ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT 1500w 45A i tryb 120%
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   GT 1500w 45A i tryb 120%

Czy ktos wie na czym dokladnie polega tryb 120% w sterowniku GT 1500W?
Zwieksza prad ponad 45A czy max to 45A a w pozostalych tryba daje mniej?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

ktos kiedys pisal ze podaje wieksze przesuniecie fazowe miedzy pradem a wirnikiem przez co da wieksza predkosc ale mniejsza sprawnosc. Ale jak jest naprawde to nie wiem. Mozliwe ze to pic na wode i te 120% to tak naprawde 100% :D
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Tak po chłopsku, przełącznik zmienia tylko max prędkość , nie zmienia prądu.
Używa się tego w zasadzie jako taki tempomat z 3 trybami.

Przy czym 120% będzie działało tylko jak poprawnie wam działają hale bo inaczej nie zauważycie różnicy.
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Tak po prawdzie, to sterownik blokowy, jakim jest GT 1500, zwiększa napięcie na silniku, przez co zwiększa się prędkość. W steronikach wektorowych (Sabvoton), napięcie w fazach jest stałe, manetka zwiększa prąd (Ampery...).
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

to jest 120% bo faktycznie do działania potrzebne halle, wiec prawie na pewno zmienia kąt wyprzedzenia
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Tak po prawdzie to wszystkie sterowniki do silnikow elektrycznych steruja zawsze napieciem poprzez PWM. Zmniejszajac napiecie zmniejsza sie i prad. A teraz czy ta regulacja odbywa sie przy obserwacji napiecia czy pradu to juz kwestia programu jaki tam siedzi. Czy FOC czy trapezowy to akurat nie ma znaczenia.

Skoro jest tak jak napisal tas to faktycznie musi byc regulacja przesuniecia fazowego. Bezczujnilkowe pomiary pozycji walu sa bardzo malo dokladne i by sie tu niesprawdzily przy tak wolnych silnikach jak nasze huby
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Z moich testów by wynikało (kilka pomiarów na tym samym odcinku w 3 różnych trybach), że przyspieszenie do ~25kmh jest bez zmian dla każdego z trybu. Dla trybu najniższego powyżej 25kmh już się rozpędza znacznie wolniej do 40kmh niż w trybie normalnym. W trybie 120% przyspieszenie się poprawia przy wyższej prędkości (>30kmh) i faktycznie te kilka kmh jest szybciej na vmax. Testy robiłem na baterii 13s (max 54,6V)

Chciałem tylko mieć pewność że nawet w trybie 120% nie puszcza więcej niż 45A bo nie chciałbym męczyć baterii niepotrzebnie.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

na pewno nie puszcza więcej :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Chiński watomierz, woltomierz i wszystkomierz, parę dolców kosztuje, wszystko Ci powie, ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę..
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

xyz2a napisał/a:
A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali.


Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).

Zabezpieczenie zawsze warto mieć bo jak będziesz miał te 80% a będziesz cisnął pod górkę to też ci się może przegrzać.

ravkill napisał/a:
...ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę..


Te 45A idzie tylko ułamek sekundy, zwykłe watomierze tego nie wychwycą bo często stosują metodę wygładzania. Ja na arduino wychwyciłem maks ~46A ale to był tylko jeden odczyt na tysiące w ciągu sekundy.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

A te chwilowe napiecia/natężenia i inne przydatne wartości odczytam bez ingerencji w silnik? Tak z ciekawości pytam bo przez pierwsze 3 miesiące chciałbym pojeździć na niemodyfikowanym sprzęcie z uwagi na gwarancję.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Mitar napisał/a:

Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).


Czy to są na tyle istotne różnice w sprawności że ekonomiczniej jest jechać na silniku np. 20km/h zamiast 10kmh ?

Macie może jakieś przykładowe logi z GT 1500W 45A przebiegu mocy lub prądu vs. prędkość/czas ?

xyz2a napisał/a:
A te chwilowe napiecia/natężenia i inne przydatne wartości odczytam bez ingerencji w silnik? Tak z ciekawości pytam bo przez pierwsze 3 miesiące chciałbym pojeździć na niemodyfikowanym sprzęcie z uwagi na gwarancję.


Tak, woltomierz równolegle z linią zasilania i amperomierz szeregowo na boczniku lub miernik cęgowy.

Ja np. nie chce z roweru robić choinki i na stałe mi takie coś nie potrzebne tylko aby poznać maszyne :)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Najekonomiczniej jechać około 35km/h... opór powietrza jeszcze znośny a sprawność silnika już podchodzi pewnie pod 80%
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Chciałem zwrócić uwagę,że sterownik w trybie 120% działa tak, że najpierw osiąga prędkość 80% by po 2-3 sekundach jak sobie coś odczyta z halli dostaje kopa i kręci na maa. Troszkę jak pralka przed wirowaniem ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group