|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki alternatywne - alternator |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Cytat: | Kliknij na "odpowiedz" i tam masz "dodaj załącznik" |
to pod opera chyba nie działa robiłemm kilka razy j.w. i nie działało zamieściłem więc link
pozdrawiam |
Dokładnie jest "dodaj plik".
Jestem teraz pod operą i ta opcja jest. Na dole strony. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009
|
|
|
Żeby stwierdzić, co jest lepsze: AC, czy BLDC, czy też DC (jak u mnie); to wystarczy porównać prędkości i zasięgi tych lekkich autek i któregoś mojego.
Niebo a zimia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009
|
|
|
Jeden projektował, drugi rysował, trzeci próbował, a czwarty wykonał.
Te silnik są ciężkie, mało sprawne, i mają małą moc.
Moim zdaniem, to już MELEX miał lepszy napęd. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009
|
|
|
w wadze na pewno |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
No tak, ale dla naszych celów, mimo większych komplikacji, zastosowanie hallotronów powinno być jednak lepsze. Może nie na dniach, ale zrobię ten uklad na MC33035 i zobaczymy co z tego wyjdzie, do przemyślenia jest tylko sterowanie końcówką mocy.
Cały czas się zastanawiam ile straci na sprawności altek zasilany prostokątem, a nie sinusem, bo większych różnic z praktycznego punktu widzenia między BLDC a silnikiem synchronicznym jak dotad nie znalazłem. |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
jakby nie patrzeć uzwojenia silników DC są zasilane prostokątem (komutator nie wytwarza sinusoidy) a sprawności są ok dobre silniki BLDC też mają bardzo dobre sprawności |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
Działaj więc, wiosna tuż tuż najlepszy czas na testy. W sterowaniu halami pojawia się jeszcze problem przy starcie, w którą stronę wystaruje. Może już to przymyślałeś.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez rarek Nie 15 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
Nie spodziewaqłem się takiego problemu z kierunkiem obrotów, gdzie o tym wyczytałeś? Ten mój silnik BLDC zawsze startuje w tę stronę w którą powinien, na wyjściu sterownika jest przełącznik "zgodnie z ruchem wskazówek zegara" i "przeciwnie do ruchu wskazówek zegara". Widzę że MC33035 też ma przełączanie kierunku obrotów. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
A nie próbowaliście sterowac silnika zrobionego z alternatora z modelarskiego regulatora mocy do silników 3F.Mam silnik BLDC od wentylatora trzeba by je było przewinąc na niższe napięcie.silnik ma 18 zebow na stojanie i 12 biegunów magnetycznych na wirniku .Średnica wirnika to jakieś 120mm |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
To by było najprostsze na początek, ale nie mam takiego sterownika. Zresztą pod obciążeniem pewnie altek miałby problemy z utrzymaniem synchronizmu |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
Cytat: | 26 Paź 2008 17:28 Re: pojazd na silnikach 3f
A czy hallotrony dają informację o położeniu zatrzymanego wału?
Po starcie oczywiście wystarczy "zwykły" enkoder, krytyczny jest tu moment kiedy uruchamiamy zatrzymany silnik o nieznanym położeniu. |
całość
http://www.elektroda.pl/r...86aee4cbaac1c5b
pojawia się to przy dużych momentach jeśli teraz testujesz bez obciążenia to problem się nie pojawi
Myślę, że na początek nie ma co się rpzejmowoać. Auto zawacha się przez chwilę w którą stronę jechać. Jeśli bedzie sprzęgło kierunkowe to zjawisko nie da się zauważyć.
Wersja produkcyjna zostanie pozbawiona wad wersji beta.
pozdrawiam |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
Dałoby się zainstalować wirnik w altku, który pozwoliłby na pracę asynchroniczną?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009
|
|
|
Ba, napewno by się dało, skoro nawet bez przeróbek wirnik potrafi się zachowywać jak w asynchronie.
Pomijając jednak już nawet jak się zabrać do wykonania czy przerobienia takiego wirnika to problemem może być utrzymanie odpowiednio małej szczeliny powietrznej między rotorem a statorem. No i pewnie uzwojenie stojana optymalizowane było dla specyficznego pola magnetycznego wirnika w alternatorze. Pomysł owszem, ciekawy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|