to do zrobienia . Musze po prostu znaleźć czas i poczytać . T w sumie kłopotliwe , bo zjednej storny to bardzo podstawowa wiedza , a z drugiej z magnetyzmem czesto nic nie jest proste :) I z podstawowego podręcnika ,nic sie człowiek sensownego nie dowie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group