GT 1500w 45A i tryb 120% |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017 GT 1500w 45A i tryb 120%
|
|
|
Czy ktos wie na czym dokladnie polega tryb 120% w sterowniku GT 1500W?
Zwieksza prad ponad 45A czy max to 45A a w pozostalych tryba daje mniej? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
ktos kiedys pisal ze podaje wieksze przesuniecie fazowe miedzy pradem a wirnikiem przez co da wieksza predkosc ale mniejsza sprawnosc. Ale jak jest naprawde to nie wiem. Mozliwe ze to pic na wode i te 120% to tak naprawde 100% |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Tak po chłopsku, przełącznik zmienia tylko max prędkość , nie zmienia prądu.
Używa się tego w zasadzie jako taki tempomat z 3 trybami.
Przy czym 120% będzie działało tylko jak poprawnie wam działają hale bo inaczej nie zauważycie różnicy. |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Tak po prawdzie, to sterownik blokowy, jakim jest GT 1500, zwiększa napięcie na silniku, przez co zwiększa się prędkość. W steronikach wektorowych (Sabvoton), napięcie w fazach jest stałe, manetka zwiększa prąd (Ampery...). |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
to jest 120% bo faktycznie do działania potrzebne halle, wiec prawie na pewno zmienia kąt wyprzedzenia |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Tak po prawdzie to wszystkie sterowniki do silnikow elektrycznych steruja zawsze napieciem poprzez PWM. Zmniejszajac napiecie zmniejsza sie i prad. A teraz czy ta regulacja odbywa sie przy obserwacji napiecia czy pradu to juz kwestia programu jaki tam siedzi. Czy FOC czy trapezowy to akurat nie ma znaczenia.
Skoro jest tak jak napisal tas to faktycznie musi byc regulacja przesuniecia fazowego. Bezczujnilkowe pomiary pozycji walu sa bardzo malo dokladne i by sie tu niesprawdzily przy tak wolnych silnikach jak nasze huby |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Z moich testów by wynikało (kilka pomiarów na tym samym odcinku w 3 różnych trybach), że przyspieszenie do ~25kmh jest bez zmian dla każdego z trybu. Dla trybu najniższego powyżej 25kmh już się rozpędza znacznie wolniej do 40kmh niż w trybie normalnym. W trybie 120% przyspieszenie się poprawia przy wyższej prędkości (>30kmh) i faktycznie te kilka kmh jest szybciej na vmax. Testy robiłem na baterii 13s (max 54,6V)
Chciałem tylko mieć pewność że nawet w trybie 120% nie puszcza więcej niż 45A bo nie chciałbym męczyć baterii niepotrzebnie. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
na pewno nie puszcza więcej |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Chiński watomierz, woltomierz i wszystkomierz, parę dolców kosztuje, wszystko Ci powie, ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę.. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
xyz2a napisał/a: | A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali. |
Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).
Zabezpieczenie zawsze warto mieć bo jak będziesz miał te 80% a będziesz cisnął pod górkę to też ci się może przegrzać.
ravkill napisał/a: | ...ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę.. |
Te 45A idzie tylko ułamek sekundy, zwykłe watomierze tego nie wychwycą bo często stosują metodę wygładzania. Ja na arduino wychwyciłem maks ~46A ale to był tylko jeden odczyt na tysiące w ciągu sekundy. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
A te chwilowe napiecia/natężenia i inne przydatne wartości odczytam bez ingerencji w silnik? Tak z ciekawości pytam bo przez pierwsze 3 miesiące chciałbym pojeździć na niemodyfikowanym sprzęcie z uwagi na gwarancję. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: |
Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).
|
Czy to są na tyle istotne różnice w sprawności że ekonomiczniej jest jechać na silniku np. 20km/h zamiast 10kmh ?
Macie może jakieś przykładowe logi z GT 1500W 45A przebiegu mocy lub prądu vs. prędkość/czas ?
xyz2a napisał/a: | A te chwilowe napiecia/natężenia i inne przydatne wartości odczytam bez ingerencji w silnik? Tak z ciekawości pytam bo przez pierwsze 3 miesiące chciałbym pojeździć na niemodyfikowanym sprzęcie z uwagi na gwarancję. |
Tak, woltomierz równolegle z linią zasilania i amperomierz szeregowo na boczniku lub miernik cęgowy.
Ja np. nie chce z roweru robić choinki i na stałe mi takie coś nie potrzebne tylko aby poznać maszyne |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Najekonomiczniej jechać około 35km/h... opór powietrza jeszcze znośny a sprawność silnika już podchodzi pewnie pod 80% |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Chciałem zwrócić uwagę,że sterownik w trybie 120% działa tak, że najpierw osiąga prędkość 80% by po 2-3 sekundach jak sobie coś odczyta z halli dostaje kopa i kręci na maa. Troszkę jak pralka przed wirowaniem |
|
|
|
|
|