ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT500 - Hamowanie regeneracyjne oraz czujniki hamowania
Autor Wiadomość
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   GT500 - Hamowanie regeneracyjne oraz czujniki hamowania

Czekam na takie czujniki hamulcowe:
https://www.aliexpress.co...2311.0.0.aFKiqY

I teraz pytanie:
Czy GT500 ma regena? W opisie sterownika czytam:

Żółty - Brake-Hi - aktywacja hamulca stanem wysokim (12V)
Biały, Czarny - Brake-Low - aktywacja hamulca poprzez połączenie przewodów

Jak podłączyć te styczniki aby używać regena oraz aby go nie używać czyli styczniki służą jedynie do odcięcia sterownika w przypadku hamowania?
Dzięki!
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Wto 25 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

A to nie jest tak że aktywacja hamulca powoduje tylko wyłączenie silnika, a te sterowniki nie majaregena?
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

No właśnie nie wiem czy mają dlatego pytam :) Gdzieś na forum znalazłem info, że mają w innym miejscu, że nie mają. Potrzebne info od fachowców :)
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 23 Lip, 2017   

O tutaj jest napisane, że ma regena

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6355
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wygląda na to, ze ten sterownik nie posiada hamowania regeneracyjnego.
GT 1500 ma odpowiednie pomarańczowe przewody
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Natomiast GT 500 nie posiada takowych
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html

Z tego co się orientuję, to chińczyk opcjonalnie montuje hamowanie regeneracyjne w tych sterownikach, ale podkreślam opcjonalnie przed złożeniem zamówienia, musiał byś z nim pogadać
https://www.aliexpress.co...2012487273.html
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Ok, dzięki.
A podpowie ktoś jak to powinno być podłączone? :)



czujniki.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2304 raz(y) 40,76 KB

 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

przewody czujników łączysz ze sobą (czerwony z czerwonym , niebieski z niebieskim) i tak połączone pary przewodów łączysz z brake low, np niebieskie do czarnego a czerwone do białego.

Ten hamulec działa na zamkniecie obwodu więc obojętnie który czujnik zrobi zwarcie to zahamuje.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Dzięki o to chodziło. A po co jest brake hi?
 
 
easy rider 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 111
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

U mnie działa bez problemu. Nic nie trzeba kombinować, zwieram biały z czarnym (low) i hamuje. Mówimy o napięciu 36V. Przy 48 V może nie działać. Tak mi to Tas tłumaczył, chyba nic nie pokreciłem
_________________
Początkiujacy miłośnik
Ostatnio zmieniony przez easy rider Pon 24 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Napisałeś teraz o regenie czy o czym?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
Dzięki o to chodziło. A po co jest brake hi?


Np:

http://ebike.nexun.pl/bra...-swiatla-stopu/
 
 
easy rider 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 111
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Hamowanie silnikiem = odzysk.
_________________
Początkiujacy miłośnik
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

easy rider napisał/a:
Hamowanie silnikiem = odzysk.


Bardziej oszczędzanie klocków hamulcowych oraz wygoda. Nie liczyłbym na jakieś mega doładowanie baterii.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Właśnie chodziło mi o siłę hamowania a nie o ładowanie. Obecnie mam V brake i chciałem je trochę wspomóc.
Dzięki panowie.
 
 
easy rider 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 111
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Doładowanie jest ułamkowe , symboliczne. Hamowanie odczuwalne, zależne od prędkości.
_________________
Początkiujacy miłośnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group