|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki alternatywne - alternator |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
prosty test zrób sobie elektromagnes z samego drutu a później ten drut nawiń na jakiś rdzeń np pręt albo śrubę o dużej średnicy, przekonasz się po co te żelastwo |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Tylko do tej cewki podłączaj prąd stały, chyba że to żelastwo będzie złożone z blach i to prawidłowo ułożonych. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator. |
czy to ta część płytek, ze świeżo startą miedzią? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem. |
Tylko część? No właśnie - widziałem w Lemco jak wyglądają ich poszczególne płaskowniki. Ale jak wyglądają szczotki? I gdzie są stałe magnesy i jak są ułożone? Rozumiem, że Pan posiada w swoich konstrukcjach silnik Lemco? Rozbierał go Pan? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części. |
Oczywiście Mail już poszedł, pozdrawiam! |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca |
Amen ! pochwalony Jezus chrystus i Maryja zawsze dziewica! Ette missa est!
nie na taka odpowiedz liczyłem po tym (bardzo sensownym ) co przeczytałem ...
albo sie lenisz ,albo jeszczejeden spec zawężony, do swojego wąskiego 3 centymerowego silniczka
kuras999 napisał/a: | prosty test zrób sobie elektromagnes |
A ty wsadź ręke w ogięń i potrzymaj z 10 minut zobaczysz ze parzy równiez woda jest mokra!!!!!!!!!!!!! Astonisched co?????
--Co to forum dla uczniów szkoły realnej?????????? do lat 12?
DruhRafal napisał/a: | To jest silnik briggs stration |
To najzupełniej normalny silnik komutatorowy tyle że rozpłaszczony na naleśnik
Czy wdzieliście tylko komutatory walcowe ??? -bywają i tarczowe , tu wykorzystano mocno grube uzwojenie spłaszczono , nima połączeń i wszystko jest lżejsze.
magnesy są na tarczy i uzwojenie jest na tarczy elektromagnesy są skierowane nie osiowo jak w normalnym ale ku magnesom na tarczy ale to dalej zypenie zwykły silnik komutatorowy jak w suszarce do włosów tyle że pomysłowo i dobrze wyknany |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Żelazo w środku jest niezbędne |
Otóż nie jest! Widziałem podobne silniki z neodymami, powklejanymi na aluminiowym wirniku , robione jako jakaś 'praca' na uczelni , a nie przez szewca z zamiłowaniem do prundu.
Róznica będzie znacząca , bo sie do cholery, inaczej pozamukaja pola magnesów stałych, to jaka ma być??????
Ale żelazo waży jak grom a mam wrażenie że wirniki robi się z żelaza bo zawsze były , z żelaza. Nie było neodymów a z magnesikami robiło sie głównie do zabawek , powazne były z uzwojeniem i żelazem
--to jak se wsadziło magnes to najprościej było tyn żelazny wirnik wykorzystać.
W modelarskim zazwyczaj jest uzwojony środek i neodym na wierzchu to gdzie to żelazo???????????????????????????????????????
W powierzu w postaci aerozolu lata?
albo wam sie rype rotor ze statorem , elektromagnesy z magnesami stałymi.... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
Kolego, trochę więcej szacunku proszę dla użytkowników forum. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia.
Robiliśmy sprzęgło magnetyczne na wzór starego, z magnesami trwałymi.
Zastosowaliśmy neodymowe, spodziewaliśmy się, że będą za mocne. Zrobiliśmy wirnik i stojan z niemagnetycznych materiałów. Ilość super neodymów była wieksza niż poprzednich, wynik: moment przenoszony przez sprzęgło był wiele mniejszy niż na starych magnesach. Po zastosowaniu pierścienia żelaznego sprzęgło jest wielokrotnie silniejsze. Czy zastosujesz żelazo czy papier toaletowy to zależy od konstruktora. Ważniejsze pytanie czy ma to jako tako działać czy wycisnąć max srpawności z tego ustrojstwa. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Kolego, trochę więcej szacunku |
A proszę bardzo tylko nudno będzie ....:( a taki masz uśmiechnięty awatar....
-jak kogoś uraziłem to sory , nie zamierzałem , postaram się nadąć odpowiednio do powagi forum
rarek napisał/a: | Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia. | Sory nie przejmaj sie , moimi szpileczkam , świetnie opisałeś , to co opisałeś , liczyłem że moze wgłebiłeś sie w linie sił itp .... Mnie w tm wypadku bardziej zależy na kilogramach niż osiągach faktycznie i zdał by sie kompromis. natomiast częściowo chyba jest to do zrobienia . Musze po prostu znaleźć czas i poczytać . T w sumie kłopotliwe , bo zjednej storny to bardzo podstawowa wiedza , a z drugiej z magnetyzmem czesto nic nie jest proste I z podstawowego podręcnika ,nic sie człowiek sensownego nie dowie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|