ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silniki alternatywne - alternator
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

rarek napisał/a:
Cytat:
Kliknij na "odpowiedz" i tam masz "dodaj załącznik"

to pod opera chyba nie działa robiłemm kilka razy j.w. i nie działało zamieściłem więc link
pozdrawiam


Dokładnie jest "dodaj plik".
Jestem teraz pod operą i ta opcja jest. Na dole strony.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Żeby stwierdzić, co jest lepsze: AC, czy BLDC, czy też DC (jak u mnie); to wystarczy porównać prędkości i zasięgi tych lekkich autek i któregoś mojego.
Niebo a zimia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

http://www.komel.katowice.pl/elipsa.html
pytanie to kto w końcu zrobił silnik do elipsy i jaki jest 2 czy 2,2??
pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Jeden projektował, drugi rysował, trzeci próbował, a czwarty wykonał.
Te silnik są ciężkie, mało sprawne, i mają małą moc.
Moim zdaniem, to już MELEX miał lepszy napęd.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

w wadze na pewno :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Może to się przydać.
http://www.elektroda.pl/r...86aee4cbaac1c5b
pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

No tak, ale dla naszych celów, mimo większych komplikacji, zastosowanie hallotronów powinno być jednak lepsze. Może nie na dniach, ale zrobię ten uklad na MC33035 i zobaczymy co z tego wyjdzie, do przemyślenia jest tylko sterowanie końcówką mocy.
Cały czas się zastanawiam ile straci na sprawności altek zasilany prostokątem, a nie sinusem, bo większych różnic z praktycznego punktu widzenia między BLDC a silnikiem synchronicznym jak dotad nie znalazłem.
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

jakby nie patrzeć uzwojenia silników DC są zasilane prostokątem (komutator nie wytwarza sinusoidy) a sprawności są ok dobre silniki BLDC też mają bardzo dobre sprawności
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Działaj więc, wiosna tuż tuż najlepszy czas na testy. W sterowaniu halami pojawia się jeszcze problem przy starcie, w którą stronę wystaruje. Może już to przymyślałeś.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez rarek Nie 15 Lut, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Nie spodziewaqłem się takiego problemu z kierunkiem obrotów, gdzie o tym wyczytałeś? Ten mój silnik BLDC zawsze startuje w tę stronę w którą powinien, na wyjściu sterownika jest przełącznik "zgodnie z ruchem wskazówek zegara" i "przeciwnie do ruchu wskazówek zegara". Widzę że MC33035 też ma przełączanie kierunku obrotów.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

A nie próbowaliście sterowac silnika zrobionego z alternatora z modelarskiego regulatora mocy do silników 3F.Mam silnik BLDC od wentylatora trzeba by je było przewinąc na niższe napięcie.silnik ma 18 zebow na stojanie i 12 biegunów magnetycznych na wirniku .Średnica wirnika to jakieś 120mm
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

To by było najprostsze na początek, ale nie mam takiego sterownika. Zresztą pod obciążeniem pewnie altek miałby problemy z utrzymaniem synchronizmu
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Cytat:
26 Paź 2008 17:28 Re: pojazd na silnikach 3f


A czy hallotrony dają informację o położeniu zatrzymanego wału?

Po starcie oczywiście wystarczy "zwykły" enkoder, krytyczny jest tu moment kiedy uruchamiamy zatrzymany silnik o nieznanym położeniu.


całość
http://www.elektroda.pl/r...86aee4cbaac1c5b

pojawia się to przy dużych momentach jeśli teraz testujesz bez obciążenia to problem się nie pojawi
Myślę, że na początek nie ma co się rpzejmowoać. Auto zawacha się przez chwilę w którą stronę jechać. Jeśli bedzie sprzęgło kierunkowe to zjawisko nie da się zauważyć.
Wersja produkcyjna zostanie pozbawiona wad wersji beta.
:)
pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Dałoby się zainstalować wirnik w altku, który pozwoliłby na pracę asynchroniczną?

pozdrawiam
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Lut, 2009   

Ba, napewno by się dało, skoro nawet bez przeróbek wirnik potrafi się zachowywać jak w asynchronie.
Pomijając jednak już nawet jak się zabrać do wykonania czy przerobienia takiego wirnika to problemem może być utrzymanie odpowiednio małej szczeliny powietrznej między rotorem a statorem. No i pewnie uzwojenie stojana optymalizowane było dla specyficznego pola magnetycznego wirnika w alternatorze. Pomysł owszem, ciekawy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group