ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT500 - Hamowanie regeneracyjne oraz czujniki hamowania
Autor Wiadomość
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

I o to właśnie chodziło. Na regena liczę pod kątem hamowania a nie odzysku energii.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

easy rider napisał/a:
U mnie działa bez problemu. Nic nie trzeba kombinować, zwieram biały z czarnym (low) i hamuje. Mówimy o napięciu 36V. Przy 48 V może nie działać. Tak mi to Tas tłumaczył, chyba nic nie pokreciłem


To nie zależy od napięcia a od ustawionego LVC ( http://ebike.nexun.pl/zmiana-lvc-sterownika/ ) na sterowniku, każdy sterownik jest ustawiony fabrycznie na konkretne napięcie lub zakres napięć jeśli chodzi o odcięcie i regen. Mój np fabrycznie był ustawiony na 48V i nie hamował przy 60V, wystarczyło przelutować kabelki wg poradnika na forum i zadziałało.

easy rider napisał/a:
Doładowanie jest ułamkowe , symboliczne. Hamowanie odczuwalne, zależne od prędkości.


U mnie podczas hamowania w zależności od prędkości odzysk jest od 2W-800W, ale faktycznie raczej to bajer niż coś przydatnego.

Natomiast ja sobie nie wyobrażam bez tego jeździć bo faktycznie mocno wspomaga samo hamowanie i przy przeciętnej jeździe klocki są mało używane.

Są dwa minusy takiego hamowania , pierwszy to nagrzewanie się silnika a drugi znacznie poważniejszy to większe prawdopodobieństwo wyrobienie się osi bo hamowanie pcha oś w 1 stronę a przyśpieszanie w drugą. Przy regenie trzeba mieć dobrze zabezpieczoną oś!!!
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Takie blokady podołają? Stal nierdzewna 5 mm.

IMG_20170723_220210.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 480 raz(y) 2,74 MB

IMG_20170723_220220.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 2,68 MB

 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
I o to właśnie chodziło. Na regena liczę pod kątem hamowania a nie odzysku energii.


I tu możemy płynnie przejść do tematu torque ;) jak z tymi zabezpieczeniami u Ciebie? Bo jak zapewne wiesz używanie regena wiąże się z dużymi siłami które mogą bardzo szybko zniszczyć miejsce mocowania silnika jak i samą oś silnika itd.. itd..

P.S. powtórzyłem myśl kolegi z postu powyżej. Pewnie obydwu nam to do głowy w tym samym momencie przyszło tyle że ja wolniej piszę ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
Ostatnio zmieniony przez maran_hand Pon 24 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wiem wiem 😬😀 na razie nic się nie dzieje. Trzyma sztywno. Dla pewności spróbuję odkręcić dzisiaj śruby i zobaczę czy się wgryza czy nie. Jeszcze dodatkowo te v brake mi strasznie piszczą...
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Nie musisz odkręcać. Jeśli jest jakiś luz to przy hamowaniu będzie słychać delikatne uderzenie którego absolutnie być nie powinno
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Ok. Jeszcze czekam na czujki. Zdam relację jak podlaczę.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Te blokady wyglądają na solidne, nie zniszczysz roweru ani silnika.
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wojtas82 napisał/a:
Takie blokady podołają? Stal nierdzewna 5 mm.

Całkiem ok - sam robiłeś czy zamawiałeś?
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Wycinane wodą w firmie. Reszta czyli odrysowanie ramy, zaprojektowanie sam.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

UPDATE:
Podłączone jak na rysunku i działa.



Regen działa, czuć całkiem niezłe hamowanie, żadnych podejrzanych odgłosów z silnika. Pytanie czy to tylko hamulec czy faktycznie jakiś odzysk jest?

czujniki2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 54,27 KB

czujniki1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 50,42 KB

Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Sob 29 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Trochę nie na temat - dlaczego wybrałeś GT500 zamiast GT1500?
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Ze względu na cenę i wymiary. Moc jest wystarczająca dla mnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group