GT500 - Hamowanie regeneracyjne oraz czujniki hamowania |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
I o to właśnie chodziło. Na regena liczę pod kątem hamowania a nie odzysku energii. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
easy rider napisał/a: | U mnie działa bez problemu. Nic nie trzeba kombinować, zwieram biały z czarnym (low) i hamuje. Mówimy o napięciu 36V. Przy 48 V może nie działać. Tak mi to Tas tłumaczył, chyba nic nie pokreciłem |
To nie zależy od napięcia a od ustawionego LVC ( http://ebike.nexun.pl/zmiana-lvc-sterownika/ ) na sterowniku, każdy sterownik jest ustawiony fabrycznie na konkretne napięcie lub zakres napięć jeśli chodzi o odcięcie i regen. Mój np fabrycznie był ustawiony na 48V i nie hamował przy 60V, wystarczyło przelutować kabelki wg poradnika na forum i zadziałało.
easy rider napisał/a: | Doładowanie jest ułamkowe , symboliczne. Hamowanie odczuwalne, zależne od prędkości. |
U mnie podczas hamowania w zależności od prędkości odzysk jest od 2W-800W, ale faktycznie raczej to bajer niż coś przydatnego.
Natomiast ja sobie nie wyobrażam bez tego jeździć bo faktycznie mocno wspomaga samo hamowanie i przy przeciętnej jeździe klocki są mało używane.
Są dwa minusy takiego hamowania , pierwszy to nagrzewanie się silnika a drugi znacznie poważniejszy to większe prawdopodobieństwo wyrobienie się osi bo hamowanie pcha oś w 1 stronę a przyśpieszanie w drugą. Przy regenie trzeba mieć dobrze zabezpieczoną oś!!! |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Takie blokady podołają? Stal nierdzewna 5 mm.
IMG_20170723_220210.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 480 raz(y) 2,74 MB |
IMG_20170723_220220.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 2,68 MB |
|
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | I o to właśnie chodziło. Na regena liczę pod kątem hamowania a nie odzysku energii. |
I tu możemy płynnie przejść do tematu torque jak z tymi zabezpieczeniami u Ciebie? Bo jak zapewne wiesz używanie regena wiąże się z dużymi siłami które mogą bardzo szybko zniszczyć miejsce mocowania silnika jak i samą oś silnika itd.. itd..
P.S. powtórzyłem myśl kolegi z postu powyżej. Pewnie obydwu nam to do głowy w tym samym momencie przyszło tyle że ja wolniej piszę |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
Ostatnio zmieniony przez maran_hand Pon 24 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Wiem wiem 😬😀 na razie nic się nie dzieje. Trzyma sztywno. Dla pewności spróbuję odkręcić dzisiaj śruby i zobaczę czy się wgryza czy nie. Jeszcze dodatkowo te v brake mi strasznie piszczą... |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Ok. Jeszcze czekam na czujki. Zdam relację jak podlaczę. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Te blokady wyglądają na solidne, nie zniszczysz roweru ani silnika. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Takie blokady podołają? Stal nierdzewna 5 mm. |
Całkiem ok - sam robiłeś czy zamawiałeś? |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Wycinane wodą w firmie. Reszta czyli odrysowanie ramy, zaprojektowanie sam. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017
|
|
|
UPDATE:
Podłączone jak na rysunku i działa.
Regen działa, czuć całkiem niezłe hamowanie, żadnych podejrzanych odgłosów z silnika. Pytanie czy to tylko hamulec czy faktycznie jakiś odzysk jest?
czujniki2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 54,27 KB |
czujniki1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 50,42 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Sob 29 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017
|
|
|
Trochę nie na temat - dlaczego wybrałeś GT500 zamiast GT1500? |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Ze względu na cenę i wymiary. Moc jest wystarczająca dla mnie. |
|
|
|
|
|