ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Reset BMS
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Wszystko fajnie, ale ja nie podłączam ładowarki, tylko chcę podpiąć minus akumulatora do minusa ładowania BMS, gdzie żadna duża pojemność nie występuje. Dlatego pytam skąd ma się brać to iskrzenie żeby zabezpieczać to opornikiem?
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Nie będzie iskrzenia. Musisz koniecznie bez opornika. Oporniki to zło wszelakie tylko straty mocy i ocieplanie klimatu :???:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Zeltom a jaki masz bms z wspólnym portem ładowanie i rozładowanie? Czy też osobno? Co do iskrzenia pisałem kilka postów wyżej dlaczego.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Nie. Osobne porty do ładowania i rozładowania. Różnica napięć będzie tylko na spadku FET, czyli jakieś minimalne wartości, rzędu mV, to skąd ma się brać to iskrzenie? Przecież praktycznie podpinam ten sam akumulator do siebie przez jakiegoś FET-a. Plus jest wspólny, a podpinam minus do minusa przez FET-a.
Nadal nie rozumiem skąd ma być taka różnica potencjałów, żeby to iskrzyło?
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie tej zagadki ;)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Jak masz różne porty to nie powinno zaiskrzyć podczas resetu :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Ja bym był jednak ostrożny. Nie wiem czy zawsze zaiskrzy, czy 3 razy się uda ale 4-ty juz nie, w każdym razie skoro działa z rezystorem 50 ohm, to dlaczego tak nie robić na wszelki wypadek.
Bo jednak tam są 2 mosfety których sterowanie idzie z BMS, i są rózne potencjały WE/WY (szkic ponizej).
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Zwierasz -B z -C. To gdzie ta iskra ma być?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Zwierasz (mosfet) -B -C i w tym momencie dochodzi do 'strzalu' z -P bo następuje odblokowanie wyjscia. A to wszystko idzie w głąb BMS, do sterowania mosfetami.
Strzeli/nie strzeli, nie wiadomo. Zależy od konstrukcji, napiecia max, elementow.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Podpinając ładowarkę masz dokładnie ten sam efekt. Włącza ci napięcie na -P. Nigdy nie widziałem iskry przy podłączaniu ładowarki do gniazda ładowania. Oczywiście, można dla bezpieczeństwa dać jakiś opornik, ale w tym przypadku to chyba nie ma sensu.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

zeeltom napisał/a:
...Nigdy nie widziałem iskry przy podłączaniu ładowarki do gniazda ładowania.

A ja widziałem. Na wyjściu typowej chińskiej ładowarki li-ion (takiej z trzema PRkami do regulacji prądu, napięcia i prądu wyłączenia) jest kondensator kilkaset mikroFaradów.
Dla takiej ładowarki jest zalecenie, żeby najpierw podłaczać do sieci a później do baterii.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Ja nie widziałem typowych ładowarek chińskich z takimi potencjometrami :D Jest obudowa, dioda i dwie wtyczki. Zaiskrzy i owszem, jak się źle wtyczkę wsadzi i się zwarcie zrobi ;)
Nadal nie wiem, czemu to ma zaiskrzyć. Uparty jestem ;) Muszę rozładować jakiś akumulator do wyłączenia i samemu sprawdzić. Ktoś kiedyś popsuł BMS przez taki reset bez opornika? Prędzej bym się spodziewał zaiskrzenia przy rozładowanym akumulatorze i ładowarce z pełnym napięciem. Wtedy różnica potencjałów będzie rzędu 10V dla 10S. A dla tego samego akumulatora? Według mnie 0V, lub jakieś setne części V.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

zeeltom napisał/a:
Ja nie widziałem typowych ładowarek chińskich z takimi potencjometrami :D Jest obudowa, dioda i dwie wtyczki.

Gniazdo i wtyczka oraz 2 diody. Spostrzegawczy to raczej nie jesteś :)
Obudowy też nigdy nie zdejmowałeś?
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

A po co? Skoro wszystko działa? Zaglądasz do środka każdego zakupionego i działającego sprzętu elektronicznego? Jak się psuje, to zaglądam, a jak nie, to po co?
Dioda jest u mnie jedna, dwukolorowa, a wtyczki są dwie. Jedna do 230V a druga do akumulatora. To ja nie zaglądam do sprzętu? Przeczytaj, co odpisałeś :P
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

zeeltom napisał/a:
Przeczytaj, co odpisałeś :P

Myślę, że większość użytkowników wie o jakich ładowarkach napisałem. Dla niewiedzących mogę zamieścić zdjęcie i schemat.
Dodam jeszcze, że widziałem też ładowarki zawierające układ przeciw iskrowy na wyjściu.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Rozumiem, że każdy użytkownik otwiera obudowę urządzenia i sprawdza, co w środku siedzi, zanim włączy to do prądu. Otóż ja do takich użytkowników nie należę, ponieważ zazwyczaj na takich urządzeniach są plomby gwarancyjne. Nadal nie wiem, czemu ma powstać iskra na złączu o, praktycznie, tym samym potencjale. Potrafi mi to ktoś wyjaśnić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group