ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silniki alternatywne - alternator
Autor Wiadomość
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

moze to pomoze

obwod_mag.JPG
strumien mag
Pobierz Plik ściągnięto 420 raz(y) 230,92 KB

 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

:) hmm albo pomyliłes obrazki :) albo jesteś złośliwy :) no ale cóż :) moze i sie mi należy , Tez byłem :)

-Mnie chodzi raczej o cos takiego :)





Tu link do strony http://www.matchrockets.com/ether/halbach.html

Na takich układach jeździ przynajmniej jedna kolej magnetyczna . znaczy lewituje na polu magnetycznym tych magnesów i polu wytworzonym przez prądy w aluminiowych zwojach wytworzonym tylko na skutek przesuwana sie nad magnesami.
Troche zamojtane bo w telegraficznym skrócie :) ale jak kto czhce nie ch se doczyta pod linkiem.
--Stosuje sie to juz tez w silnikach ..... ale w produkcji przemysłowej jeszcze nie natrafilem
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

masz racje! po co sprawdzać taką oczywistość... przecież wiadomo że wszyscy się mylą i budują silniki od 150 lat źle, myślę że masz szanse na nobla
kurcze nie ma to jak odkryć w garażu że powietrze lepiej zamyka obwód magnetyczny niż stal, ci naukowcy to muszą być durnie siedzą w takich laboratoriach a oczywistości nie widzą albo to jest ich celowe działanie - dodawanie balastu i nie powstają super lekkie silniki do samochodów ach ta mafia paliwowa!

przecież z tych rysunków które wkleiłeś od razu widać że powietrze jest lepsze od czegokolwiek! wreszcie ktoś kto odpowiednio podchodzi do problemu dziękujemy za podnoszenie poziomu forum!
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Niech kombinuje, to może coś wykombinuje.
Wielu naukowców ma zbyt dużą wiedzę, żeby coś innego i nowego odkryć lub wynaleźć, to są ogromne ograniczenia, a trzeba nowego spojrzenia na sprawę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie.

bs: są polskie opracownia i doświadczenia ne ten temat
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

rarek napisał/a:
Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie.

bs: są polskie opracownia i doświadczenia ne ten temat


Ja proponuję, aby kolega zrobił prototyp i sprawdził, czy to działa - jeśli tak to może być bardzo ciekawy temat...
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

silnik moge zrobic
ale nie mam pojecia o kontrolerze
z opisow wynika ze podzial strumienia przy takim ukladzie jest asymetryczny 1/3
wiec wszystkiego nie da sie zawrocic bez stali, uzyskuje sie bardziej wyrownany moment i mniejszy moment zaczepowy
ale czy sie oplaca???????????
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Gru, 2009   

rarek napisał/a:
Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie.
to jest dobrze powiedziane :) tylko 'wiedzą' powinno byc tak " wiedzą " :)

--Ale spoko ja sie tylko zapytałem :) A nieudany eksperyment to też piękny eksperyment :) wyluzujta nieco :)
rarek napisał/a:
ale czy sie oplaca???????????
Pewnie do jednego tak, a do innego zastosowania nie , ale mam wrażenie że niektóre modelarskie silniki z pierścieniem magnesowym na zewnątrz sa właśnie tak magnesowane , bo to niekoniecznie trzeba z kawałków , można pierścień z neodymu tak namagnesować przy produkcji. W reku tego nie miałem , to tylko wrażenie , z jakiegoś filmiku pokazowego czy reklamowego





:mrgreen:
A kolegę pozwolę sobie zacytować w całości :) tak z życzliwości, czystej :) niech se jeszcze raz poczyta, co napisał, pewnie lubi czytać takie mądre i wyważone wypowiedzi :)

kuras999 napisał/a:
masz racje! po co sprawdzać taką oczywistość... przecież wiadomo że wszyscy się mylą i budują silniki od 150 lat źle, myślę że masz szanse na nobla
kurcze nie ma to jak odkryć w garażu że powietrze lepiej zamyka obwód magnetyczny niż stal, ci naukowcy to muszą być durnie siedzą w takich laboratoriach a oczywistości nie widzą albo to jest ich celowe działanie - dodawanie balastu i nie powstają super lekkie silniki do samochodów ach ta mafia paliwowa!

przecież z tych rysunków które wkleiłeś od razu widać że powietrze jest lepsze od czegokolwiek! wreszcie ktoś kto odpowiednio podchodzi do problemu dziękujemy za podnoszenie poziomu forum!


Pieknieś to ujął :) :) Lece do providenta pozycze, ale musze koniecznie mieć frak !!! No po tego Nobla !!!!!! :)
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Śro 23 Gru, 2009   

Ok - to ja mam 2 pytanie w temacie silników alternatywnych.

1. Do mojego pomysłu na własnym silnikiem skłoniła mnie moja korespondencja z Panem Zbyszkiem (przy okazji serdecznie dziękuję Panu Zbyszkowi za materiały dotyczące silnika Lemco, wyjaśniły mi sporo na temat). Otóż, czy ktokolwiek próbował zrobić samemu silnik typu pancake? Jakkolwiek zrobiony, czy z kształtowników miedzianych, czy też wydrukowany w jakiejś płytce, czy też zatopiony w żywicy epo? Patrząc na m-in silniki lemco nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to nie jest jakiś rocket-science, oczywiście jakość wykonania jest bardzo wysoka i ta jakość może być trudna do odtworzenia, ale nie ma tam nic, co by rzucało technologicznie na kolana, lub uniemożliwiało stworzenie podobnej konstrukcji w warunkach warsztatowych. Wycięcie kształtek to robota dla wyrzynarki laserowej, kwestia dodania odpowiedniej izolacji (myślałem o twardym kauczuku), obudowa z gniazdami dla łożysk to może być większy kłopot, ale może udałoby się coś takiego wytoczyć, lub użyć gotowca z jakiegoś szrotu. Szczotki są śmiesznie proste, komutatora nie ma per-se, bo szorujemy bezpośrednio po kształtownikach. Magnesy trwałe mogą być droższą imprezą, ale i to jest do przeskoczenia. Co myślicie?

2. Pytanie z innej beczki. Czy ktoś przerobił kiedykolwiek rozrusznik samochodowy na silnik do motocykla lub ciężkiego roweru? Zakładając wstawienie tocznych łożysk, zastąpienie stycznika kontrolerem, lub po prostu przełącznikiem kilkustopniowym i można latać na niezłej mocy. W sieci widziałem do tej pory rowery napędzane rozrusznikami, pod napięciem 24V, z opisu twórców wynikało, że 24V spokojnie chodzą na rozruszniku 12V i nie ma żadnego problemu z przegrzewaniem, etc. Dodatkową atrakcją mogłby być rozrusznik do ciężkiego diesla, który po przewoltowaniu może wyciągnąć moc nawet 4kW (te dane trochę mam z głowy, bo 12V rozruszniki mogą mieć moc ok 1-2kW).

Ok - celem powyższych rozważań jest zawężenie budżetu potrzebnego do zbudowania "w miarę" funkcjonalnego EV. Im taniej się uda to zrobić tym popularniejszy taki pojazd moze być, tak mi się wydaje...
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 23 Gru, 2009   

Cytat:
Czy ktoś przerobił kiedykolwiek rozrusznik samochodowy na silnik

CZemu nie prądnice? Od malucha daje juz 2 kW i nie trzebanic przerabiac.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Gru, 2009   

Skąd wziąłeś Rarek te 2kW? :shock:
Z mocami rozruszników nie jest źle, w Peugeocie 106 1.5D mam 1,4 kW i jest to godny uwagi rozrusznik z przekładnią planetarną i na magnesach stałych. W moim maleństwie - W124 300D - mam 2,3kW, ale to archaiczna konstrukcja.
Mechanicznie to największym problemem byłoby pewnie ułożyskowanie tego końca wirnika, który siedzi w przekładni planetanej. W plastikowej obudowie nie ma zbyt wielkiego pola manewru niestety.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009   

Chwilowo da rade. Wyczytałem, że uzwojenie jest nawinięte na 62V prą w nominale 25A to juz 1500 a w aucie w zdecydowanej wiekszości obciążenia są chwilowe. Poza tym prądnica nie ma żadnych radiatorów.
Aletrnator ma takie samo napięcie a prąd 45 A



Wesołych Świąt
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Gru, 2009   

DruhRafal napisał/a:
i ta jakość może być trudna do odtworzenia,
wirnik to niejednorodny naleśnik , wiotki naleśnik!
Zysk, w porównaniu do zwykłych w Nm i Kw, z kilograma maszyny, uzyskuje sie z płaskości wirnika, ona też pozwala zarobić na tym, że komutator jest duży , a nie dokłada wagi.
Jednak rośnie trudność uzyskania i utrzymania małej i jednakowej szczeliny magnetycznej.
Duże siły miedzy rotorem i statorem w normalnym silniku przenosi kupa żelaza prosto na łożyska i właściwie nie trzeba sie nimi zajmować puki wytrzymują łożyska.

Tu bedą wyginać niejednorodny wirnik, wprowadzać w drgania, luz łożysk , czy łozysk na wale rzędu 0,01 pomnoży sie przez średnice wirnika i na obwodzie powiększy do 0,5 albo więcej w kierunku osiowym.
Stator usztywni obudowa , wirnik tylko sama konstrukcyjna sztywność i szczególna precyzja wykonania. można go pogrubić , ale to z jego cienkości jest zysk , W z kg

Taki silnik można jeszcze ulepszyć , wykonując go jako bezszczotkowy, 'łożyskując'/'podpierając' na obwodzie wirnika. Łożyska (oporowe) średnicy pół metra czy więcej byłby nieco ciężkie :) więc raczej trzeba mysleć o poduszce powietrznej albo podobnym 'wynalazku' cisnieniowo, odśrodkowo smarowanym, łożysku ślizgowym?................... ?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 25 Gru, 2009   

to ile powinno być magnesów w alernatorze? I produkuje wirnik!!
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 26 Gru, 2009   

http://darmowa-energia.ek...rad/altern.html
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group