|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Reset BMS |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | .. blokują trwale jedynie gdy napięcie którejś z celi przekracza znacznie 100-200mV (ale samoczynnie się odblokowują gdy napięcie "wadliwej" celi się podniesie lub po odłączeniu i ponownym włączeniu baterii. |
To tylko teoria..
Jeśli w trakcie jazdy/rozładowania dojdzie do odcięcia przez BMS z powodu za niskiego napięcia któregolowiek z segmentów lub całości pakietu, to w wielu popularnych BMS, to odcięcie nie ustępuje, mimo że po wyłączeniu obciązenia, na postoju napięcie aku i segmentów się podnosi > progu.
Typową metodą 'resetu' jest podłączenie choćby na chwilę zasilacza na WEJSCIE ładowania, co w drodze, lesie jest 'słabą' radą. Stąd zastępcze pomysły na chwilowe zwieranie MOSFETÓW, co oszukuje, resetuje przerzutnik bistabilny BMS-a, i załączenie MOSFTU jest podtrzymane.
Ale to w praktyce niekoniecznie jest bezpieczne, bo klucze MOSFET to tylko cześć układu, z sprzężeniami zwrotnymi a nie tylko "styki przekażnika" włącz/wyłącz... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|