ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silniki alternatywne - alternator
Autor Wiadomość
tree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Gru, 2009   

rarek napisał/a:
to ile powinno być magnesów w alernatorze? I produkuje wirnik!!


chyba tyle ile biegónów (zębów) orginalnego wirnika i chyba sie tego zmienic bez przezwajania nie da
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009   

ok to sprobuje tak
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Śro 30 Gru, 2009   

Jaka będzie reakcja maszyny gdyby zstosować x2 lub x3 ilość magnesów?

poszukuje sprawdzonego silnika bldc do testów - niechciałbym testować niesprawdzonego kontrolera na nieznanym silniku.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
tree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Gru, 2009   

2* to chyba ni bo by musiało być n-n-s-s-n-n-s-s-n-n......... to w sumie tak jakby silniejszy, większy magnes był z z mniejszym polem pośrodku :) to by dalo jakiś sinusoidalno -falisty przebieg :)
3* to może?..... - ale jak te uzwojenia połączone są tam ? czy częściowo sie to nie będzie znosić? Hyba nie powinno
...... hmm na mój rozum powinno pracować z większym momentem na mniejszych obrotach 3*.....- i jako prądnica tez 3 razy wolniej, ale ja nie bardzo z tymi polami :) magnetycznymi , to łba se nie dam uciąć ..
Już raz mi sie zdawało i musiałem wyrywać magnesy :)

No i ewentualnie między N - S mozna sztorcem według tego układu halbacha... u mnie to pozostało chwilowo w zamiarach :)

a! ... coś mi się gdzieś w mózgu kołacze , że korzystnie by było wkleić magnesy nieco skośnie ...... ale ni czorta nie pomne skąd ten pomysł??? Chyba łagodniejszy przebieg i coś ze zmniejszeniem momentu zaczepowego ...al to może być bzdura :) równie dobrze ....... hmmmm - kiedyś chyba widziałem skośnie ułożone rowki uzwojeń w silniku ? może i nie bzdura? :)
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Ok, wpadła mi w ręce stara prądnica od malucha. Jak tylko pstryknę fotki to umieszczę je na forum. Ale mam pytanie: jaką moc mogę wyciągnąć z niej? Czy w ogóle warto próbować przerobić ją na silnik? Przewoltowywać na 48V? Czy po prostu sprzedać na Allegro? :)
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

http://darmowa-energia.eko.org.pl/ --> Elektryczność --> Prądnice starego typu
Moc jak widać raczej niewielka, przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej. Ale wytrzymałość na przewoltowywanie to ciekawe zagadnienie, zwłaszcza jeśli ci nie zależy na prądnicy ;)
Kiedyś bawiłem się taką ciągnikową na nominalnym napięciu, moc była na tyle żenująca, że zatrzymywałem koło pasowe ręką
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Cytat:
przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej

spece od generatorów mówią, że przy zamianie silnika na generator moc bedzie co najwyżej 50%
to z tą fizyką coś nie tak :shock:

a jaki był prąd przy zatrzymaniu wirnika. Wg mnie napięcie powinno być wiele wyższe niż 12vdc (przynajmniej na wirniku)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Pamiętam prądnicę od SYRENY, jako silnik dawała 70W.
Różni się troszkę w konstrukcji.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga.
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010   

Marucha79 napisał/a:
Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga.


Ciekaw jestem, czy wywalenie uzwojenia stojanu i zastąpienie go magnesami neodymowymi zmieniloby dużo? Da się z tego wyciągnąć jakieś 2kW?
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Przeprowadziłem test mam przewinięty silnik od prali na generator 3F .Przy 420obr mam na wyjściu 24V na obciążeniu 500W.
Podłączałem go pod regulator modelarski to się tylko kołysał.To samo na regulatorze z czujnikami halla ale zamówiłem sobie regulator do silnika bafang tego z przekładnią planetarną w środku bez czujników i generator po podłączeniu ładnie płynnie wchodzi na obroty co prawda niewysokie ale wirnik ma 16 biegunów.Na biegu jałowym pobiera 0.33A i 0.85A (mam 2 przeróbki)Silnik bafang bezczujnikowy pobiera na biegu jałowym 0.73A.

Silniki generatory zasilałem z 36V
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012   

Słuchajcie wiem że ameryki właśnie nie odkryłem - ale jaki można by zapodać sterownik modelarski (ESC) żeby ładnie napędził alternator? Mam wersję 60A od jakiejś Renówki przerobioną - mam wyciągnięte kable z uzwojeń stojana - stojan podpięty jest w gwiazdę - w razie potrzeby mam dostęp do punktu zerowego stojana i mogę przełączyć w trójkąt - dodatkowo mam wyprowadzone kable od szczotek. Regulator napięcia już też wymontowałem. Jak myslicie czym to pogonić? Bo mam szatański koncept wywalenia swojej 250W maszynki z roweru i zasadzenia tam alternatora plus strownik modelarski i dopięcie tego do manetki :mrgreen:
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

rozmawiałem dziś z znajomym modelarzem orientującym się w sterownikach modelarskich i on twierdzi że powinno to ruszyć bez trudu choć sprawność tego może być marna. Mierzyłem swojego altka i uzwojenia mają coś ok. 0,1 Ohm - nie sądzę zatem żeby bezszczotkowce miały więcej. Zawsze mogę lekko podmagnesować twornik poprzez jego uzwojenia. Byłoby to takie quasi-BLDC gdzie zamiast magnesów miałbym cewkę w wirniku i mógł sterować po części jej polem.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012   

.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group