|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Magic Pie kit do samodzielnego montażu. |
Autor |
Wiadomość |
Jacek
początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Alberta ,Kanada
|
Wysłany: Pon 24 Maj, 2010 Magic Pie kit do samodzielnego montażu.
|
|
|
Ostatnio nabyłem kit Magic Pie http://www.goldenmotor.ca...3&=SID#MOREINFO czyli zestaw do samodzielnego montażu w rowerze produkowany w Chinach przez firmę Golden Motor której oddziały są również w Europie , więc napiszę trochę co to warte według mnie żółtodzioba .
Można go używać z baterią 24v lub 36v lub 48v , obecnie jeżdżę z baterią 36V 12ah czyli złożoną z trzech 12v 12AH SLA ale na dniach przyjdzie LIFEPO4 36V 20AH .
prędkość max bez pedałowamia 32km/h dystans jaki przejechałem na jednym ładowaniu to 20km na więcej nie starczyło czasu i diody pokazały że zużyłem połowę energi baterii , gdy zmierzyłem pokazało że zastało 36,4V więc nie wiem dokładnie ile można przejechac do wyczerpania baterii ale sprawdzę .
Ogólnie bardzo fajny zestaw controler jest wbydowany w piastę posiada odzysk energii i cruise controller czyli mozna sobie ustawić prędkość z jaką chcesz jechać , moc przy 36V chyba 500W w każdym razie startuje dość żwawo z miejsca.
Jedynym mankamentem są słabej jakości złączki plastikowe z których podczas montarzu powypadały samoczynnie niekture kabelki które były za słabo pozaciskane ale można to łatwo popoprawić lub wymienić złączki na solidniejsze.
Chcę dołożyć jeszcze jeden aku 12v 12AH i i sprawdzę predkość i zasięg to zamelduję co wyszło.
Mam jedno pytanie co do akumulatorów mianowicie do jakiego bezpiecznego poziomu mogę je rozładować , na razie mam tylko trzy diody które pokazują poziom naładowania ale chcę zamontować voltomierz i z tąd pytanie ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Maj, 2010
|
|
|
31.5V po 10.5V na sztukę.
Ale to napięcie pod obciążeniem. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 24 Maj, 2010
|
|
|
1) Masz pierwszą wersję? (nie było problemu z centrycznością ?)
2) Przy zwiększeniu napięcia pamiętaj, że wskaźnik naładowania który jest "wyskalowany" dla pakietu 36V będzie przekłamywał (!). (Zakładam, że diody się nie spalą co byłoby pewne przy wskaźniku dedykowanym dla 24V).
PS. Podrzuć jakieś foty jeśli możesz |
|
|
|
|
Jacek
początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Alberta ,Kanada
|
Wysłany: Pon 24 Maj, 2010
|
|
|
Nie nie było problemu z centrycznością koła felga jest z podwójnego aluminium być może kiedyś były słabsze , mam tą wersje do 48v max chyba 60v można obciążyć , niedługo ma wyjść wersja od 24v do 72 v max obciązenie 90v.
Diody są właśnie na 36v takie zamówiłem ale chcę dac voltomierz zamiast diód żeby podmieniać sobie baterie czasem na 48v , chcę do tego wykorzystać jakiś zwykły mały miernik który pokazuje też pobór prądu w danym momencie tylko jeśli chodzi o pomiar prądu to chyba muszę go wpiąć w kabel plusowy więc nie wiem czy da się to pogodzić żeby mieć odczyt z jednego miernika voltów i po przełączeniu amperów z jednego miernika , więc proszę o radę co najlepiej z tym zrobić.
Załączam fotki jak to wszystko mniej więcej wygląda .
Maxymalny dystans jaki przejechałem na tych trzech SLA 12V 12ah to 25 KM z pedałowaniem pod strome podjazdy potem już bateria znacznie słabnie ale teren bardzo zróznicowany niektóre wzniesienia bardzo strome 99 % asfalt, opony mam raczej szosowe moja waga ok 100 kg rower 35kg , w tygodniu zmienię na LifePo4 36v 20ah to napisze ile wzrósł dystans
Obraz 231.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 4649 raz(y) 280 KB |
Obraz 230.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 925 raz(y) 226,15 KB |
Obraz 228.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 906 raz(y) 185,81 KB |
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
bagażnik i skrzyneczka były w zestawie czy sam robiłeś? |
|
|
|
|
Jacek
początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Alberta ,Kanada
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Bagażnik kupiłem osobno dość solidny na profilu metalowym zaciskany na rure od siedzenie żeby się nie kiwał w czasie jazdy , wsporniki dorobiłem a skrzynke też osobno kupiłem razem z bateriami .
Obraz 220.jpg nieszczęsne złączki z których same kabelki wypadają za co pochwaliłem producenta na forum |
Pobierz Plik ściągnięto 791 raz(y) 181,86 KB |
Obraz 218.jpg foto jak jeszcze wszystko w proszku było |
Pobierz Plik ściągnięto 807 raz(y) 231,62 KB |
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Szacunek!
1) Fajnie wypatentowany jest ten dodatkowy wspornik pod bagażnik (poważnie!)
2) Po obejrzeniu zdjęć wydaje mi się, że masz wersję MP-I ale z upgreadem niwelującym właśnie te problemy z centrycznością o których pisałem. Wiele osób na to narzekało i jak widać w końcu się z tym uporali.
3) W kwestii pomiaru prądu i napięcia to mógłbyś spróbować takie coś: http://www.hobbyking.com/...idProduct=10080
Niestety chwilowo brak na stanie (chyba, że zdecydujesz się na droższy model: http://www.hobbyking.com/...?idProduct=6380
Edit:
(poprawiłem link)
BTW: ten tańszy też już (tymczasowo) dostępny |
Ostatnio zmieniony przez tomasz_kombi Wto 25 Maj, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Mam podobny i w zasadzie jest fajny. Mały, w miarę dokładny i wszystkomający. Jedyn co mi troszkę przeszkadza to brak własnego zasilania, i po odłączeniu od aku wszelkie dane znikają
(ilość zużytej energii).
Motoryk przedni
Troszkę niskie podwozie, nie będzie problemów na wysokich krawężnikach? |
|
|
|
|
Jacek
początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Alberta ,Kanada
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Dzięki za pochwały , w sumie nie zrobiłem nic wielkiego poskładałem tylko wszystko do kupy z gotowych części , jak będę miał więcej czasu to skleje coś oryginalnego , ten drugi link jest uszkodzony czy mógłbyś go podać jeszcze raz ?
Staram się nie podjeżdzać pod wysokie krawężniki bo to raczej rower turystyczno szosowy i jeżdze głównie po wyasfaltowanych drogach i parkach , ale już chodzi mi po głowie złożenie czegoś na teren , myślałem o przerobieniu dużej hulajnogi wyżuceniu z niej przedniego widelca i tylnego wachacza i zastąpieniu ich praednim amortyzatorem od rowera z kolami 24'' i tylnym amortyzowanym wachaczem od rowera 24'' , podest byłby znacznie wyżej wszystko dobrze amortyzowane na grubych oponach , i do tego chcę zastosować napęd z tylnym kołem 16'' lub 20'' z tym że 1000 Wat 36v lub 48v żeby miał większą siłę w terenie , poczekam aż wyjdzie ta druga wersja do 72v i zobacze ile ma mocy. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Ajjjjjj sorry, z tym "podwoziem" to się mi wątki pomyliły |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
śliczna maszyna posłużę się twoim zdjęciem
jestem pod wrażeniem bagażnika, może ktoś wie gdzie taki profile kupić? czy jakieś podobne - od czego są? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Mnie to trochę przypomina szynę DIN.
Może popytaj w sklepach (hurtowniach) elektrycznych (ale takich profesjonalnych gdzie można kupić podzespoły do budowy szaf zasilająco-sterujących). |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010
|
|
|
Jacek - Napisałeś: "z odzyskiem energii".
Napisz, ile odzyskujesz na każdym kilometrze i szczegółowe pomiary z odzysku. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Jacek
początkujący
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Alberta ,Kanada
|
Wysłany: Śro 26 Maj, 2010
|
|
|
Zabij , nie wiem jak pomierzyć ten odzysk energii może powiedz jak to chętnie to zrobię sam jestem ciekaw , rozumiem tylko że działa to jak dynamo bo gdy jedę z górki np. to czuję lekki opór natomiast ile tej energi odzyskuje pewnie zależy od tego ile amper oddaje z powrotem do baterii , podejrzewam że nie jest to zbyt wiele bo ładowarką 1,6A ładuję baterie ok 5-6 godz. i nawet jeśli silnik oddaje z powrotem 5 czy 6A przy jazdzie z górki przez jakiś czas to to przecież nie wiele i może jest to tylko chwyt reklamowy a może nie , nie wiem .
Czy jeżeli podepnę ten miernik http://www.hobbyking.com/...idProduct=10080 to pokarze on poziom odzysku energii ?
Czy poprostu wpiąć się zwykłym miernikiem w przewód plus i sprawdzic jaki prąd wraca ?
Jeśli chodzi o profile to są to profile U od półek sklepowych skręcone podwójnie , znajomy chciał je wyrzucić a mnie sie wszystko przyda mam tego ze 30kg. nic tylko bagażniki budować
Ten tańszy miernik odpisali że już mają na stanie także go wezmę dzięki za linka. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 26 Maj, 2010
|
|
|
Przy hamowaniu to rozumiem, ale jaki sens ma odzysk przy swobodnym zjeździe z górki? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|