|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki alternatywne - alternator |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
moze to pomoze
obwod_mag.JPG strumien mag |
Pobierz Plik ściągnięto 420 raz(y) 230,92 KB |
|
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
hmm albo pomyliłes obrazki albo jesteś złośliwy no ale cóż moze i sie mi należy , Tez byłem
-Mnie chodzi raczej o cos takiego
Tu link do strony http://www.matchrockets.com/ether/halbach.html
Na takich układach jeździ przynajmniej jedna kolej magnetyczna . znaczy lewituje na polu magnetycznym tych magnesów i polu wytworzonym przez prądy w aluminiowych zwojach wytworzonym tylko na skutek przesuwana sie nad magnesami.
Troche zamojtane bo w telegraficznym skrócie ale jak kto czhce nie ch se doczyta pod linkiem.
--Stosuje sie to juz tez w silnikach ..... ale w produkcji przemysłowej jeszcze nie natrafilem |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
masz racje! po co sprawdzać taką oczywistość... przecież wiadomo że wszyscy się mylą i budują silniki od 150 lat źle, myślę że masz szanse na nobla
kurcze nie ma to jak odkryć w garażu że powietrze lepiej zamyka obwód magnetyczny niż stal, ci naukowcy to muszą być durnie siedzą w takich laboratoriach a oczywistości nie widzą albo to jest ich celowe działanie - dodawanie balastu i nie powstają super lekkie silniki do samochodów ach ta mafia paliwowa!
przecież z tych rysunków które wkleiłeś od razu widać że powietrze jest lepsze od czegokolwiek! wreszcie ktoś kto odpowiednio podchodzi do problemu dziękujemy za podnoszenie poziomu forum! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
Niech kombinuje, to może coś wykombinuje.
Wielu naukowców ma zbyt dużą wiedzę, żeby coś innego i nowego odkryć lub wynaleźć, to są ogromne ograniczenia, a trzeba nowego spojrzenia na sprawę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie.
bs: są polskie opracownia i doświadczenia ne ten temat |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie.
bs: są polskie opracownia i doświadczenia ne ten temat |
Ja proponuję, aby kolega zrobił prototyp i sprawdził, czy to działa - jeśli tak to może być bardzo ciekawy temat... |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009
|
|
|
silnik moge zrobic
ale nie mam pojecia o kontrolerze
z opisow wynika ze podzial strumienia przy takim ukladzie jest asymetryczny 1/3
wiec wszystkiego nie da sie zawrocic bez stali, uzyskuje sie bardziej wyrownany moment i mniejszy moment zaczepowy
ale czy sie oplaca??????????? |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | Jak wszyscy wiedzą, że się nie da to zrobi to ten, który o tym nie wie. | to jest dobrze powiedziane tylko 'wiedzą' powinno byc tak " wiedzą "
--Ale spoko ja sie tylko zapytałem A nieudany eksperyment to też piękny eksperyment wyluzujta nieco
rarek napisał/a: | ale czy sie oplaca??????????? | Pewnie do jednego tak, a do innego zastosowania nie , ale mam wrażenie że niektóre modelarskie silniki z pierścieniem magnesowym na zewnątrz sa właśnie tak magnesowane , bo to niekoniecznie trzeba z kawałków , można pierścień z neodymu tak namagnesować przy produkcji. W reku tego nie miałem , to tylko wrażenie , z jakiegoś filmiku pokazowego czy reklamowego
A kolegę pozwolę sobie zacytować w całości tak z życzliwości, czystej niech se jeszcze raz poczyta, co napisał, pewnie lubi czytać takie mądre i wyważone wypowiedzi
kuras999 napisał/a: | masz racje! po co sprawdzać taką oczywistość... przecież wiadomo że wszyscy się mylą i budują silniki od 150 lat źle, myślę że masz szanse na nobla
kurcze nie ma to jak odkryć w garażu że powietrze lepiej zamyka obwód magnetyczny niż stal, ci naukowcy to muszą być durnie siedzą w takich laboratoriach a oczywistości nie widzą albo to jest ich celowe działanie - dodawanie balastu i nie powstają super lekkie silniki do samochodów ach ta mafia paliwowa!
przecież z tych rysunków które wkleiłeś od razu widać że powietrze jest lepsze od czegokolwiek! wreszcie ktoś kto odpowiednio podchodzi do problemu dziękujemy za podnoszenie poziomu forum! |
Pieknieś to ujął Lece do providenta pozycze, ale musze koniecznie mieć frak !!! No po tego Nobla !!!!!! |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2009
|
|
|
Ok - to ja mam 2 pytanie w temacie silników alternatywnych.
1. Do mojego pomysłu na własnym silnikiem skłoniła mnie moja korespondencja z Panem Zbyszkiem (przy okazji serdecznie dziękuję Panu Zbyszkowi za materiały dotyczące silnika Lemco, wyjaśniły mi sporo na temat). Otóż, czy ktokolwiek próbował zrobić samemu silnik typu pancake? Jakkolwiek zrobiony, czy z kształtowników miedzianych, czy też wydrukowany w jakiejś płytce, czy też zatopiony w żywicy epo? Patrząc na m-in silniki lemco nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to nie jest jakiś rocket-science, oczywiście jakość wykonania jest bardzo wysoka i ta jakość może być trudna do odtworzenia, ale nie ma tam nic, co by rzucało technologicznie na kolana, lub uniemożliwiało stworzenie podobnej konstrukcji w warunkach warsztatowych. Wycięcie kształtek to robota dla wyrzynarki laserowej, kwestia dodania odpowiedniej izolacji (myślałem o twardym kauczuku), obudowa z gniazdami dla łożysk to może być większy kłopot, ale może udałoby się coś takiego wytoczyć, lub użyć gotowca z jakiegoś szrotu. Szczotki są śmiesznie proste, komutatora nie ma per-se, bo szorujemy bezpośrednio po kształtownikach. Magnesy trwałe mogą być droższą imprezą, ale i to jest do przeskoczenia. Co myślicie?
2. Pytanie z innej beczki. Czy ktoś przerobił kiedykolwiek rozrusznik samochodowy na silnik do motocykla lub ciężkiego roweru? Zakładając wstawienie tocznych łożysk, zastąpienie stycznika kontrolerem, lub po prostu przełącznikiem kilkustopniowym i można latać na niezłej mocy. W sieci widziałem do tej pory rowery napędzane rozrusznikami, pod napięciem 24V, z opisu twórców wynikało, że 24V spokojnie chodzą na rozruszniku 12V i nie ma żadnego problemu z przegrzewaniem, etc. Dodatkową atrakcją mogłby być rozrusznik do ciężkiego diesla, który po przewoltowaniu może wyciągnąć moc nawet 4kW (te dane trochę mam z głowy, bo 12V rozruszniki mogą mieć moc ok 1-2kW).
Ok - celem powyższych rozważań jest zawężenie budżetu potrzebnego do zbudowania "w miarę" funkcjonalnego EV. Im taniej się uda to zrobić tym popularniejszy taki pojazd moze być, tak mi się wydaje... |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 23 Gru, 2009
|
|
|
Cytat: | Czy ktoś przerobił kiedykolwiek rozrusznik samochodowy na silnik |
CZemu nie prądnice? Od malucha daje juz 2 kW i nie trzebanic przerabiac. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
Skąd wziąłeś Rarek te 2kW?
Z mocami rozruszników nie jest źle, w Peugeocie 106 1.5D mam 1,4 kW i jest to godny uwagi rozrusznik z przekładnią planetarną i na magnesach stałych. W moim maleństwie - W124 300D - mam 2,3kW, ale to archaiczna konstrukcja.
Mechanicznie to największym problemem byłoby pewnie ułożyskowanie tego końca wirnika, który siedzi w przekładni planetanej. W plastikowej obudowie nie ma zbyt wielkiego pola manewru niestety. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
Chwilowo da rade. Wyczytałem, że uzwojenie jest nawinięte na 62V prą w nominale 25A to juz 1500 a w aucie w zdecydowanej wiekszości obciążenia są chwilowe. Poza tym prądnica nie ma żadnych radiatorów.
Aletrnator ma takie samo napięcie a prąd 45 A
Wesołych Świąt |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2009
|
|
|
DruhRafal napisał/a: | i ta jakość może być trudna do odtworzenia, | wirnik to niejednorodny naleśnik , wiotki naleśnik!
Zysk, w porównaniu do zwykłych w Nm i Kw, z kilograma maszyny, uzyskuje sie z płaskości wirnika, ona też pozwala zarobić na tym, że komutator jest duży , a nie dokłada wagi.
Jednak rośnie trudność uzyskania i utrzymania małej i jednakowej szczeliny magnetycznej.
Duże siły miedzy rotorem i statorem w normalnym silniku przenosi kupa żelaza prosto na łożyska i właściwie nie trzeba sie nimi zajmować puki wytrzymują łożyska.
Tu bedą wyginać niejednorodny wirnik, wprowadzać w drgania, luz łożysk , czy łozysk na wale rzędu 0,01 pomnoży sie przez średnice wirnika i na obwodzie powiększy do 0,5 albo więcej w kierunku osiowym.
Stator usztywni obudowa , wirnik tylko sama konstrukcyjna sztywność i szczególna precyzja wykonania. można go pogrubić , ale to z jego cienkości jest zysk , W z kg
Taki silnik można jeszcze ulepszyć , wykonując go jako bezszczotkowy, 'łożyskując'/'podpierając' na obwodzie wirnika. Łożyska (oporowe) średnicy pół metra czy więcej byłby nieco ciężkie więc raczej trzeba mysleć o poduszce powietrznej albo podobnym 'wynalazku' cisnieniowo, odśrodkowo smarowanym, łożysku ślizgowym?................... ? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2009
|
|
|
to ile powinno być magnesów w alernatorze? I produkuje wirnik!! |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|