ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT 1500w 45A i tryb 120%
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Chciałem zwrócić uwagę,że sterownik w trybie 120% działa tak, że najpierw osiąga prędkość 80% by po 2-3 sekundach jak sobie coś odczyta z halli dostaje kopa i kręci na maa. Troszkę jak pralka przed wirowaniem ;-)


To by miało sens i pokrywało się z moimi subiektywnymi odczuciami.
A nie orientujesz się może czy wtedy spada sprawność w stosunku do trybu 100%? i jak bardzo?
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Mitar napisał/a:
xyz2a napisał/a:
A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali.


Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).

Zabezpieczenie zawsze warto mieć bo jak będziesz miał te 80% a będziesz cisnął pod górkę to też ci się może przegrzać.

ravkill napisał/a:
...ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę..


Te 45A idzie tylko ułamek sekundy, zwykłe watomierze tego nie wychwycą bo często stosują metodę wygładzania. Ja na arduino wychwyciłem maks ~46A ale to był tylko jeden odczyt na tysiące w ciągu sekundy.
a co dzieje się fizycznie dla tych 80%.Czy maxymalny prąd jaki może pójść to 36A?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Nie wiem czy spada sprawność, raczej pewnie troszkę rośnie gdyż z wykorzystaniem hallotronów sterownik powoduje kulturalniejsza prace silnika. Amperów na pewno nie zwiększa niż to co w sterowniku. Zauważyłem,że mój silnik w trybie bez halotronowym wyhamowuje samoczynnie przy przekroczeniu 37-38 km/h zaś jak hale zostały naprawione to zjawisko to występowało od 40-42 km/h. Nie potrawie tego mechanizmu wytłumaczyć ale kluczowa jest praca w trybie halotronowym silnika w trybie 120%. Co do zabezpieczeń termicznych , powyżej 800W mocy nominalnej warto stosować bezp. termiczny. Szczególnie w silniku 7x9 z kołem 28 cali.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

Czy ktoś się orientuje czy w GT1500W przy hamowaniu renegeneracyjnym z dużej prędkości sterownik podaje napięcie na aku prosto z silnika (prądnicy) czy jest to w jakiś sposób ograniczane/stabilizowane? (i do jakiego napięcia jeżeli LVC jest fabryczne ~41V)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group